1-700-700-655 חודש מתנה

ניכוי מס במקור מספקים

ניכוי מס במקור מספקים - פרטים שכדאי שתדעו

על פי תקנות מס הכנסה, כל מי שמשלם לנותני שירות או לספקים, מחויב לבצע ניכוי מס במקור מספקים. ההכנסות החייבות בניכוי מס במקור מספקים כוללות כל הכנסה שהוגדרה בצו מס הכנסה. ניכוי מס במקור מספקים ונותני שירות מבוצע על ידי המשלם אך חובת האחריות היא על הלקוח עצמו. כאן בכתבה ריכזנו עבורכם מידע על ניכוי מס במקור מספקים ונותני שירות. בתור בעלי עסק או נותני שירות, כדאי שתכירו את המידע המונגש כאן בפניכם.

 

הגדרת קביעות ניכוי מס במקור מספקים

על פי פקודת מס הכנסה כל מי שמשלם ומעביר הכנסה לספק או לכל נותן שירות אחר, מחויב לבצע ניכוי מס במקור מספקים ונותני שירות. ניכוי מס במקור מספקים ונותני שירות הוא על אחריות הלקוח ולכן חשוב לעקוב אחרי הנתונים.

 

אם אתם בעלי עסק המעסיקים פרילנסרים לדוגמא, לפני העברת התשלום אליהם תצטרכו לבדוק את אחוזי ניכוי המס על פי סטטוס נותן השירות. ניכוי מס במקור מתבצע גם אצל עוסק מורשה וגם אצל עוסק פטור.

 

באילו מקרים יש בזה צורך?

קיימות הכנסות החייבות בניכוי מס במקור מספקים ונותני שירות על פי צווי רשות המיסים.

 

סוגי ההכנסות המחייבות ניכוי מס במקור מספקים:

הכנסה שהוגדרה כחייבת בניכוי מס במקור מספקים

כל הכנסה חייבת בניכוי מס במקור מספקים ונותני שירות. אך תשלומי שכר לאנשי מקצוע שתחום העיסוק שלהם הוגדר בחוק מסס הכנסה, יהיו חייבים בניכוי מס במקור מספקים. תחומי העיסוק הם: ספורט, אומנות, מעבירי הרצאות, מזכירות, דירקטורים ובחינות. גובה המס שינוכה במקור בתחומי עיסוק אלו יהיה גבוה יותר מכל תחום אחר.

 

תשלום שכר לכל ספק

כל תשלום שכר עבור שירות הניתן מהספק, מחויב בניכוי מס במקור על פי חוקי מס הכנסה. ניכוי מס במקור מספקים מותנה בניהול ספרים תקין וכפול ובהתאם לגובה העסקאות של העסק המשלם. שימו לב, אין צורך לבצע ניכוי מס במקור על שירות חד פעמי שניתן מספק או נותן שירות מסוים.

 

תשלום שכירות

על פי חוקי מס הכנסה, גם תשלום שכירות מחויב בניכוי מס במקור ולכן על הוצאות שכירות תצטרכו לנכות מס בגובה 35%.

 

על מי חלה חובת ניכוי מס במקור?

כל עסק חייב לבצע בדיקת ניכוי מס במקור מספקים בין אם מדובר בעוסק מורשה או עוסק פטור. החובה לביצוע ניכוי מס במקור מספקים מסווגת לשניים:

על פי גובה מחזור העסקאות ולעסקים המחויבים להתנהל בשיטת ניהול ספרים כפולה.

לא ציינו כאן את גובה מחזור העסקאות המחייב ולא את העסקים המחויבים בשיטת ניהול כפולה כיוון שהנתונים מתעדכנים אחת לתקופה וההמלצה היא לפנות לרואה חשבון לצורך כך.

 

הערות רלוונטיות נוספות

לפני שאתם מבצעים ניכוי מס במקור מספקים ונותני שירות, כדאי לבצע בדיקת ניכוי מס במקור מספקים באתר רשות המיסים. חשוב לזכור שניכוי מס במקור מספקים הוא לא עניין של מה בכך והוא מורכב מפרטים רבים המצריכים ליווי של רואה חשבון.

 

מועד פירעון בבנק

על שיק דחוי ינוכה מס במקור אך ורק בתאריך הפירעון. בתשלום מזומן המס ינוכה ביום התשלום.

 

דרישת הדיווח למס הכנסה

על פי חוק, כחל הכנסה חייבת בדיווח לרשות המיסים. גם אם בוצעו תשלומים שלא הצריכו ניכוי מס במקור מספקים, יש לדווח עליהם באופן שוטף ולהגיש דו”ח מסכם בסוף השנה למס הכנסה.

 

הפרשי הצמדה, ריביות וקנסות

אם מס הכנסה מגלה לאחר תקופה בבדיקת ניכוי מס במקור מספקים שלא בוצע ניכוי מס כנדרש, הוא עלול לתבוע את התשלום מהספק נותן השירות, בין אם הוא עוסק פטור או עוסק מורשה.

 

כידוע לכולנו, טעויות חישוב עלולות להתרחש ולכן, קמו פתרונות עזר המסייעים לבעלי עסקים בניהול העסק השוטף. ucan2 היא מערכת חכמה המסייעת לבעלי עסקים רבים לנהל את חשבונות העסק. ולא פלא שבעלי עסקים רבים בוחרים בה כל שנה מחדש.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי