1-700-700-655 חודש מתנה

כל הפרטים שבעל עסק חייב לדעת אודות הגשת דוח שנתי לעוסק פטור

גם עוסק פטור מחוייב להגיש דוח שנתי למס הכנסה, אותו ניתן להגיש באופן פיזי בסניף מס הכנסה הקרוב אליכם או באופן מקוון באמצעות אתר רשות המיסים. במידה ועוסק בוחר לשלוח את הדוח באופן מקוון, עדיין עליו להגישו פיזית באחד ממשרדי מס הכנסה. נכון, גם רואה חשבון שמטפל לכם בחשבונות העסק מוסמך לעשות זאת, אך אם אתם בוחרים לעשות זאת באופן עצמאי, וזה פשוט יותר משזה נראה, הכנו עבורכם מדריך קצר ופשוט עם כל מה שאתם צריכים לדעת על הגשת דוח שנתי לעוסק פטור.

 

טופס 1301- הדוח השנתי שלך

בטופס מתבקש בעל עסק לעדכן פרטים ולהצהיר על כלל הכנסותיו והכנסות ביתו למס הכנסה, ומועד הגשתו לא ייעשה מאוחר מה- 30 לאפריל. חשוב לדעת שאי- הגשת דוח שנתי בזמן גורר קנסות.

הטופס מתחלק ל- 3 חלקים:

1.החלק הראשון כולל פרטים אישיים של בעל העסק ופרטים כלליים אודות העסק, ביניהם פרטים כלליים אודות כתובת העסק, טלפון, סוג עיסוק וכדו’. בין הפרטים הנשאלים בחלק זה: האם ניהול החשבונות בעסק נעשה באופן ידני או ממוחשב, באמצעות קופה רושמת וכדו’. בחלק זה ממלאים גם את פרטיו של בן/ בת הזוג, והוא עוסק בהכנסות שני בני הזוג ואופן ניהול החשבונות שלהם. כמו כן, יש לדווח בטופס על נכסים, נאמנויות, עסקאות בחו”ל, הכנסות מפעילות באינטרנט ועוד.

2.בחלקו השני של הטופס, החשוב מכולם, נדרש למלא פרטים אודות הכנסה מיגיעה אישית. זהו החלק, שייקבע את חבות המס של העוסק לרשויות, ועל כן יש למלא אותו בצורה מדוייקת ומפורטת. בחלק זה יש למלא ראשית את ההכנסה החייבת הנקבעת לפי המחזור העסקי בשנת המס מבלי לכלול את המע”מ. מהסכום שהתקבל מחסירים את ההוצאות המוכרות על פי חוק. אף על פי שההוצאות אינן נחשבות אצל עוסק פטור לצורך החזרי מע”מ, הוא רשאי לנכות הוצאות רבות. כמו כן, יש להוסיף ולציין תקבולים נוספים ממעסיקים אחרים, במידה וישנם, תקבולי ביטוח לאומי, הפרשות לקרנות גמל וכו’. בתום חלקו השני של מילוי הטופס יש למלא את סך המחזור העסקי לשנת המס.

3.חלקו השלישי של הטופס עוסק בנקודות זיכוי וניכויים, המגיעים בנסיבות שונות לכל אזרח במדינת ישראל. נקודות הזכות מוענקות לפי קריטריונים שונים, ולצורך כך נשאל העוסק אודות מספר הילדים שיש לו מתחת לגיל 18, היותו חד הורי, תשלומי מזונות שהוא מעביר, בני משפחה שמצויים במוסד,היותו עולה חדש, תרומות שהוא מקבל, מגורים ביישובים מסויימים וכו’. בחלק זה יש למלא גם ניכויים אישיים המגיעים לעוסק, תשלומים שעברו לקרנות השתלמות, דמי ביטוח לאומי כעצמאי וביטוח אובדן כושר עבודה. סך הניכויים והזיכויים מחושבים על ידי רשות המיסים באופן אוטומטי, והפחתתם נעשית על ידיה בלבד.

 

מסמכים שצריך לצרף בעת הגשת דוח שנתי לעוסק פטור

  • דוח רווח והפסד של העסק
  • דוח התאמה לצורכי מס
  • טופס 106 ממקור הכנסה נוסף, אם ישנו
  • אישורים שנתיים אודות פקדונות, קרנות, ביטוחי מנהלים וכו’ וההפקדות שבוצעו בהם במהלך השנה
  • אישור שנתי אודות תשלומים לביטוח לאומי
  • טופס י”א (טופס פחת)
  • אישור על ניכוי מס במקור מלקוחות
  • אישורים שנתיים על רווחים מניירות ערך, תוכניות חסכון, דיבידנדים וכו’
  • קבלות עבור תרומות למוסדות מוכרים
  • אישורים שנתיים מביטוח לאומי אודות דמי לידה, מילואים וכדו’

 

הנהלת חשבונות לעסק שלכם- עשה זאת בעצמך!

משרדי הנהלת חשבונות רבים מעניקים את השירות של הגשת הדוח השנתי למגוון עסקים. רבים נרתעים ממילוי הטופס לבדם, אך לצורך העניין, רצינו להרגיע אתכם. מילוי הטופס והגשת הדוח הינם פשוטים הרבה יותר מכפי שניתן לחשוב, והתנסות קלה ומהירה עם תוכנת הנהלת חשבונות יכולה לשנות לכם את פני הדברים ולחסוך לכם כסף, זמן וטרטור. כל מה שאתם צריכים לניהול העסק שלכם נמצא על הצג, זמין לכם בכל עת ומעניק לכם שליטה מלאה. בואו לנסות.

אלפי לקוחות לא טועים

כדאי מאד לשמוע את הלקוחות המרוצים שלנו, עצמאים וחברות – שביעות רצון יוצאת דופן, בעלי עסקים מכל המינים, מכל הסוגים וממגוון עצום של גילאים – כן יש לנו לקוחות צעירים בשנות העשרים ולקוחות שמתקרבים לגיל 80….

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי