1-700-700-655 חודש מתנה

פתיחת עוסק פטור אונליין

מאת: יורם שיפר

מעוניינים לפתוח עוסק פטור בקלות ומבלי לצאת מהבית? כיצד פותחים עסק חדש אונליין והאם אתם יכולים לפתוח עוסק פטור לבד באמצעות המחשב בבית? הכנו עבורכם מדריך מקיף לפתיחת עוסק פטור בקלות ובאמצעות האינטרנט, ללא צורך לצאת מהבית.

 

בדיקה ראשונית – עוסק פטור או עוסק מורשה?

אם תמיד חלמתם להיות עצמאיים ולהיות הבוסים של עצמכם, אתם יכולים לפתוח עוסק פטור באינטרנט, באופן מקוון ותוך דקות ספורות בלבד, ללא כל עלות. רגע לפני שאתם ממלאים ומגישים טפסים לרשויות המס השונות, עליכם לוודא כי אתם יכולים לפתוח עוסק פטור. כדי לדעת האם אתם יכולים להקים עוסק פטור יש שני מבחנים פשוטים:

מבחן ההכנסות – לעוסק פטור יש תקרת הכנסות, התקרה העדכנית לשנת 2021 היא 99,893 ₪. אם אתם צפויים לחצות את התקרה עליכם לפתוח עוסק מורשה.
תחום העיסוק – יש תחומי עיסוק המחייבים פתיחת עוסק מורשה, למשל מהנדסים, רופאים, אדריכלים, עורכי דין, טכנאים שונים, יועצי ביטוח, רואי חשבון, פסיכולוגים ועוד. באפשרותכם לבדוק את תחומי העיסוק המחייבים פתיחת עוסק מורשה בסעיף 13 לתקנות מס ערך מוסף (רישום), תשל”ו-1976.

 

שלבים לפתיחת עוסק פטור אונליין

ישנם שלושה שלבים עיקריים לפתיחת עוסק פטור, עליכם לבצע רישום ולפתוח תיק ברשויות המס השונות, כלומר במע”מ, במס הכנסה ובביטוח לאומי. להלן השלבים שעליכם לבצע כדי לפתוח עוסק פטור כנדרש בתקנות:

פתיחת תיק עוסק פטור בלשכת מע”מ – עליכם למלא טופס בקשה שמספרו 821, את הטופס אפשר להוריד באתר של רשות המסים. יש לצרף לטופס מסמכים שונים כמו צילום של תעודת זהות כולל ספח, חוזה שכירות של מקום העסק או הדירה, אישורי הסמכה לתחום הרלוונטי, צילום של המחאה מבוטלת מחשבון העובר ושב של העסק, תעודת רישום עסק בהתאם לצורך. חשוב לציין כי השירות ניתן ללא עלות, אפשר לבצע שלב זה גם בעזרת מייצג כמו רואה חשבון. בטופס עליכם להצהיר מהו צפי ההכנסות ובהתאם לכך יחשבו את מקדמות המס.

פתיחת תיק עוסק פטור בלשכת מס הכנסה – לאחר פתיחת התיק במע”מ עליכם לפתוח תיק גם במס הכנסה. עליכם למלא טופס 5329 כדי לפתוח תיק חדש במס הכנסה, יש לצרף לטופס הבקשה מסמכים שונים כגון: צילום תעודת זהות וספח, חוזה שכירות, בקשה לקבלת פטור מניכוי מס במקור (טופס 2542). את האישור הרשמי ממס הכנסה תקבלו בדואר לאחר כמה ימים, ולאחר מספר שבועות תקבלו גם פנקס מקדמות לתשלומי מס בהתאם לגובה ההכנסות שדיווחתם בשלב הקודם.

פתיחת תיק עוסק פטור במוסד לביטוח לאומי – השלב האחרון הוא לפתוח תיק גם בביטוח לאומי. יש למלא טופס 6101 (דין וחשבון רב שנתי).
חשוב להדגיש כי אתם יכולים לפתוח תיק עוסק פטור בכוחות עצמכם וללא כל עלות. יחד עם זאת, ברוב המקרים פותחים תיק עוסק פטור או מורשה בעזרת מייצג כמו רואה חשבון או יועץ מס. כיום, בעקבות משבר הקורונה, ניתן לבצע את כל הפעולות הנדרשות לפתיחת תיק ברשות המסים באופן מקוון ומבלי לצאת מהבית.

 

ניהול חשבונות אונליין לעוסק פטור

לאחר שהשלמתם את כל השלבים הנדרשים לפתיחת עוסק פטור, עליכם להחליט כיצד לנהל נכון ועל פי ההוראות את ספרי החשבונות של העסק. הדרך היעילה והמתקדמת ביותר לניהול חשבונות העסק היא בעזרת תוכנת הנהלת חשבונות אונליין. באמצעות התוכנה המתקדמת תוכלו להפיק קבלות ללקוחות בקלות ובכמה קליקים, ללא צורך להדפיס את המסמכים וללכת לדואר כדי לשלוח את הקבלה.
הנהלת חשבונות אונליין חוסכת כסף וזמן, מייעלת את העבודה, משפרת את השירות ללקוחות ומבטיחה יתרונות רבים וחשובים לעוסק הפטור, למשל תדמית של עסק ירוק הניצב בחזית הטכנולוגיה.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי