1-700-700-655 חודש מתנה

שינוי שם חברה

איך זה אפשרי והאם כל חברה רשאית?

במקרים מסוימים היזמים ובעלי החברה מעוניינים לשנות את שם החברה, ובאופן כללי זהו הליך יחסית פשוט שניתן לבצע לבד או בעזרת עורך דין. לאחר קבלת החלטה על שינוי שם חברה יש למלא טופס בקשה לשינוי שם החברה, לציין שלוש חלופות, לצרף מסמכים נדרשים כמו הצהרה וחתימה של דירקטור ולשלוח את הבקשה והמסמכים באתר תאגידים ברשת ולהמתין להחלטת רשם החברות.

 

מה הסיבות לשינוי שם חברה?

הסיבות העיקריות בגינן מחליטים על שינוי שם חברה הן:

  • מיתוג מחדש של החברה.
  • סיבות שיווקיות.
  • סיבות כלכליות.
  • צו בית משפט.
  • שינויים במבנה ובבעלות החברה.
  • מוניטין בעייתי.

 

למי פונים כדי לשנות את שם החברה?

שירות שינוי שם חברה אינו כרוך בתשלום וניתן לבצעו באופן מקוון. ניתן לבצע את שינוי השם של החברה לאחר כינוס אסיפה של בעלי המניות ועריכת פרוטוקול כנדרש, ויש להחתים עורך דין על הפרוטוקול. בעל מניות בתאגיד או עורך דין של החברה צריך לשלוח את הטופס והמסכים הנלווים אל רשם החברות, בדיוק כמו בהליך של הקמת חברה.

כיום ניתן להגיש את הטופס והמסמכים הנלווים באתר המקוון תאגידים ברשת. אם משנים את שם החברה מכוח צו בית המשפט יש לצרף מסמכים נוספים ובהם ההחלטה המקורית או העתק נאמן למקור של בית המשפט המורה על שינוי שמה של החברה.

כמו כן, אפשר להגיש ידנית את הטופס והמסמכים הנלווים באמצעות זימון תור לאחת מלשכות רשות התאגידים, אפשר גם להפקיד את הטופס והמסמכים בתיבות ההפקדה הקיימות בחלק מהלשכות..

 

תוך כמה זמן ניתן לשנות את השם?

רוב הבקשות מטופלות על ידי רשם החברות בתוך 5 ימים מיום הגשת הטופס והמסמכים. זמן הטיפול המוקצה לרשם החברות הינו 14 ימים מיום קבלת הטופס והמסמכים ברשם החברות. חשוב לציין כי החברה אינה יכולה לשנות את שמה אך ורק על פי החלטת אסיפת בעלי המניות וחייבים לקבל את אישור רשם החברות כיוון שיש תוקף משפטי לשינוי השם.

 

אילו מסמכים נחוצים לשינוי שם חברה?

כדי לשנות את שם החברה יש למלא את טופס הבקשה ולחתום עליו, וחשוב לצרף לטופס מסמך הצהרות וחתימות. זהו מסמך הצהרה וחתימה של דירקטור מכהן בחברה או נושא משרה בחברה, כפי שמוגדר בסעיף 39 לחוק החברות על נכונות המידע. אין צורך להחתים עורך דין על מסמך הצהרות וחתימות.

אם שינוי שם החברה הוא מכוח צו בית המשפט יש לצרף את ההחלטה המקורית או העתק נאמן למקור של החלטת בית המשפט. חשוב לבדוק האם ההחלטה אותה מצרפים לבקשה כוללת הוראה מפורשת של בית המשפט בדבר שינוי שם החברה.

 

הצהרה וחתימה

שינן שם חברה מהווה שינוי חלק מהתקנון של החברה, על כן הבעלים יכולים להחליט על שינוי השם בהחלטה המתקבלת ברוב רגיל, אלא אם נקבע בתקנון רוב אחר. באסיפה עורכים פרוטוקול ונדרשת חתימה של יו”ר האסיפה וכדאי להוסיף חתימת אימות של עורך דין החברה, וחשוב להכין הצהרה מאומתת בחתימה בה מצוין בצורה ברורה כי המטרה לשמה האסיפה התכנסה היא לשינוי שם החברה. דירקטור מכהן או נושא משרה בחרה נדרש להכין הצהרה וחתימה על נכונות המידע ולצרף את המסמך לטופס הבקשה.

 

איך שומרים על שם על המותג למרות המעבר לשם החדש?

בתהליך הקמת חברה יש להכין פרוטוקול ותקנון ולבחור שם חברה, כאשר בטופס יש לציין 3 שמות חלופיים, אם השם המבוקש אינו מאושר על ידי רשם החברות. אם מעוניינים לשנות את שם החברה, מסיבה כזו או אחרת, אך מעוניינים לשמור על שם המותג למרות הרצון לבחור שם חדש כדאי להתייעץ עם עורך דין מסחרי וניתן לשמור על השם לצורך מיתוג חברות בעזרתו בדרכים יצירתיות.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי