1-700-700-655 חודש מתנה

אחזקה וצורכי משרד כהוצאה מוכרת

מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט: הוצאות אחזקה לתיקוני המבנים, המכונות והציוד, המשמשים בייצור ההכנסה ושמירת מצבם, לרבות הוצאות ניקיון ואחזקה, הנן הוצאות מוכרות

צרכי המשרד מוכרים כהוצאות

ההסבר של מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט:

הוצאות אחזקה לתיקונים של המבנים, המכונות והציוד, המשמשים בייצור ההכנסה ושמירת מצב תפעולם השוטף, לרבות הוצאות ניקיון ואחזקה שוטפת, הנן הוצאות מוכרות שוטפות.

אולם, כשמדובר בתיקונים ושיפורים משמעותיים בנכסי העסק, יש צורך בהבחנה בין הוצאות תיקונים לשמירה על הקיים, שהן הוצאות מוכרות שוטפות לבין הוצאות השבחה, המשפרות את הנכס ומזכות בפחת בלבד. הבחנה זו תלויה בשאלות הבאות:

  • טיב השיפור והתיקון – ככל שמדובר בתיקון מהותי יותר בנכס, יראו בתיקון כשיפור ולא כתיקון.
  • תדירות ההתבלות של הנכס – ככל שהתיקונים נחוצים לשמירת הנכס במצב הקיים באופן תכוף יותר, כך מדובר בתיקונים ולא בשיפורים.
  • השווי היחסי של השיפור לעומת שווי הנכס המשופר כולו – ככל ששווי התיקון גדול יותר ביחס לשווי הנכס בכללותו, כך יטו לראות בו שיפור בנכס.

כאשר ההוצאות בקשר לנכס הן מעורבות, דהיינו, חלקן לתיקונו וחלקן להשבחתו, יש לנסות ולהפריד בין חלקי ההוצאה. רק הוצאות התיקונים יוכרו כהוצאות מוכרות. הוצאות ההשבחה יתווספו לעלות הנכס ויוכרו בחלקים שנתיים, כהוצאות פחת מיום ביצוע ההשבחה ועד תום מועד הפחתתו של הנכס המושבח.

הוצאות בגין צורכי משרד, כגון רכישת מוצרי נייר, חומרי עזר לציוד המחשוב ההיקפי, ציוד משרדי שוטף וכדומה, מוכרות בניכוי. ציוד המתבלה באופן שוטף ומהיר יוכר גם הוא כהוצאה מוכרת שוטפת.

המידע לקוח מתוך ספר “הוצאות מוכרות למס” מאת עו”ד רו”ח רמי אריה בהוצאת מיסים
ועסקים בע”מ – www.ralc.co.il

 

הידעתם שגם פריטים במשרד יכולים לשמש כהוצאה מוכרת?

כל עצמאי יודע מהי הוצאה מוכרת, אך עדיין רבים מהעצמאים אינם מודעים להוצאות ולפריטים שיש בכל משרד שיכולים להיחשב כהוצאות מוכרות לצורכי מס. כך לדוגמה, בכל משרד, גם במשרד הביתי, משתמשים במדפסת ולרוב גם בפקס, וכמובן שרוכשים באופן שוטף ציוד משרדי, מיכון משרדי כמו מגרסה או גיליוטינה ועוד. עבור חלק גדול מהפריטים שיש במשרד ועלותם יכולה להיות גבוהה, ניתן להגיש חשבונית רכישה למחלקת הנהלת חשבונות ולהכיר בה כהוצאה מוכרת לצורכי מס.

בין הפריטים והציוד המשרדי עבורם ניתן לקבל הוצאה מוכרת לצורכי מס ניתן למנות כלי כתיבה שונים, ציוד משרדי, נייר למדפסת ולפקס, קלסרים, דיו למדפסת, טונר למדפסת לייזר, מיכון משרדי ועוד.

יש לציין כי הוצאות משרדיות הן הוצאה מוכרת במלואה, וכדאי לנצל זאת ולדווח על ההוצאות האלו באמצעות הנהלת חשבונות של העסק. ההכרה בהוצאות השונות מהווה מרכיב חשוב בדיווחים השוטפים לרשויות המס, וניתן לשפר את רווחיות העסק. סעיף 17 לפקודת מס הכנסה קובע כי הוצאה מוכרת היא הוצאה מותרת בניכוי, כלומר הוצאות ששימשו את בית העסק לייצור הכנסה, בין אם העסק הוא תאגיד, חברה בע”מ או עסק עצמאי. כאשר עורכים את הדו”ח השנתי ובעת הדיווח השוטף לרשויות המס, ניתן לקזז את ההוצאות המוכרות לצורכי מס על מנת לחשב את המס בפועל שהעצמאי או החברה נדרשים לשלם.

עם זאת, חשוב לזכור כי הוצאה הנחשבת כמוכרת עבור עסק אחד, לא בהכרח תהיה מוכרת עבור עסק אחר. זהו נושא מורכב ומסובך מבחינת כללים לכן חשוב לפנות לרואה חשבון מנוסה ולהגיש דיווחים באמצעותו, וכמובן לקבל ייעוץ מקצועי כדי להבין אילו הוצאות יכולות להיות מוכרות במלואן או בחלקן עבור העסק.

אילו פריטים מוכרים כהוצאה?

  • הוצאות משרדיות כגון: מכשירי כתיבה, נייר למדפסת, למכונת צילום ולפקס, דיו וטונרים למדפסות ולפקסים, הוצאות דואר כמו בולים ומעטפות, קלסרים ועוד.
  • ציוד מחשבים ותקשורת, לרבות ציוד היקפי ונלווה, כגון: מחשב נייח או לפטופ, מדפסת, סורק, מכונת צילום, מגרסת נייר ועוד. מחשב ומדפסת לעסק מוכרים כהוצאה במשך 3 שנים.
  • כיבוד במשרד כגון: קפה, חלב, תה, מים מינרליים, משקאות קלים, כיבוד קל.
  • ספרות מקצועית כמו מגזינים, ירחונים מקצועיים וגם עיתון יומי אחד בהתאם לתחום העיסוק.
  • הוצאות אחזקת רכב לרבות ביטוח רכב, חניה, דלק, טסט שנתי ורישיון רכב. ההוצאות השוטפות מוכרות לצורכי מס, בדרך כלל 45% מסך ההוצאה.
  • הוצאות טלפון ואינטרנט מהיר, כולל הוצאות טלפון נייד.
  • שירותים מקצועיים הניתנים לעסק כגון: הנהלת חשבונות, ראיית חשבון, ייעוץ מס, הוצאות משפטיות.
  • אגרות שונות ודמי חבר לאיגוד או לארגון מקצועי.
  • הוצאות נסיעה בתחבורה הציבורית.
  • השתלמות מקצועית ונסיעות עסקיות לחו”ל.
  • אחזקת משרד כגון: ניקיון, תיקונים, חשבון חשמל, ארנונה וכד’.
  • ביטוח אחריות מקצועית.
  • מתנות ללקוחות ולספקים.
  • ריהוט משרדי, יש להתייחס לנושא הפחת השנתי.
  • תוכנות מחשב ייעודיות בהתאם לסוג הפעילות העסקית.
  • שכירות משרד כנגד הצגת חשבונית מס.
  • בגדי עבודה בהתאם לסוג העיסוק.

מכשור וציוד משרדי כהוצאה מוכרת

בכל משרד, גם במשרד ביתי, משתמשים בפריטים ובציוד כדי לבצע משימות שונות, לנהל את העסק ולייצר הכנסה. צורכי המשרד, לרבות מכשור וציוד משרדי, מהווים הוצאה מוכרת עבור העסק וכדאי לדווח על ההוצאה. מיכון משרדי כמו מדפסת ומחשב המיועדים לייצור הכנסה נחשבים כנכס המוכר לצורכי מס ומכירים בהוצאה לפי שיעור הפחת הקבוע בתקנות המס.

לסיכום, חשוב לדווח על כל הוצאה מוכרת, אך רוב העצמאים לא מודעים להוצאות שונות בגינן ניתן לקבל הכרה לצורכי מס. בעזרת המערכת של UCAN2 קל לדווח על ההוצאות המוכרות וניתן להתייעץ עם צוות מומחים כדי לבדוק אילו הוצאות יכולות להיות מוכרות בעסק ולנצל זאת בהתאם.

חזרה לרשימת מאמרים

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי