1-700-700-655 חודש מתנה

איך לעבור בבטחה מרואה חשבון רגיל לדיגיטלי?

מאת: יורם שיפר

מעוניין להחליף את רואה החשבון שלך ולעבור לשירות ראיית חשבון בדיגיטל? איך לעבור נכון וללא בעיות מרואה חשבון רגיל לדיגיטלי? האם רואה החשבון הנוכחי יכול למנוע ממך לעבור לרואה חשבון בדיגיטל?

בחודש מאי 2016 הוגשה עתירה לבג”ץ נגד לשכת רואי חשבון לאחר שמשרד רואי חשבון ידוע סירב להעניק שירות ללקוח של משרד רואה חשבון אחר, כל עוד רואה החשבון הקודם אינו מאשר זאת בכתב. כך למעשה התגלה כי התקנות הקיימות העניקו לרואי החשבון בישראל כוח עצום ונשק אימתני המונע מהלקוחות שלהם לעבור לרואה חשבון מתחרה, וכיום הנושא הוסדר ואין בעיה לעבור מרואה חשבון אחד לאחר. 

כאשר עצמאי (או בעל חברה) מעוניין לעזוב את רואה החשבון שלו לרוב יש סיבות מוצדקות לבקשתו, לדוגמה שכר טרחה גבוה מעל הממוצע בשוק, תקשורת בעייתית עם רואה החשבון, היעדר זמינות, חוסר מקצועיות ושקיפות וכיוצא בזה. לעיתים רוצים לעבור למשרד רואה חשבון אחר בגלל התרחבות העסק, כניסה לשווקים חדשים בארץ או בעולם, שירותים בלתי מספקים של רואה החשבון ועוד. אמנם, רבים חוששים לעבור מרואה חשבון אחד לאחר ולרוב דוחים את המעבר למרות שכיום זהו צעד בטוח ומהיר, והמעבר לרואה חשבון דיגיטלי מתגלה כצעד חכם המביא גם לחיסכון בעלויות ולשירות טוב יותר עבורכם. 

רואה חשבון בעידן הדיגיטל

בעשור האחרון חלו שינויים מרחיקי לכת בהתנהלות השוק והכלכלה, וכיום כולם עוברים לדיגיטל, במיוחד בתקופת הקורונה כאשר עלינו להקפיד על ריחוק חברתי והנחיות משרד הבריאות. בשנים האחרונות החלו משרדים מובילים ומתקדמים לראיית חשבון להציע שירותים בדיגיטל, הם מספקים מענה מקצועי חדשני ואיכותי לכל העסקים, כולל עסקים קטנים, חברות בע”מ, עוסקים מורשים וכו’. 

בעלי עסקים רבים עברו לשירותי הנהלת חשבונות באינטרנט בגלל היתרונות הרבים והמשמעותיים עבורם, ובתקופה האחרונה עוד ועוד עסקים מחליטים לעבור מרואה חשבון רגיל לרואה חשבון דיגיטלי. כאשר עוברים מרואה חשבון רגיל לדיגיטלי קיים חשש כי העסק יינזק בגלל חוסר רציפות בטיפול, ועקב זמן הלמידה הנדרש לרואה החשבון הדיגיטלי ללמוד ולהכיר את העסק שלכם.

לכן, חשוב לדעת כי משרד רואה חשבון מקצועי ומוביל גם בתחומים כמו חדשנות טכנולוגית, מציע ניסיון רב בקליטת לקוחות חדשים המגיעים מרואה חשבון אחר, כולל בדיקת ההיסטוריה של העסק והתחייבות לטפל בעניינים פתוחים ובבעיות ומקרים מהעבר. זו נקודה חשובה כדי להפיג את החשש הקיים והמוצדק במעבר בין רואי חשבון, וכדאי לוודא מראש כי רואה החשבון הדיגיטלי מספק עבורכם יועץ צמוד כדי לצלוח את המעבר בבטחה וללא פגיעה בעסק וברציפות הנהלת החשבונות וראיית החשבון.

צ’ק ליסט למעבר בין רואי חשבון

בחירת רואה חשבון חדש מהווה צעד משמעותי בחיי העסק והעצמאי, בין אם העצמאי הוא עוסק פטור או מורשה. תהליך החלפת רואה חשבון חייב להיעשות באופן מבוקר ותחת השגחה וביקורת של רואה חשבון מוסמך ומנוסה, עם ליווי אישי צמוד ומעבר מהיר וחלק הכולל ניתוח וייעוץ עסקי, ביקורת על שירותי החשבונאות שקיבלתם עד היום ותכנון לטווח הקרוב ולעתיד כדי שהעסק שלך ישפר ביצועים, יגדיל רווחיות, יחסוך עלויות ויקבל ייצוג טוב יותר בפני רשויות המס.

לפני המעבר יש לבצע את הדברים הבאים:

  • איסוף כל החומר שנמצא אצל רואה החשבון הקודם, כולל חשבוניות, קבלות ודוחות.
  • ריכוז החומר הדיגיטלי שהתקבל מרואה החשבון.
  • טופס 126, טופס 856 וכו’.
  • ספרי חברה ומאזנים, כולל ספרי הנהלת חשבונות.
  • דוחות כספיים, כולל דו”ח שנתי משנים קודמות.
  • אישורי הפקדה לפנסיה, לביטוח לאומי, לביטוחים לעסק ועוד.
  • העתקים של ספירות מלאי.
  • דוחות שע”מ.

כמו כן, יש לדרוש מרואה החשבון לסגור קצוות וחובות קודמים, כולל דוחות שיש להגיש לרשויות, או לקבל דיווח עדכני על חובות קודמים כדי לאפשר לרואה החשבון החדש לטיפ בחובות.  

שירות מקצועי על ידי רואה חשבון אונליין

המעבר לדיגיטל מתבקש ומשתלם לרוב העסקים, כיום יש רואי חשבון ופירמות מובילות לראיית חשבון המציעים לצד מערכת להנהלת חשבונות באינטרנט כלים נוספים לניהול העסק בדיגיטל, לרבות שירותי ראיית חשבון מקוונים. שירות של רואה חשבון דיגיטלי מתבצע מרחוק, אין צורך להגיע למשרד, וניתן לקבל מענה מהיר מצוות מיומן של רואי חשבון, יועצי מס, מנהלי חשבונות ומומחים אחרים. כדאי לבחור רואי חשבון דיגיטלי המציע גם תוכנה להנהלת חשבונות בעלות חודשית זולה ומשתלמת, וכך מקבלים שירות מקיף תחת קורת גג אחת וחוסכים עלויות.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי