1-700-700-655 חודש מתנה

הנהלת חשבונות באינטרנט לחברה בע"מ

מאת: יורם שיפר

רוב החברות בע”מ במשק המקומי לא מעסיקות מנהל חשבונות או רואה חשבון, ולרוב העסקים משתמשים בשירות מקצועי לראיית חשבונות ולהנהלת חשבונות במיקור חוץ. במרבית המקרים, ולרוב משיקולי תקציב, זול ויעיל יותר להשתמש בשירותי הנהלת חשבונות ממשרד חיצוני, כך העסק יכול לחסוך עלויות ולהפחית עומס בעבודה ולהימנע מלא מעט כאבי ראש.

חברה בע”מ חייבת על פי תקנות המס בישראל להקפיד על הנהלת חשבונות כפולה. את הנהלת החשבונות הכפולה מבצע משרד חיצוני המתמחה בכך, ובפועל הוצאת חשבוניות מס וקבלות נשארת בידי העסק עצמו. המשרד להנהלת חשבונות אחראי על התאמות בנקים, פיקוח, בניית ושליחת דוחות ייעודיים לרשויות השונות, בעיקר לרשויות המס בישראל.

חברה בע”מ – נעים להכיר

חברה בע”מ (בע”ה- בערבון מוגבל) היא תאגיד המוקם לצורך פעילות עסקית מסוימת על ידי בעלי המניות בחברה. הבעלות בחברה בע”מ נקבעת על פי המניות המופקות לבעלים, כאשר יכול להיות בעל מניות אחד המחזיק בכל מניות החברה, אך יש אפשרות למספר בעלי מניות כשכל אחד מהם מחזיק במספר מניות שווה או שונה.

חשוב לציין כי חברה בע”מ היא ישות נפרדת מבעלי העסק, זהו יתרון משמעותי בהשוואה לצורות התאגדות חוקיות אחרות כמו עוסק מורשה. בעלי המניות בחברה בע”מ מוגבלים באחריותם בהתאם לסכום שהשקיעו בעסק ובהתאמה למספר המניות שברשותם. בסוף השנה מחשבים את הרווח שהצטבר בחברה, זהו הון השייך לחברה עצמה אך ניתן לחלק אותו באמצעות דיבידנדים לבעלי המניות.

לחברה בע”מ יש תדמית של עסק מצליח וגדול, יש גם יתרונות מיסוי שחשוב לשים לב אליהם, ובעלי המניות זוכים להגנה משפטית אם החברה נתקלת בקשיים כלכליים. יחד עם זאת, במקרים מסוימים יכול בית המשפט להחליט על הרמת מסך, במקרה זה האחריות מוטלת על בעלי המניות.

להקמת חברה בע”מ יש יתרונות וחסרונות, לכן מומלץ לפנות לרואה חשבון מוסמך ומקצועי כדי לבחור בצורת ההתאגדות הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם.

הנהלת חשבונות כפולה באינטרנט

בשנים האחרונות צצו כמו פטריות אחרי הגשם מערכות טכנולוגיות מתקדמות לשירותי הנהלת חשבונות באינטרנט. יש גם תוכנות ייעודיות באינטרנט המספקות פתרון מקצועי להנהלת חשבונות כפולה עבור חברות בע”מ. הנהלת חשבונות חד צידית נחשבת לפשוטה וכמעט כל אדם יכול לבצע אותה, אך הנהלת חשבונות כפולה חייבת להתבצע על ידי מנהל חשבונות מוסמך ומיומן, ותחת פיקוח של רואה חשבון.

חוק החברות קובע כי חברה בע”מ חייבת להקפיד על הנהלת חשבונות כפולה, כמו כן החברה חייבת לערוך אחת לשנה דוחות כספיים הכוללים מאזן לסוף השנה, דוח רווח הפסד לתקופה של 12 חודשים ודוחות ייעודיים נוספים.

דו”ח שנתי מהווה סיכום הפעילות השנתית של העסק, הדו”ח כולל פירוט הכנסות, הוצאות, תשלום מיסים ותוצאת רווח לאחר תשלומי המס לרשויות השונות. הדו”ח השנתי חייב להיות חתום על ידי רואה חשבון על פי החוק המחייב, יש להגיש את הדו”ח אחת לשנה.

 

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי