1-700-700-655 חודש מתנה

תוכנות הנהלת חשבונות מאושרות ע"י מס הכנסה

מחפשים פתרון קל להתנהלות העסק? חשוב מאוד לבדוק תוכנות להנהלת חשבונות מאושרות ע"י מס הכנסה
ולא לבחור באחר שאינה תקינה חוקית.

תוכנה לחשבוניות וקבלות

>>> הכירו את השירות של UCAN2 לניהול פשוט ויעיל <<<

 

מאת: יורם שיפר

ישנו מגוון של תוכנות להנהלת חשבונות מאושרות ע”י מסר הכנסה. כדאי להכיר את ההסטורייה של התוכנות:

בימיה הראשונית של תוכנה להנהלת חשבונות הייתה זו מכונה גדולה עם כרטיסי קרטון עליהן היו מקלידים, אחד לאחד את הנתונים שנרשמו על ידי מנהל החשבונות. הואיל ולא היו בנמצא תוכנות הנהלת חשבונות אחרות למעט תוכנת הנהלת חשבונות ידנית בשיטה האיטלקית – השיטה עליה התבססו כל תוכנות הנהלת חשבונות שבאו עם השנים.

 

בימים ההם לא היה חוק שחייב רישום על ידי תוכנות הנהלת חשבונות וגם רשויות המס לא הסתמכו על תוכנות הנהלת חשבונות לצורך קביעת החבות במס כפי שהחוק מחייב היום.

 

כיום , כל נושא רישום תוכנות הנהלת חשבונות מוסדר על ידי רשויות המס וכל תוכנה להנהלת חשבונות חייבת להיות רשומה אצל רשויות המס, על מנת שניתן יהיה לעבוד איתן ולהכיר בדוחות שמפיקים מהן.

 

קיים בלבול בציבור בין המונח – תוכנה להנהלת חשבונות מאושרת על ידי מס הכנסה לבין המונח תוכנה להנהלת חשבונות רשומה אצל שלטונות המס. אין דבר כזה “תוכנת הנהלת חשבונות מאושרות על ידי מס הכנסה” כי מס הכנסה אינו מאשר שום תוכנת הנהלת חשבונות ולא בודק שום תוכנה המתיימרת לעשות הנהלת חשבונות המגיעה אליו “לאישור”.

 

החוק מחייב כל בעל תוכנת הנהלת חשבונות לרשום אותה במרשם תוכנות הנהלת חשבונות במס הכנסה – ועל כך מתקבל האישור ממס הכנסה. כלומר, האישור הוא על עצם הרישום בלבד ותו לא. האישור הנמצא באתר מס הכנסה בו ניתן לראות טבלה שב בכל שורה רשומה תוכנה להנהלת חשבונות אומר כי התוכנה רשומה במרשם. המשמעות היא שמפתח התוכנה התחייב כי תוכנת הנהלת חשבונות שפיתח, עונה על דרישות החוק, וזהו.

 

כיום ישנו מספר רב של תוכנות הנהלת חשבונות עם מיגוון גדול של יכולות: תוכנה להנהלת חשבונות פשוטה – חד צידית ועד תוכנות הנהלת חשבונות מורכבות ולמעשה הן אינן רק תוכנת הנהלת חשבונות בלבד – אלא תוכנה לניהול העסק על כל היבטיו ומרכיביו וכוללות מודולים כדוגמת: ניהול לקוחות, ניהול כח אדם ועוד. תוכנת הנהלת חשבונות משמשת היום בסיס לניהול חשבונות רב סניפי, רב מטבעית ובינלאומי אשר נותנת נתונים גלובליים המגיעים מתוך מכלול של תוכנות הנהלת חשבונות המפוזרות בין מדינות ומזינות בסיס נתונים אחיד.

 

קיימת חשיבות מרובה לבסיס הנתונים עליו מבוססת תוכנת הנהלת חשבונות הואיל וחברה אשר מעוניינת למכור תוכנה להנהלת חשבונות חייבת לקחת בחשבון את עלות הרישוי לרכישת בסיס הנתונים. רכישת הרישוי של בסיס הנתונים המשמש תוכנה להנהלת חשבונות יכול להוות חסם רציני מאד להתפתחות כל תוכנת הנהלת חשבונות.

 

נניח שבסיס הנתונים הדרוש להפעלת תוכנת הנהלת חשבונות מצריך רכישת רישיון שימוש יקר. הרי שמיד, בעצם החלטה זו, נקבע שעצמאיים ועסקים קטנים לא ירכשו תוכנה להנהלת חשבונות זו אלא רק חברות וארגונים גדולים אשר יכולים להרשות לעצמם רכישת רישיונות שימוש – וזה, עוד בטרם שולמה ולו אגורה אחת בגין עבור רכישת/השכרת התוכנה. דוגמאות של תוכנות הנהלת חשבונות עם מסדי נתונים: סאפ ופריוריטי.

 

תוכנת הנהלת חשבונות הראשונה בישראל, חשבשבת, הצליחה להיכנס לשוק ולהוביל אותו בשל השימוש בבסיס נתונים פשוט שעבד אז על דוס. עם המעבר אל תוכנה להנהלת חשבונות מבוססות מסד נתונים יקר כמו SQL של חברת מיקרוסופט, נפתח השוק לתוכנות רבות ותוכנת חשבשבת החלה לאבד נתח שוק. דרישות החומרה של תוכנת חשבשבת למחשבים חזקים יותר ודרישות התוכנה לרכישת רישיונות שימוש בבסיס הנתונים, גרמו להתייקרות משמעותית וחשבשבת איבדה “גובה” בתור תוכנת הנהלת חשבונות המועדפת.

 

אין ספק שההחלטה בבחירת סביבת הפיתוח של תוכנה להנהלת חשבונות הינה אחת ההחלטות החשובות ביותר. תוכנה להנהלת חשבונות באינטרנט עושה גם היא שימוש במסד נתונים יקר, אבל אתה בתור לקוח לא נדרש לרכוש רישיון לשימוש ובכך תוכל לחסוך אלפי שקלים לשנה.

 

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על טובה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים
ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי