1-700-700-655 חודש מתנה

ניהול עסק בתקופת הקורונה

מאת: יורם שיפר

כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה בעלי העסקים נפגעו קשות ולא מעט עסקים קטנים ובינוניים נסגרו, ועסקים רבים אחרים צפויים להיסגר בתקופה הקרובה. לאחר הסגר הראשון המדינה הנחתה את בעלי העסקים לפתוח את העסקים כרגיל, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות והתו הסגול, ועסקים רבים נאלצו לחשב מסלול מחדש ולהפגין יצירתיות כדי להצליח לעבוד גם בתקופת הקורונה, למשל באמצעות הקמת אתר מכירות ומעבר למשלוחים.
כדי להצליח לשרוד את תקופת הקורונה והקשיים שהיא גורמת לבעלי העסקים כדאי לכם לקרוא את הטיפים הבאים של אנשי המקצוע.

 

טיפים לניהול נכון בתקופת הקורונה ובמצב של חוסר וודאות

 

בתקופה של חוסר וודאות כלכלית ובריאותית חשוב לנהל את העסק נכון ולא לקחת סיכונים מיותרים. הטיפים הבאים מיועדים לבעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, עם זאת חשוב לזכור כי ארגונים גדולים ומובילים זוכים לייעוץ מקצועי ולרוב יש להם אנשי מקצוע מנוסים בניהול העסק בתקופות משבר וחוסר ודאות, לרוב יש להם גם איתנות פיננסית לכן הם יכולים לצלוח את המשבר ביתר קלות, לעומת עסקים קטנים ובינוניים שאין להם כוח השפעה על הממשלה ועליהם להתמודד עם מצוקת אשראי קשה במיוחד, יותר מהרגיל, בגלל מדיניות הבנקים בתקופות של חוסר ודאות פיננסית.

הטיפים החשובים יכולים לסייע לכם לנהל את העסק נכון ולמזער סיכונים בתקופת הקורונה שעומדת ללוות אותנו עוד זמן רב, כנראה עד שיימצא חיסון:

• דחיית ופריסת תשלומים מחדש לספקים – כל עסק תלוי באשראי מהספקים שלו, בימים רגילים העסק נהנה מהכנסות ויכול לעמוד בזמן בתשלומים לספקים. יחד עם זאת, בתקופות כמו משבר הקורונה כאשר ההכנסות נפגעות בצורה משמעותית כדאי לשוחח עם הספקים ולהגיע איתם להסכם לגבי פריסת תשלומים ושיפור בתנאי האשראי.
• קיצוץ הוצאות לא חיוניות – חשוב לעבור על כל החשבונות, כולל פירוט כרטיסי אשראי, ולהבין מאיפה אפשר לקצץ ואילו הוצאות אינן הכרחיות לתקופה הנוכחית.
• דחיית תשלומי הלוואות – הבנקים מציעים לבעלי העסקים אפשרות לדחות את ההחזרים החודשיים של ההלוואות, חשוב לתאם פגישה בבנק כדי לדחות הלוואות ולשפר את תזרים המזומנים על מנת לצלוח את תקופת חוסר הוודאות. יש לבדוק היטב האם המהלך משתלם לעסק מאחר ודחיית ההלוואות כרוכה בריבית נוספת.
• ניהול קפדני של תזרים המזומנים – במצבי משבר וחוסר ודאות יש לתכנן ולבנות מחדש את תזרים המזומנים, חשוב לעבור על כל ההוצאות של העסק, לבדוק אילו הוצאות ניתן לקצץ ואילו תשלומים כדאי לדחות.
• פרסום בדיגיטל – בתקופות משבר אפשר למצוא הזדמנויות כלכליות, ובאמצעות פרסום בדיגיטל ויצירת נכסים דיגיטליים אפשר לשפר את המכירות ולהמשיך לעבוד למרות המגבלות וההנחיות של משרד הבריאות.
• הנהלת חשבונות באינטרנט – במקום לשלם מאות שקלים בחודש למנהל חשבונות כדאי לבחור תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט חינם כדי להתנסות במערכת, ולאחר הניסיון החינמי אפשר לבחור תוכנה נוחה וידידותית למשתמש ולחסוך הרבה כסף.
• אתר מכירות באינטרנט – אם אין עדיין אתר מכירות לעסק הגיע הזמן לבנות חנות אינטרנטית מושקעת כדי להמשיך למכור מוצרים או שירותים גם כאשר העסק הפיזי סגור, כמובן בהתאם לסוג העסק והמוצרים. זו השקעה משתלמת לטווח הארוך, וגם כאשר יש סגר אפשר להמשיך למכור מוצרים ולא מעט בעלי עסקים מצליחים לצלוח את התקופה הנוכחית בגלל המעבר למכירות באינטרנט ושירות משלוחים.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי