1-700-700-655 חודש מתנה

איך מחדשים אישור ניהול ספרים

כל הפרטים החשובים על חידוש ניהול ספרים

חידוש אישור ניהול ספרים בדרך כלל נעשה אחת לשנה, בדרך כלל מקובל לעשות זאת אם הנכם עובדים ומספקים מוצרים או שירותים לחברות גדולות או חברות ציבוריות. את החידוש עושים באתר של רשות המיסים באופן מקוון על ידי מילוי של מספר שאלות לזיהוי.

כמה מילים על אישור ניהול ספרים

אישור ניהול ספרים הוא למעשה האסמכתא שאכן העסק שבבעלותכם פועל בצורה אמינה ותקינה מבחינה חוקית והוא עומד בדרישות החוק ברשויות המס. למעשה עסק שמחזיק באישור של ניהול ספרים מעיד על כך שהוא אמין משום שהוא מחויב מדיווח לרשויות המס ועל כן יש תחושת אמינות וביטחון להתקשרות בינו לבין הלקוח שרוצה לעבוד מולו ולהזמין ממנו את השירותים או המוצרים שהוא מספק.

קיימים בעלי עסקים רבים שאינם מוכנים ושוללים באופן מידי ספק שאין בידו אישור ניהול ספרים. כמו כן אצלנו כאן באתר. ניתן להירשם לשירות אשר מציע ליווי וייעוץ מקצועי לבעלי עסקים קטנים או גדולים, עוסק פטור או מורשה בכל הקשור בפתיחת תיק ברשויות המס, מה זה אומר, במה זה כרוך ואיך בכלל מקבלים אישור לניהול ספרים ברשויות.

למה יש צורך בחידוש אישור זה?

כאמור, באם יש עסק, ספק שרוצה לעבוד ולקיים שיתוף פעולה בינו לבין לקוח גדול כמו חברה ציבורית עליו להוציא חידוש ניהול ספרים שהוא מהווה “רשת ביטחון” לעבודה מולו.

מה מקנה אישור ניהול ספרים?

קיים חוק שיצא בשנות ה-70 שקובע שכדי שגוף ציבורי כלשהו יוכל לקיים שיתוף פעולה עם ספק אחר על ידי אספקת שירות או מוצר על הספק להעביר לגוף הציבורי אישור ניהול ספרים שכן אישור זה מעיד על כך שהספק עומד בהוראות החוק והוא מדווח לרשויות החוק על הכנסותיו והוצאותיו לרשות המיסים ולמע”מ.

למעשה כל הגופים הציבוריים שבבעלות המדינה שמקבלים תקציבים מהמדינה חייבים לעמוד בתקן זה, כמו למשל עיריות שמוציאות מכרזים בענפים שונים לבעלי מקצוע שיבצעו את העבודה הנדרשת. כדי להבין את החוק עד לרמת המיקרו, ולקבל תמונה מלאה אילו גופים נמצאים תחת הקטגוריה – “גופים ציבוריים” ניתן לקבל עזרה וייעוץ באתרים שונים אשר מציעים ליווי של בעל עסק לפעולות המתאימות לאופי העסק שלו לכמעט אפס בירוקרטיה מול פקידי ממשל בצורה מקוונת ומהירה.

כמה חשוב להחזיק באישור ניהול ספרים תקין?

כאשר רוצים לשתף פעולה עם גופים וארגונים גדולים וחזקים חייבים להראות את אישור ניהול ספרים שהוא אכן תקין ומתקיימות כל הדרישות כמו דיווח לרשויות המס. אם אין אישור ניהול ספרים תקין הסבירות שחברות גדולות או ארגונים גדולים יבחרו לעבוד עם ספקים שלא עומדים בדרישה זאת, יפסלו בו במקום.

סיכום

אם כך, אישור ניהול ספרים הוא איננו דבר של מה בכך ויש לו ערך גדול מאוד, שכן הוא יקבע מי יהיו הלקוחות של בעל עסק מסוים. כאשר בעל עסק מעוניין לעבוד עם אותם גופים ציבוריים שמקבלים תקציבים ממשרדים ממשלתיים, בכל תחום, שיפוצים, רכישת מוצרים כמו רהיטים ועוד, עליו להעביר אישור ניהול ספרים אשר מהווה אישור חוקי שאכן הספק עובד על פי כל החוקים והנהלים והוא אכן מדווח לרשויות הממשלה כמו מע”מ ורשות המיסים כפי שמקובל בחוק.

חשוב להבהיר שלא רק גופים ציבוריים מבקשים אישור ניהול ספרים אלא גם חברות פרטיות יכולות לבקש זאת רק כדי להבין מי הספק שעובד מולם וגם הם יכולים לשלול קיום שיתוף פעולה בשל היעדר אישור זה.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי