נוהל מסירת מסמכים לצורך עריכת הדוח השנתי

אנחנו לוקחים את המשרד הדיגיטלי כמה צעדים קדימה והחל מהחודש, בהמשך לשדרוג תוכנת הנהלת החשבונות ucan2, העלינו מערכת להעברת מסמכים למשרדנו בענן.

לצורך עריכת הדוח השנתי עלינו לקבל מסמכים מ 2 סוגים:

אישורים שנתיים (על פי הרשימה שנשלחה – אישורי הפקדות לפנסיה וקה"ל, טפסי 106, אישורים מביטוח לאומי וכיו"ב) וקישור אליה נמצא כאן
מסמכי הנהלת חשבונות
חשבוניות ספקים וכד' (מהיום אין להעביר אותם בפועל – ראה הערה להלן).


כיום, בעידן הדיגיטלי , אין מקום יותר לשינוע מסמכים ולכן נבקש להעביר אלינו את המסמכים לצורך עריכת הדוח השנתי כלהלן:
מסמכים מסוג 1
יש להעביר אלינו באמצעות המערכת החדשה שלנו להעברת קבצים (כדי לצפות במסמכים אותם יש למסור לנו נא ללחוץ כאן ).
מסמכים מסוג 2
יש להצמיד את החשבוניות לתנועות הנהלת החשבונות על פי בקשה ספציפית של יועץ המס אשר יבקר ויערוך את הדוח ולכן אין להעביר אלינו את מסמכי הנהלת החשבונות.
בעת עריכת הדוח , נעשית בדיקה של כל הרישומים ולעיתים נדרשת גם בדיקת החשבוניות המהוות אסמכתא לביצוע הרישומים.
הואיל ואנחנו בודקים מסמכים באופן מדגמי – נבקש לראות את המסמכים שייבחרו במצורף לתנועת הנהלת החשבונות שנרשמה.
כיום , ניתן להעלות ולצרף מסמכים בצורה קלה ופשוטה לכל רישום, הן רישום שוטף והן רישומי עבר.
צירוף מסמך מהעבר יבוצע באמצעות דוח חיפוש תנועות או דוח כרטיס ועל פי הנחייה מיועץ המס תתבקש העלאת מסמכים ספציפיים לפעולות מסוימות שיוגדרו על ידו במהלך הביקורת.
צעד זה יחסוך שינוע והתעסקות מיותרת עם קלסרים וניירת.

מה עושים כדי שנוכל להתחיל את עריכת הדוח השנתי?

1.עליך לבצע הרשמה למערכת העלאת הקבצים up.zscpa הנמצאת בכתובת https://www.zscpa.co.il/
כפתור "כניסת לקוחות" בחלק העליון של המסך, מצידו השמאלי.
2.עם אישור ההרשמה תתקבל הודעה שלאחריה ניתן יהיה להעלות את המסמכים הנדרשים.
3.במהלך הביקורת שתחל תוך פרק זמן של כ 60 יום – יפנה יועץ המס בבקשה לצרף חשבוניות לפעולות מסוימות.
4.מהיום , אין צורך להעביר למשרדנו ניירת כלשהיא.

מה קורה בסיום תהליך עריכת הדוח?

בשלב זה יש לחתום על הדוח לאחר פגישת יעוץ בה יוצג הדוח בליווי הסברים וייעוץ כללי.
את הפגישה ניתן לקיים פיזית במשרדנו כבעבר או לחילופין לקבל יעוץ טלפוני בה נדון על הדוח, ימסרו הסברים , ועוד…. וזאת, לאחר ש שהחומר הרלוונטי יימסר לך לעיון קודם.
לאחר הפגישה הטלפונית יישלחו המסמכים לחתימה באמצעות המערכת החדשה שלנו להחתמה אונליין
https://www.2sign.co.il/

באופן הזה ייחסך לך זמן רב ולא תידרש הגעה פיזית למשרדנו כאשר למעשה נעבור ביחד את כל התהליך כבעבר – אולם ללא צורך בהגעה פיזית למשרד.

הבהרה – אנו נתחיל לטפל בעריכת הדוח השנתי רק לאחר קבלת האישורים באמצעות מערכת up.zscpa המתוארת לעיל ורק מיום זה נכניס את הדוח לתחילת טיפול.
כל עוד לא נקבל מסמכים ואישורים – לא נוכל להתחיל לטפל בעריכת הדוח השנתי למס הכנסה – 60 יום ייספרו החל היום הגעת כל הקבצים אלינו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי