1-700-700-655 חודש מתנה

אגרת רישום חברה

אגרת רישום חברה - כמה, למה ואיך?

חברה בע”מ היא סוג של התאגדות עסקית לשם הפקת רווחים, היא מוגדרת כישות משפטית עצמאית ונפרדת לבעליה. כדי לפתוח חברה בע”מ יש לבחור שם ייחודי, להגדיר את מקום מושב החברה, למנות דירקטורים, לערוך הסכם מייסדים ולנסח תקנון. בשלב הבא יש לשלם אגרת רישום חברה ברשם החברות, ומעבר לכך כל חברה חייבת בתשלום אגרה שנתית.

נכון לשנת 2022, אגרת פתיחת חברה (רישום אצל רשם החברות) הינה 2,606 ₪, בעוד האגרה השנתית שיש לשלם עבור כל שנת מס עומדת על 1,592 ₪. יש לציין כי הסכומים מתעדכנים אחת לשנה.

 

מהי אגרת רישום חברה?

רשם החברות הוא הגוף האמון על רישום חברות חדשות בישראל, ובנוסף הוא אחראי על בדיקת דיווחים המוגשים על ידי חברות החייבות בכך, רישום והסרת שעבודים, פירוק מרצון של חברות, מיזוגים בין חברות ועוד, וזאת בהתאם להוראות חוק החברות, התשנ”ט-1999 ועל פי פקודת החברות (נוסח חדש), התשמ”ג-1983.

כאשר מעוניינים להקים חברה בע”מ יש לבצע רישום של החברה אצל רשם החברות. התקנות מחייבות תשלום אגרת רישום חברה, ונכון לשנת 2022 האגרה עומדת על 2,606 ₪.

חשוב לדעת כי לפני תשלום אגרת פתיחת חברה לרשם החברות יש לציין על גבי שובר התשלומים פרטים כמו שם החברה (השם המוצע), שם בעל המניה, שם הדירקטור, פרטי עורך הבקשה ו/או פרטי עו”ד מטעם החברה.

למידע נוסף על פתיחת חברה בע”מ – כאן

 

מי צריך לשלם אגרה זו?

כל אדם המעוניין להקים חברה חייב לרשום אותה אצל רשם החברות. כדי להקים חברה יש לבצע תשלום אגרת רישום חברה, ותשלום האגרה הוא מתוקף סעיף 9(ב) לחוק החברות, הסעיף קובע בנוסף חובת תשלום אגרה שנתית לרשם החברות, כאשר גובה האגרה נקבע על ידי שר המשפטים.

חשוב לדעת כי אגרת פתיחת חברה משלמים רק פעם אחת, ומידי שנה יש לשלם את האגרה השנתית. האגרה משמשת את רשם החברות לצורך תפעול מסד הנתונים לרישום החברות, כוח אדם, מענה אנושי ועוד. רשם החברות מספק מעטפת שירותים רחבה, מעבר לרישום חברות, לכן המדינה גובה אגרה כדי לכסות את העלויות למתן השירותים השונים של הרשם.

 

על פי מה נקבע גובה התשלום?

גובה התשלום נקבע על ידי שר המשפטים. יש לציין כי בעת רישום החברה יש לבחור באפשרות הנכונה מתוך רשימה של סוגי חברות. לכן, חשוב להתייעץ עם רואה חשבון ועורך דין כדי לבחור את צורת ההתאגדות המתאימה ביותר, האפשרויות לרישום חברה הן:

  • חברה פרטית
  • חברת יחיד
  • חברת חוץ
  • חברת לתועלת הציבור

אם מבצעים רישום חברה אונליין (באופן מקוון) ניתן לחסוך בתשלום אגרת רישום חברה כ-500 ₪. לכן, מומלץ לשלם את אגרת הרישום באמצעות שירות התשלומים הממשלתי, ויש לסמן רישום מקוון כדי לממש את ההנחה.

 

האם כל שנה עלות האגרה משתנה?

בכל שנה מתעדכן התעריף של אגרת רישום חברה, כמו גם התעריף של האגרה השנתית שיש לשלם לרשם החברות.

 

איך ניתן לשלם אגרת רישום חברה?

יש שתי דרכים מרכזיות לתשלום אגרת רישום חברה, האפשרות המומלצת והחסכונית יותר היא לבצע רישום אונליין באתר של רשם החברות. ניתן לשלם את האגרה ולמלא את טופס הבקשה לרישום חברה חדשה על ידי גורם מייצג מוסמך כמו עורך דין או רואה חשבון.

עדיף לשלם את האגרה לפתיחת ולרישום החברה באמצעות שירות התשלומים הממשלתי, יש לבצע רישום ולהזדהות במערכת כדי לבצע את התשלום.

למידע נוסף בנושא אגרת רישום חברה ולשירות רישום חברה הנכם מוזמנים לפנות למומחים של UCAN2.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי