1-700-700-655 חודש מתנה

פתיחת חברה בע"מ

מידע חשוב לקראת פתיחת חברה בע''מ

יזמים רבים מעוניינים לדעת איך פותחים חברה בע”מ ומה היתרונות בכך. באופן כללי, כל אדם רשאי לפתוח חברה בע”מ, ובלבד שמטרת החברה אינה נוגדת את החוק, אינה בלתי מוסרית, ואינה נוגדת את תקנות הציבור. חשוב לציין כי הקמת חברה בע”מ, בשונה מפתיחת עוסק פטור או עוסק מורשה, מחייבת רישום ואישור החברה על ידי רשם החברות. 

בעת פתיחת חברה בע”מ החברה נרשמת כגוף משפטי הנפרד לבעליו, לכן בעלי החברה אינם נושאים באחריות אישית אם החברה נקלעת למשבר כלכלי או צוברת חובות והפסדים. ניתן להגיש תביעה כנגד החברה עצמה, בעוד בעלי המניות זוכים לחסינות מתביעה כלכלית אישית, אלא אם בוצעה עבירה פלילית. יש לציין כי להחלטה על הקמת חברה בע”מ יש יתרונות נוספים, בעיקר מהיבטי מס, מאחר שהמס המרבי המוטל על עוסק יכול להגיע עד ל-50% מהרווחים לעומת מס מרבי המוטל על חברות בשיעור של 23% בלבד.

פנינו למומחים של UCAN2 כדי להבין איך פותחים חברה בע”מ? מה היתרונות בייסוד חברה? למי כדאי לפתוח חברה? מה השלבים הנדרשים לייסוד החברה החדשה וכיצד המומחים של UCAN2 יכולים לסייע לכם בפתיחת החברה החדשה ובניהול השוטף שלה.

 

איך פותחים חברה בע”מ?

יזמים ותאגידים במדינת ישראל מחליטים להקים חברה בערבון מוגבל (בע”מ) על מנת ליהנות מיתרונות משמעותיים וחשובים מבחינת היבטי אחריות משפטית, מיסוי, תדמית ועוד. החברה בע”מ מוגדרת בחוק כגוף משפטי הקיים מתוקף חוק החברות, ובשונה מצורות התאגדות אחרות כמו עוסק פטור או עוסק מורשה, החברה מתפקדת כישות משפטית הנפרדת לבעליה. הרישום כגוף משפטי הנפרד לבעלים מקטין את הסיכון העסקי של היזמים המחליטים להקים את החברה.

ישנם שיקולים שונים לפתיחת חברה וכדי לבחון האם כדאי להקים חברה ולא לבחור בעוסק, יש להתייחס לפרמטרים כמו מיקום הפעילות של החברה (בישראל או בחו”ל), מחזור הכנסות שנתי צפוי, רמת הסיכון בענף, מאפייני הפעילות וההשקעה בחברה כדי להצליח, משאבים כספיים ועוד. במקרים מסוימים, רואה חשבון או יועץ מס ימליץ ליזמים המעוניינים להקים חברה לבחור באפשרות של פתיחת חברה בחו”ל, בדגש על מקלטי מס.

כדאי לדעת כי הסוג הנפוץ ביותר של חברות המוקמות במדינת ישראל הוא חברה מוגבלת במניות, כלומר חברה בע”מ, אך ניתן להקים גם חברה שאינה מוגבלת במניות, והתאגדות זו מתאימה בעיקר לפירמות של רואי חשבון ולפירמות של עורכי דין. ההבדל המרכזי בין שתי האפשרויות בנוגע לאחריות המשפטית והפיננסית של הבעלים אם החברה נקלעת למשבר כלכלי וצוברת חובות. במקרה של חברה מוגבלת במניות האחריות של הבעלים היא עד לגובה סכום המניות שהם מחזיקים, בעוד שבמקרה של פתיחת חברה בע”מ שאינה מוגבלת במניות, הרי במקרה של משבר כלכלי החובות יהיו עד לסך של המניות המוחזקות על ידי בעלי החברה.

 

מי יכול לפתוח חברה בע”מ?

סעיף 2 לחוק החברות קובע כי כל אדם, כולל תאגיד, רשאי להקים חברה, כל עוד מטרותיה אינו נוגדות את החוק, אינן בלתי מוסריות ואינן נוגדות את תקנות הציבור. לפי סעיף 3 לחוק החברות ניתן להקים חברה חדשה עם בעל מניות יחיד.

באופן כללי החוק בישראל מאפשר לכל אדם או תאגיד להקים חברת יחיד, חברה פרטית, חברת חוץ או לרשום חברה לתועלת הציבור. את רישום החברה החדשה ניתן לבצע באופן ידני או באופן מקוון. מומלץ להקים את החברה החדשה בעזרת המומחים של UCAN2, לאחר ייעוץ מקצועי, בדיקת היתכנות עסקית, אפיון השוק והמתחרים ועוד.

 

השלבים בפתיחת חברה בע”מ

ישנם שלושה שלבים עיקריים בתהליך פתיחת חברה בע”מ. מומלץ לקבל ליווי מקצועי צמוד בתהליך הקמת חברה בע”מ ויש לנסח תקנון, לרשום את החברה אצל רשם החברות, לשלם אגרת רישוי שנתית, לפתוח חשבון עסקי בבנק ולפתוח תיקים ברשויות המס.

 

רישום ברשם החברות

בשלב הראשון בתהליך הקמת חברה בע”מ יש למלא טופס בקשה לרישום חברה, לנסח תקנון חברה הכולל פירוט הקצאת מניות, הון רשום, אחריות של בעלי המניות, הוראות לאסיפה כללית ועוד. יש לצרף לבקשה מסמכים שונים ובהם הצהרת דירקטורים ראשונים, הצהרת בעלי מניות, ויש לבחור שלוש חלופות לשם החברה אותה מעוניינים לייסד. כמו כן, יש לצרף לטופס הבקשה להקמת החברה אישור על תשלום אגרה שנתית לרשם החברות.

לאחר סיום רישום החברה אצל רשם החברות, מקבלים תעודת התאגדות ותקנון החתומים על ידי רשם החברות, התעודה כוללת את מספר הח”פ של החברה. למידע נוסף בנושא אגרת רישום חברה!

 

פתיחת חשבון עסקי

בשלב הבא בתהליך פתיחת חברה בע”מ יש לפנות לבנק כדי לפתוח חשבון בנק עסקי לחברה. כדאי לדעת כי ההוראות לפתיחת חשבון עבור חברה משתנות בין הבנקים, ובשלב זה יש להיעזר בעורך דין. יש לצרף לבקשה לפתיחת חשבון בנק לחברה מסמכים כמו תעודת התאגדות, תקנון, פרוטוקול חברה לפתיחת חשבון בנק עסקי ופרוטוקול של מורשי החתימה בחברה. יודגש, הבנק דורש חתימת עורך דין על המסמכים הנדרשים לפתיחת חשבון הבנק, ואין לשכוח להביא חותמת של החברה כאשר נדרשים להגיע לבנק לחתום על המסמכים.

 

רשויות המס

השלב האחרון לפתיחת החברה הוא פתיחת תיקים ברשויות המס, יש לפתוח תיק במע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. כיום ניתן לפתוח תיקים ברשויות המס באופן מקוון, אך מומלץ להיעזר בשירות המקצועי והיעיל שלנו כדי להקים את החברה ללא התמודדות עם הביורוקרטיה המסורבלת והמתישה, ואנחנו ב-UCAN2 נשמח לפתוח עבורכם את התיקים ברשויות המס תוך 48 שעות בלבד.

 

מה היתרונות בפתיחת חברה בע”מ?

חיסכון בביטוח לאומי

עוסקים (פטור או מורשה) חייבים על פי חוק לשלם דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות עבור כל ההכנסות שלהם, לעומת הבעלים בחברה בע”מ שמשלם ביטוח לאומי בהתאם למשכורת שהוא מושך.

 

הפחתה בתשלומי המס

נטל המס על חברות עומד על 23% בלבד לעומת נטל המס על עצמאי שמגיע עד ל-50% מס.

 

אפשרות לקבלת הטבות

החברה היא ישות משפטית נפרדת לבעליה, לכן הבעלים מוגנים מפני תביעות כלכליות. לחברה בע”מ יש תדמית של עסק גדול ומצליח, ובנוסף קל יותר לגייס משקיעים והון לחברה בע”מ.

 

הטבלה הבאה משקפת את היתרונות לפתיחת חברה בע”מ לעומת פתיחת עוסק מורשה או עוסק פטור:

חברה בע”מעוסק מורשה/פטור
מס חברות עומד על 23%שיעור המס על העוסק יכול להגיע עד 50%
תדמית של עסק גדול, יציב ומצליחתדמית של עסק קטן
החברה היא גוף משפטי נפרד לבעליה, ניתן לתבוע את החברה אך אין אפשרות להגיש תביעה כלכלית נגד הבעלים, למעט בעבירה פליליתלעוסק אין הגנה משפטית, הוא חשוף לתביעות ועלינו לשאת בחובות העסק
הפרשות סוציאליות כשכיר (תלוש שכר)העוסק חייב לדאוג להפרשות סוציאליות מרווחי העסק
הכרה מלאה 100% בהוצאות הרכבהכרה חלקית בהוצאות הרכב
מיסוי על תלוש השכר ובעת משיכת דיבידנדחבות מס על כל רווחי העסק
לאחר רישום העסק אצל רשם החברות מקבלים הגנה מלאה על שם העסק

 

מה התפקיד של UCAN2 בפתיחת חברה בע”מ?

לאחר שהבנתם איך פותחים חברה בע”מ כדאי לדעת כי המומחים של UCAN2 מתמחים בתהליך פתיחת חברה בע”מ ורישום התיקים ברשויות המס הרלוונטיות. מעבר לעזרה המקצועית ולתהליך הקמת חברה בע”מ תוך 48 שעות בלבד, כדאי לבעלי החברה לבחור מערכת לניהול חשבונות מבית UCAN2, המערכת המתקדמת כוללת ליווי מקצועי צמוד.

יש לציין כי מערכת לניהול חשבונות באינטרנט מוכרת ומאושרת על ידי רשות המיסים בישראל, וכדי להשתמש בתוכנה אין צורך בידע מקדים בהנהלת חשבונות. הממשקים בתוכנה המתקדמת נוחים, פשוטים להבנה וידידותיים למשתמש, ניתן להפיק במערכת דוחות חשובים לרשויות המס ולמעקב ובקרה אחר ביצועי החברה, לערוך תלושי שכר לעוברי ולמנהל החברה, לרשום בקלות את ההוצאות וההכנסות של החברה ועוד.

המומחים שלנו מלווים את החברה לכל אורך הדרך, וניתן באמצעותנו לקבל שירותי ראיית חשבון, חשבות שכר, הפקת ועריכת דוחות לרשויות המס, ייצוג בפני רשות המיסים ועוד.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי