1-700-700-655 חודש מתנה

שאלות נפוצות לעוסק פטור

מאת: יורם שיפר

מתלבטים האם לפתוח עוסק פטור או עוסק מורשה? מחפשים תשובות לשאלות נפוצות בנושא עוסק פטור? איך להקים עסק כעוסק פטור? האם אפשר לעבוד כשכיר ולהקים עוסק פטור במקביל? ריכזנו עבורכם שאלות נפוצות בנושא עוסק פטור, הנכם מוזמנים לקרוא תשובות ענייניות לשאלות הנפוצות ביותר.

 

האם עוסק פטור חייב רואה חשבון?

עוסק פטור יכול לנהל בעצמו את הנהלת החשבונות של העסק הקטן, אך מומלץ להשאיר את חובת הדו”ח השנתי לרואה חשבון מוסמך ומקצועי. גם כאשר פותחים עוסק פטור אפשר להיעזר ברואה חשבון, אך ניתן לפתוח את העסק גם לבד ובלשכות המס מסייעים ליזמים בשלבי הקמת העסק ורישום כעוסק פטור.

 

האם עוסק פטור יכול לעבוד גם כשכיר?

בהחלט כן, אין שום מגבלה לכן כל שכיר יכול להתחיל בדרך עצמאית במקביל לעבודתו אצל המעסיק, כל עוד סוג העיסוק מאפשר לו לרשום את העסק החדש כעוסק פטור.

 

כמה זמן לוקח לפתוח תיק ברשויות המס?

פתיחת עסק קטן בצורת רישום של עוסק פטור מחייבת את היזם להגיע פיזית למשרד מע”מ ולאחר מכן ללשכת מס הכנסה. התיק במשרדי מע”מ נפתח במקום ומיד מקבלים אישור, ובמס הכנסה יש להמתין יום אחד עד פתיחת התיק. כמו כן, יש להירשם בביטוח לאומי, הפעולה מתבצעת מיד ובמקום.

 

האם צריך להדפיס פנקס קבלות?

עוסק פטור חייב על פי תקנות המס להוציא קבלה בגין כל עסקה וקבלת תמורה בעסק. עד לפני מספר שנים בעלי העסקים נאלצו להדפיס פנקסי קבלות בבתי דפוס, אך כיום רוב העסקים הקטנים משתמשים בתוכנה להנהלת חשבונות ולהפקת קבלות באינטרנט. 

לכן, אפשר לוותר על הדפסת פנקסי קבלות בבית דפוס, ולמעשה מקנים לעסק הקטן תדמית של עסק ירוק כיוון שהוא לא מדפיס קבלות על נייר.

 

האם עוסק פטור צריך לפתוח חשבון בנק חדש לטובת העסק?

עוסק פטור לא חייב לפתוח חשבון בנק מיוחד עבור העסק הקטן שלו, באפשרותו להשתמש בחשבון הבנק הקיים. יחד עם זאת, יועצים עסקיים ופיננסיים, בדרך כלל ימליצו על הפרדת החשבון העסקי מהחשבון הפרטי. הפרדת החשבונות מאפשרת לנהל את העסק הקטן טוב יותר, אך חשוב לזכור כי יש עלויות נלוות לפתיחת ולניהול חשבון בנק נוסף.

 

מהם הפרטים שחייבים להופיע על קבלה?

אם פתחתם עסק קטן עליכם להוציא קבלות בגין קבלת תשלום עבור שירות או מוצר שהעסק שלכם מציע. פרטי הקבלה חייבים לכלול את שם העוסק הפטור, מספר עוסק פטור, כינוי של העסק אם יש, כתובת וטלפון של העסק ופרטים על התגמול (מזומן, העברה בנקאית, צ’ק או אשראי).

 

האם עוסק פטור יכול לקזז מע”מ?

לא, עוסק פטור אינו רשאי לקזז מע”מ, לכן הוא מפיק רק קבלות ולא חשבוניות מס הכוללות מע”מ. יחד עם זאת, עוסק פטור יכול לקזז הוצאות שונות אם הוא עובד מהבית ולהשתמש בהוצאות שונות כדי להקטין את ההכנסה החייבת במס.

אלפי לקוחות לא טועים

כדאי מאד לשמוע את הלקוחות המרוצים שלנו, עצמאים וחברות – שביעות רצון יוצאת דופן, בעלי עסקים מכל המינים, מכל הסוגים וממגוון עצום של גילאים – כן יש לנו לקוחות צעירים בשנות העשרים ולקוחות שמתקרבים לגיל 80….

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי