1-700-700-655 חודש מתנה

עובד מהבית? יש לך הוצאות מוכרות!

מאת: יורם שיפר

הנהלת חשבונות לפרילינסר

האם פתחת עסק לאחרונה ואתה עובד מהבית? מתכנן להקים עסק חדש וכדי לחסוך הוצאות בכוונתך לעבוד מהדירה? ובכן, עצמאים רבים בתחומי עיסוק שונים, ביניהם גם פרילנסרים, פותחים עסק חדש בשלבים ובזהירות, והם מתחילים לעבוד מהבית כדי לחסוך בהוצאות השוטפות ועל מנת לבסס את החברה החדשה.

בשנים האחרונות ניתן לראות שינוי במשק, ויותר ישראלים התחיל לעבוד מהבית, ביניהם גם שכירים המקבלים לכך אישור מהמעסיק. עצמאים רבים מחליטים לעבוד מהבית בגלל הנוחות, החיסכון בהוצאות הדלק, האפשרות לטפל בילדים ולחסוך הוצאות של מטפלת ובגלל יתרונות רבים נוספים. כל עסק יכול לקזז הוצאות שונות, ורשויות המס מכירות מעבר להוצאות השוטפות של העסק גם בהוצאות עסקיות הקשורות לבית, למשל הוצאות תקשורת כמו טלפון ואינטרנט מהיר, וכן הוצאות כמו מחשב, פקס וכיוצא בזה. יש הוצאות המוכרות במלואן ויש הוצאות עסקיות הקשורות להוצאות הבית שמוכרות רק בחלקן.

הנהלת חשבנות פרילנסר – הוצאות עסקיות מוכרות לעובדים מהבית

חשוב להבין מהי הוצאה עסקית שרשות המס מכירה בה. על פי פקודת מס הכנסה הוצאה עסקית היא הוצאה הכרחית לייצור הכנסות עבור העסק. עם זאת, יש גם הוצאות מעורבות המוכרות ברשויות המס שניתן לקזז מההכנסות, הוצאה מעורבת משמשת את העצמאי לצרכים העסקיים שלו וגם לצרכים האישיים, לדוגמה הוצאות טלפון נייד המשמש אתכם גם בעבודה וגם באופן פרטי.

חשוב לציין כי פקודת מס הכנסה מאפשרת לעובדים מהבית לקזז את ההוצאות המוכרות מההכנסות כדי להפחית את ההכנסה החייבת במס, כל עוד ההוצאה הכרחית כדי לייצר הכנסה. לכן, אם אתם עובדים מהבית כדאי להכיר את ההוצאות המוכרות ברשות המסים, ולאסוף קבלות וחשבוניות רלוונטיות. אגב, בדרך כלל נהוג להקצות חדר או חלל עבודה בבית וכדי לקבל הכרה בהוצאות של חדר העבודה יש מספר מדדים אליהם אתם צריכים להתייחס:

  • שטח במטר רבוע של חדר העבודה באחוזים מתוך כלל שטח הבית או הדירה.
  • בבית עם 3-4 חדרים ניתן לחשב 25-33% כחדר עבודה.

לאחר מדידת שטח חדר העבודה מתוך כלל שטח הבית, ניתן לדרוש הכרה בהוצאות המיוחסות לחדר העבודה, בהתאם לחלק היחסי שלו. ההוצאות המוכרות הן: ארנונה, חשמל, חומרי ניקוי, ועד בית, טלפון נייח, שכירות אם יש למשכיר הנכס פטור מניכוי מס במקור להשכרת הנכס.

אם הדירה בבעלותכם, תוכלו לדרוש חלק יחסי מהוצאות כמו פחת של הנכס וחלק יחסי מעלויות הריבית על המשכנתא.

כמו כן, אפשר לקבל הכרה בהוצאות הביטוחים הכלולים במסגרת פוליסת ביטוח עסק מהבית בהתאם לחלק היחסי לפי 20-25%. בנוסף, אפשר להגיש הוצאות בגין כיבוד, רכישת ריהוט לחדר העבודה, הוצאות ציוד ותיקונים לעסק ועוד. אם אתם עובדים עם מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט, תוכלו לקזז גם הוצאה זו, ויש הוצאות נוספות הקיימות כמעט בכל עסק, שניתן לקזז מההכנסות כדי להפחית את תשלומי המס.

אגב, בכל מערכת של הנהלת חשבונות לעצמאיים ניתן להוסיף את ההוצאות המוכרות, אך כדאי לקבל ייעוץ מקצועי מרואה חשבון מוסמך כדי לבדוק איזה הוצאות מוכרות וכיצד לציין אותן בדוחות שמגישים לרשויות המס.

 

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי