1-700-700-655 חודש מתנה

מתי מוציאים חשבונית מס?

איך יודעם מתי להוציא חשבונית מס?

מהי חשבונית מס? מתי צריך להוציא חשבונית מס? אילו עסקים רשאים להפיק חשבוניות מס? מה המבנה התקני של חשבונית מס? כיצד ניתן להפיק חשבוניות מס בקלות? המומחים של UCAN2 הכינו עבורנו מדריך בנושא מתי מוציאים חשבונית מס, המדריך נועד לסייע לנו להבין מהי חשבונית, מה המבנה שלה ומי רשאי להפיק אותה וכיצד.

 

מהי חשבונית מס?

רוב האנשים מכירים את המושג החשבונאי חשבונית מס, גם מי שאינו עצמאי. עם זאת, רבים אינם יודעים מתי צריך להוציא חשבונית מס ומתי מוציאים חשבונית מס קבלה.

חשבונית מס היא מסמך חשבונאי מוכר המהווה תיעוד לעסקה שבוצעה בין העסק לבין הלקוח, ולמעשה היא משמשת כדרישת תשלום וכהוכחה שהעסקה בוצעה. את החשבונית מפיקים לפני קבלת התשלום מהלקוח, אם הלקוח משלם במעמד ביצוע העסקה יש להוציא חשבונית מס קבלה.

הפקת חשבונית מס ללקוחות יוצרת חוב אצל רשויות המס מאחר ובית העסק חייב על פי החוק להעביר לרשות המיסים את המע”מ שהוא גבה מהלקוח. עוסק מורשה המקבל חשבוניות מס רשאי לקזז מס תשומות, כלומר הוא יכול לקזז את המע”מ שהוא שילם בגין רכישת מוצרים ושירותים לעסק מתוך המע”מ שהוא גבה מלקוחותיו ושעליו להעביר לרשות המיסים. יודגש כי עוסק פטור ממס ערך מוסף, לכן הוא רשאי להפיק רק קבלה או חשבונית עסקה.

 

אילו עסקים משתמשים בחשבוניות אלה?

על פי החוק הקיים רק עוסק מורשה וחברות בע”מ רשאים להפיק חשבונית מס. כאשר בוחנים מה ההבדל בין עוסק פטור לעוסק מורשה, ההבדל המרכזי טמון בהוצאת חשבונית מס ובגביית מע”מ מהלקוחות. בתמורה לכך שעוסק מורשה גובה מע”מ והלקוחות ומעבר את הסכום לרשות המסים, הוא רשאי לקזז מס תשומות. כפי שציינו, עוסק פטור ממס ערך מוסף, לכן הוא לא רשאי לגבות מע”מ מהלקוח והוא לא יכול לקזז מס תשומות.

חשוב לדעת כי עוסק מורשה יכול להפיק חשבונית עסקה לצורך תיעוד העסקה ולדרישת תשלום, אלא אם הלקוח דורש ממנו חשבונית מס.

יש עסקים החייבים על פי תקנות המס לבצע הנהלת חשבונות כפולה ועליהם לדווח על העסקאות באופן חודשי, לכן למועד הפקת החשבונית יש חשיבות רבה מבחינת תשלומים לרשויות המס, תזרים מזומנים ועוד.

 

הכירו את המבנה של חשבונית המס

המבנה של חשבונית מס תקנית חייב לכלול את הפרטים הבאים:

  • פרטי העסק, כולל מספר עוסק מורשה או ח”פ.
  • פרטי הלקוח.
  • מספר סידורי של החשבונית (מספור רץ).
  • תאריך ביצוע העסקה.
  • פרטים על העסקה בין העסק ללקוח.
  • מקור ושני העתקים.
  • פרטי תשלום מלאים הכוללים סכום העסקה לפני מע”מ, מע”מ וסך כולל מע”מ.

 

מי אמור להוציא חשבוניות כאלה?

חשבונית מס היא מסמך בעל תוקף משפטי מחייב, וכל עסק חייב להקפיד על ניהול ספרים ורישום העסקאות, ההכנסות וההוצאות. לאחר הקמת עסק ופתיחת תיקים ברשויות המס נקבע המעמד של העוסק, לכן אם נקבע מעמד של עוסק מורשה בעל העסק חייב להדפיס פנקסי חשבוניות וקבלות בבית דפוס, אך כיום רוב העסקים עוברים למערכת מקוונת להפקת חשבוניות מס דיגיטליות בגלל הנוחות, החיסכון בעלויות, השירות המשופר ועקב יתרונות נוספים.

בעל העסק חייב להוציא חשבונית מס בכל עסקה, כלומר בכל מכירה של מוצר או שירות, לרבות מכירת נכס או עסקת ברטר, בעל העסק חייב להפיק חשבונית.

 

איך אנחנו נכנסים לתמונה?

לאחר הקמת עוסק מורשה או חברה בע”מ בעל העסק חייב להוציא חשבונית בכל עסקה, ובעבר היה מקובל להשתמש בפנקסי חשבוניות מודפסים בבתי דפוס. כיום, UCAN2 מציעה שירות יעיל, זול ומתקדם יותר להפקת חשבוניות מס וקבלות דיגיטליות במערכת מתקדמת באינטרנט, בין אם העסק נדרש לבצע הנהלת חשבונות כפולה ובין אם עליו לבצע הנהלת חשבונות חד צדדית.

המערכת המתקדמת והידידותית למשתמש מבית UCAN2 מתממשקת עם כלים חשובים נוספים לבית העסק כגון: מערכת CRM לניהול קשרי לקוחות, מערכת דיוור, דפי מכירה, סליקת אשראי ועוד.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי