1-700-700-655 חודש מתנה

מה צריך לבדוק לפני שקונים תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט?

מאת: יורם שיפר

מתכננים לקנות תוכנה להנהלת חשבונות באינטרנט? רוצים לייעל את העבודה בעסק ומחפשים תוכנה מקצועית ונוחה להנהלת חשבונות באינטרנט? ובכן, למעשה אינכם צריכים לרכוש תוכנה להנהלת חשבונות כיוון שכיום אתם יכולים לקנות מנוי חודשי בתעריף מוזל ואטרקטיבי וליהנות משירות הנהלת חשבונות באינטרנט באמצעות תוכנה מתקדמת וידידותית למשתמש.

תוכנה הנהלת חשבונות באינטרנט נחשבת כיום לפתרון המועדף עבור עסקים קטנים ובינוניים, במקום להשקיע סכום גדול בתוכנה מקצועית ומוכרת על ידי רשויות המס, משלמים מיד חודש תשלום נמוך ומשתמשים בתוכנה הידידותית וזוכים ליתרונות רבים נוספים.

מה חשוב לבדוק לפני רכישת התוכנה?

בשנים האחרונות צצו תוכנות רבות להנהלת חשבונות באינטרנט, לכן רבים מתקשים לקבל החלטה ולבחור בתוכנה שתשרת אותם על הצד הטוב ביותר. לכן, כדאי להתייחס לגורמים החשובים הבאים כאשר בוחרים תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט:

תוכנה מוכרת ומאושרת על ידי רשות המסים – הכלל החשוב והקריטי ביותר לבחירת תוכנת הנהלת חשבונות, יש לבחור רק תוכנה מוכרת ומאושרת על ידי רשויות המס בישראל, וכדאי לוודא כי גם המסמכים שניתן להפיק באמצעות התוכנה מוכרים ברשות המסים, לרבות דוח שנתי. חשוב לבדוק האם התוכנה שומרת ומתעדת את הפעולות שאתם מבצעים בה בהתאם לתקנות המחייבות.

ממשק ידידותי למשתמש – תוכנה להנהלת חשבונות באינטרנט חוסכת עלויות עבור העסק ומאפשרת לבעלי העסק לבצע מגוון פעולות ללא צורך להעסיק מנהל חשבונות מוסמך או לשלם הרבה כסף למשרד רואי חשבון. לכן, כדאי לבדוק האם התוכנה מציעה ממשק נוח לעבודה.

הנהלת חשבונות כפולה וחד צדית – פקודת מס הכנסה קובעת מהי שיטת הנהלת החשבונות בהתאם למאפייני העסק, לכן חשוב לוודא כי בוחרים  תוכנה להנהלת חשבונות כפולה  או חד צדית, בהתאם לצורך.

התאמה מושלמת לצורכי העסק – מומלץ לבחור תוכנת הנהלת חשבונות העונה על הצרכים הייחודיים של העסק, מעבר להפקת חשבוניות וקבלות. תוכנה מתקדמת מציעה כלים חשובים נוספים כגון ניהול מלאי, משכורות ותלושי שכר ועוד.

עלויות – כדאי להשוות מחירים ועלויות של מספר תוכנות להנהלת חשבונות באינטרנט, עם זאת ההפרשים אינם גדולים בין התוכנות השונות, לכן מומלץ לבחור בתוכנה נוחה ופשוטה לעבודה הכוללת כלים חשובים לניהול של העסק.

שירות – כדאי לבחור תוכנה מתקדמת מחברה המציעה שירות ברמה גבוהה, תמיכה טכנית וייעוץ מקצועי. ההמלצה היא לבחור בתוכנה מחברה המחויבת ללקוחותיה שמציעה שירותי חשבונאות והנהלת חשבונות נוספים כמו הפקת דוח שנתי ועוד.

אחד הטיפים החשובים ביותר לבחירת תוכנה להנהלת חשבונות כפולה או חד צדית הוא חוות דעת והמלצות על התוכנה והעסק העומד מאחוריה. חשוב לקרוא חוות דעת על התוכנה והשירות של החברה, אפשר לקרוא גם המלצות על התוכנה באתרים שונים באינטרנט, וכדאי לנסות לקבל המלצות על תוכנה איכותית ומתקדמת מקולגות, מקרובי משפחה ומחברים המנהלים עסק ומשתמשים באופן קבוע בתוכנות להנהלת חשבונות באינטרנט.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי