1-700-700-655 חודש מתנה

מה כוללת תוכנת הנהלת חשבונות?

מאת: יורם שיפר

כל עסק בישראל חייב להקפיד על ניהול נכון ותקני בהתאם לחוקים ולתקנות. גם עסקים קטנים זקוקים לשירותי הנהלת חשבונות הכוללים בין היתר ניהול ספרים ורישום נכון ומדויק של תשלומים ותקבולים. הנהלת חשבונות רלוונטית לניהול תקין של הספרים של העסק, לדיווחים שונים לרשויות המס ולרשויות מדינה אחרות, וישנם היבטים נוספים ומשמעותיים לא פחות של שירותי הנהלת חשבנות כמו קבלת נתונים כספיים של העסק, חשבות שכר והכנת משכורות לעובדים, היבטי מיסוי וניהול ועוד.

כיום, בעלי עסקים רבים, בהם עסקים קטנים מכל התחומים, נעזרים בתוכנה ייעודית להנהלת חשבונות באינטרנט. חשוב לבחור תוכנה להנהלת חשבונות המאושרת על ידי רשויות המס וכוללת פיצ’רים נוספים לניהול יעיל ותקין של העסק. באמצעות התוכנה אפשר לבצע הנהלת חשבונות כפולה או חד צידית, בהתאם לצורכי העסק והדרישות של רשויות המס.

 

תוכנה מקצועית ומאושרת להנהלת חשבונות באינטרנט

בשנים האחרונות הטכנולוגיות החדשניות והאינטרנט המהיר הובילו לפריחה של תוכנות להנהלת חשבונות באינטרנט עבור עסקים מכל הסוגים והגדלים. אלו תוכנות מתקדמות ועתירות טכנולוגיה המציעות בדרך כלל כלים מקצועיים ומתקדמים לניהול חשבונות, לרבות הפקת חשבוניות מס, חשבוניות עסקה וקבלות, הפקת מסמכים שונים, ממשק ידידותי לניהול ורישום הכנסות והוצאות העסק, הפקת דוחות לרשויות המס, דוחות עסקיים וכספיים וכלי ניהול שונים.
התוכנות המתקדמות מסייעות לבעל העסק לצמצם עלויות שונות, לרבות כוח אדם, הן מאפשרות לבעל העסק לקבל נתונים חשובים ורלוונטיים כדי לקבל החלטות עסקיות ופיננסיות שקולות ואחראיות יותר. כמו כן, התוכנה להנהלת חשבונות מסייעת לבעל העסק לפעול לפי החוק המחייב מבחינת ניהול ספרים. לכן, חשוב לוודא מראש שהתוכנה מאושרת על ידי רשויות המס בישראל ויש לבדוק האם היא כוללת את כל המאפיינים והכלים הנחוצים לעסק.
בין השאר, תוכנה מתקדמת להנהלת חשבונות באינטרנט מאפשרת לבעל העסק להפיק דוח שנתי של חברה פרטית. בנוסף, התוכנה מאפשרת לבעל העסק להיות עם אצבע על הדופק ולבחון בכל רגע ובזמן אמת מהו מצב העסק, האם העסק רווחי וכדומה.

ראוי לציין כי התוכנה הידידותית למשתמש מאפשרת לכל העסקים להפיק מסמכים רלוונטיים כמו חשבוניות וקבלות. זהו פתרון יעיל וחסכוני לעסקים כיוון שאין צורך להקצות כוח אדם מיוחד או להעסיק מנהל חשבונות במשרה מלאה או חלקית. כמו כן, באמצעות התוכנה אפשר לשלוח את החשבונית או הקבלה ישירות ללקוח באמצעות דואר אלקטרוני, ואין צורך להדפיס את המסמכים וללכת לדואר כדי לשלוח אותם.
כדאי לדעת כי יש תוכנות מתקדמות להנהלת חשבונות המאפשרות לנהל את החשבונות של מספר חברות במקביל, התוכנה כוללת בין השאר גם תיקי לקוחות וספקים, אופציה להתאמת בנקים בהנהלת חשבונות כפולה, התאמות כרטיסים, מערך תעודות הכולל חשבוניות, קבלות, הזמנות ועוד. בתוכנה איכותית יש גם כלים מובנים לניהול יעיל של העסק וכלים נוספים לשיפור הגבייה ולניהול תזרים המזומנים של העסק.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי