1-700-700-655 חודש מתנה

טיפים מנצחים להקמת עסק למתחילים

מאת: יורם שיפר

יזמים צעירים ומבוגרים ממשיכים להקים עסקים חדשים גם בתקופת הקורונה, זו תקופת מאתגרת לכל בעלי העסקים על אחת כמה וכמה ליזמים המתחילים. כאשר פותחים עסק בפעם הראשונה בחיים יש שמחה רבה המלווה בלא מעט דאגות ולחצים, יש להשקיע כסף בעסק החדש, לשווק אותו היטב ולחשוף אותו לקהל יעד מתאימים, לנהל את העסק בצורה חכמה ויעילה, כמובן על פי החוק, וצריך ללמוד מושגים חדשים הנראים בהתחלה מאיימים.

 

הקמת עסק – לרוץ בין משרדי רשויות המס או להקים את העסק באמצעות רואה חשבון?

בעבר הלא רחוק כל אדם שרצה להקים עסק חדש נאלץ להגיע פיזית ללשכות מע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. בעלי עסקים רבים התלוננו על ההתרוצצות בין המשרדים השונים והביורוקרטיה המקשה עליהם, לכן הוחלט ברשות המסים לפשט את התהליך וכיום אפשר להקים את העסק בלי להגיע למשרדים השונים. ללא ספק השירות של רואה חשבון להקמת העסק הוא פתרון יעיל וחסכוני, ובתמורה לתשלום סמלי של כ-350 ₪ בלבד מנהל חשבונות דואג לכל הרישומים והאישורים, ואתם יכולים להתמקד בנושאי הליבה הקשורים לפתיחת העסק החדש.

 

לא לשכוח לפתוח חשבון בנק

את חשבון הבנק לעסק החדש עליכם לפתוח לפני פתיחת העסק. חשוב לבדוק מה מציעים הבנקים השונים לבעלי עסקים חדשים, מהן העלויות והעמלות שהבנק גובה בחשבון העסקי, האם יש הטבות משתלמות שהבנק מציע, מהן פתרונות המימון שלו לעסק המתחיל ועוד.

 

עוסק פטור א עוסק מורשה 

אחד הטיפים החשובים לכל מי שמתכנן לפתוח עסק חדש בקרוב. לפני הקמת העסק עליכם להחליט מהי צורת ההתאגדות שלו, יש שלוש אפשרויות אך בדרך כלל מתחבטים בין עוסק פטור לעוסק מורשה. ישנם הבדלים משמעותיים בין עוסק פטור למורשה לכן כדאי להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ עסקי מאחר ויש בעלי מקצוע שיכולים לפתוח עסק חדש רק כעוסק מורשה, למשל עורכי דין, אדריכלים, רופאים, טכנאים, מתווכים ועוד.

 

לחסוך בהוצאות

אם אתם מקימים עסק קטן עליכם לחשב היטב כל הוצאה ובתקופת ההרצה מומלץ לצמצם את ההוצאות, לכן כדאי לדעת שאפשר לנהל עסק גם מהבית. אגב, גם חברות מובילות בעולם כדוגמת מיקרוסופט החלו את דרכן מהבית, ומעבר לכך תוכלו לקזז חלק מההוצאות של הבית כמו חשמל, ארנונה ועוד.

 

ניהול העסק

כל עסקה שמבצעים בעסק מחייבת רישום ותיעוד, על פי התקנות המחייבות. כיום, הדרך היעילה והחסכונית ביותר לניהול מקצועי ואיכותי של העסק היא באמצעות תוכנה להנהלת חשבונות ולהפקת חשבוניות וקבלות באינטרנט. אין צורך לעבור קורס מקצועי מאחר והתוכנה פשוטה להבנה ולשימוש, וניתן לקבל גם שירותי הנהלת חשבונות במחיר מוזל ואטרקטיבי באינטרנט. התוכנה חוסכת לכם גם בהוצאות ומשפרת את התדמית של העסק החדש בגלל החדשנות והשמירה על הסביבה.

הקמת עסק מאפשרת לכם להתפרנס בכבוד אך חשוב להקים את העסק החדש כחוק, לכן כדאי להיעזר באנשי מקצוע מיומנים. מומלץ לבחור תוכנה מתקדמת לניהול חשבונות כדי לפעול כחוק, לפשט תהליכים ולנהל את העסק באמצעות כלים איכותיים.

הכתבה באדיבות 2UCAN – התוכנה המובילה להנהלת חשבונות באינטרנט.

 

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי