1-700-700-655 חודש מתנה

המדריך הכלכלי לעצמאי המתחיל

מאת: יורם שיפר

ישראלים רבים בוחרים לצאת לדרך עצמאית ולהקים עסק חדש, לרוב ההחלטה מלווה בהתרגשות עצומה לצד חששות ופחדים. כדי להגשים את עצמכם ולצאת לדרך חדשה ועצמאית צוות 2UCAN הכין למענכם מדריך כלכלי לעצמאי המתחיל.

רישום ברשויות המס

לאחר שקיבלתם החלטה להקים עסק עצמאי עליכם להכיר את רשות המסים בישראל. כדי לקבל אישור להקמת העסק עליכם לבקר תחילה במשרדי מע”מ ולאחר מכן להגיע למס הכנסה וביטוח לאומי. בשלב זה עליכם לקבל החלטה חשובה ועניינית על צורת ההתאגדות העסקית. יש לכם שלוש אפשרויות: עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע”מ.

בדרך כלל בוחרים בצורת ההתאגדות העסקית על פי הערכה מקדימה לגבי היקף העסקאות הצפוי, עם זאת יש הבדלים משמעותיים בין 3 האפשרויות ועליכם להתייחס לכך. אגב, בשלב זה כדאי לבחור רואה חשבון מקצועי כדי לקבל ייעוץ, הוא גם יכול לבצע את הרישום הנדרש ברשות המסים וכך אתם יכולים להתמקד בנושאי הליבה של העסק החדש.

הטבלה הבאה משקפת את ההבדלים העיקריים בין אפשרויות הרישום ברשות המסים:

עוסק פטורעוסק מורשהחברה בע”מ
מחזור שנתיעד כ-100,000 ש”חמעל מאה אלף ש”חללא הגבלה, לרוב מחזור שנתי גדול
התחשבנותרשאי להפיק רק קבלות, לא יכול להזדכות על מע”מחייב להפיק חשבוניות מס, ולאחר קבלת הכסף להפיק קבלה. גובה מע”מ בכל עסקה ורשאי להתקזז על מע”ממעמד של יישות משפטית הנפרדת מהבעלים, מקנה הגנה יעילה בפני תביעות נגד העסק
למי מתאיםעסקים קטנים עם צפי למחזור שנתי נמוך יחסיתמתאים לרוב העסקים, יש מקצועות חופשיים המחייבים רישום העסק כעוסק מורשה, למשל עו”ד, אדריכלים, רופאים ועודמתאים לעסקים בינוניים וגדולים

 

חשוב לציין כי לאחר הרישום במע”מ ומס הכנסה יש לפתוח תיק גם בביטוח לאומי. את התיק ניתן לפתוח באמצעות הגעה לסניף ביטוח לאומי או באמצעות שירותי הדואר או הפקס. לאחר פתיחת התיק מקבלים בדואר שובר תשלומים, יש לשלם לביטוח לאומי כל 15 בחודש, אפשר לשלם גם באופן מקוון.

הנהלת חשבונות

לאחר רישום ופתיחת התיק ברשויות המס, אפשר לבחור מנהל חשבונות ורואה חשבון, עדיף לעשות זאת לפני הקמת העסק כדי לקבל ייעוץ וליווי מקצועי צמוד. כיום אפשר לחסוך עלויות רבות ולעבור לתוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט. התוכנה ידידותית למשתמש וכוללת כלי ניהול מתקדמים וחשובים, אפשרות להפקת חשבוניות, קבלות ומסמכים חשבונאיים נוספים, להפיק דוחות ניהוליים ועוד.

בהתאם לצורת ההתאגדות העסקית יש לדווח לרשות המסים, וחשוב להקפיד על תשלומים בזמן אחרת עלולים לקבל קנס גבוה. מע”מ משלמים בדרך כלל כל חודשיים או חודש, בהתאם לסוג העסק ומחזור העסקאות, יש להעביר גם תשלומי מס הכנסה לעצמאים בהתאם לחישוב, וכל עוד מגיעים לתקרה המחייבת.

לאחר רישום העסק ופתיחת חשבון בנק, אפשר להשקיע במיתוג ובשיווק החברה החדשה כדי להגיע לקהל לקוחות רחב. כמו כן, מומלץ מראש לבחור תוכנה ידידותית להנהלת חשבונות באינטרנט, כך חוסכים עלויות וזמן וזוכים לתדמית של עסק ירוק וחדשני.

 

 

 

 

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי