1-700-700-655 חודש מתנה

האם תוכנה להנהלת חשבונות יכולה להחליף רואה חשבון?

האם זה אפשרי?

המהפכה הטכנולוגית משנה את תחום הנהלת החשבונות מקצה לקצה. כיום, חברות, עסקים, ארגונים ותאגידים יכולים לבחור בין העסקת מנהל חשבונות במשרה מלאה או חלקית לבין הנהלת חשבונות במיקור חוץ. כאשר מחליטים על הנהלת חשבונות במיקור חוץ יש שתי אפשרויות עיקריות – שירות הנה”ח במיקור חוץ ממשרד רואי חשבון או בחירת תוכנה מקוונת להנהלת חשבונות באינטרנט.

ראוי לציין כי בשנים האחרונות, רבים מבעלי העסקים בחרו לעבור לשירות תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט, במודל של תוכנה כשירות בענן (SaaS). יש מגוון תוכנות מסוג זה לכן הבחירה עשויה להיות מעט מבלבלת. תוכנה מתקדמת להנה”ח באינטרנט מבטיח יתרונות רבים לבעלי עסקים וחברות, מאחר שאין צורך להתקין את המערכת במחשב הנמצא בעסק, מקבלים גישה מלאה לתוכנה מכל מכשיר, כולל סמארטפון, ומכל מקום, גם כאשר טסים לחו”ל לפגישות עבודה או לחופשה, ובנוסף הממשקים נוחים וידידותיים למשתמש.

נשאלת השאלה האם התוכנה האינטרנטית יכולה להחליף את רואה החשבון שלכם, והתשובה עשויה להפתיע אתכם. באופן כללי, התוכנה נועדה לסייע לכם לנהל טוב יותר את העסק ולחסוך עלויות ומשאבים, עם זאת התוכנה מהווה כלי עזר ואינה מיועדת להחליף את רואה החשבון, ולמעשה היא מסייעת לו לבצע את עבודתו באופן מיטבי.

 

מה זה תוכנה להנהלת חשבונות?

תקנות המס בישראל מחייבות את כלל העסקים לנהל ספרים בחוק ולדווח על העסקאות שלהם לרשויות המס (מע”מ ומס הכנסה). כדי לנהל נכון את ספרי החשבונות ולתעד את העסקאות, לרבות תיעוד הכנסות והוצאות של בית העסק, ניתן לרכוש ולהתקין במערכות המחשוב של העסק תוכנה ייעודית להנה”ח. במקרה זה יש להעסיק מנהל חשבונות במשרה חלקית או מלאה, או להעסיק מנהל חשבונות במיקור חוץ המגיע לעסק ומבצע את עבודתו באמצעות התכונה שנרכשה.

פתרון נוח ומשתלם יותר המתאים בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים מבוסס על מודל התוכנה כשירות בענן, כלומר רכישת מנוי לתוכנה אינטרנטית להנהלת חשבונות. זהו פתרון נוח וחסכוני כיוון שאין צורך להתקין את התוכנה, להשקיע בציוד מחשבים ובשדרוגים (חומרה + תוכנה), והמערכת האינטרנטית נוחה וידידותית למשתמש, לכן אין צורך להעסיק מנהל חשבונות ולא נדרש ידע מקדים בחשבונאות או ללמוד קורס הנה”ח.

 

מה עדיף? רואה חשבון או תוכנה?

התוכנה האינטרנטית נמצאת בפיקוח של רואה חשבון מוסמך, וניתן להעניק גישה מלאה למערכת לרואה החשבון של העסק. הגישה למידע השמור במערכת נחוץ עבור רואי החשבון כדי להפיק דוחות חשבונאיים שונים, ובראשם הדו”ח השנתי. כמו כן, התוכנה האינטרנטית מאפשרת להפיק דוחות ומסמכים חשובים בקליק מהיר, לכן רבים משוכנעים כי המערכת מחליפה את תפקידו של רואה החשבון, אך בפועל היא נועדה לסייע לו במילוי תפקידו והיא מאפשרת לעסק לחסוך משאבים והוצאות.

לכן, כדאי לבחור תוכנה מקוונת הנמצאת בפיקוח רואה חשבון, כך נהנים מכל היתרונות של המערכת האינטרנטית וזוכים לליווי צמוד ולייעוץ ממשרד רואי חשבון מוביל.

 

מהם היתרונות של תוכנת הנה”ח באינטרנט?

  • התוכנה האינטרנטית נוחה וידידותית למשתמש.
  • אפשר להתחבר למערכת מכל מכשיר ומכל מקום בעולם.
  • חיסכון משמעותי בהוצאות העסק, אין צורך לשלם למנהל חשבונות, להדפיס מסמכים ולשלוח את החשבוניות והקבלות בדואר.
  • התוכנה “ירוקה” ומסייעת במיתוג העסק כחברה השומרת על איכות הסביבה.
  • שליחת חשבוניות וקבלות דיגיטליות ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני של הלקוח, ללא הדפסות נייר ובלי ללכת לדואר.
  • תשלום חודשי מינימלי (מודל תוכנה כשירות).
  • פיקוח צמוד על ידי רואה חשבון.

 

האם ניתן לסמוך על תוכנה להנהלת חשבונות?

בהחלט כן. מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט UCAN2 פותחה על ידי מיטב המומחים, בסיוע ובפיקוח צמוד על משרד רואי חשבון מהמובילים בארץ. התכונה מאושרת על ידי רשות המיסים ועומדת בכל הכללים וההוראות שנקבעו.

באמצעות רכישת מנוי חודשי למערכת האינטרנטית אפשר לחשב בקלות מקדמות מס הכנסה לעצמאים, להפיק מגוון דוחות חשבונאיים וניהוליים, לפקח ולעקוב אחר ביצועי העסק, לשפר גביה מלקוחות, להסיק תובנות ולקבל החלטות עסקיות שקולות ומבוססות על דאטה עדכני, להפיק דוחות לרשויות המס, כולל דו”ח שנתי והמערכת מסייעת גם במילוי הצהרת הון.

חשוב לציין כי מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט UCAN2 מסייעת לרואה החשבון שלכם לבצע את עבודתו, להפיק דוחות חשובים לרשויות המס, להכין דוחות כספיים וניהוליים שונים, לייעץ לכם ולשפר את ניהול העסק. בעזרת המערכת המתקדמת ניתן לחשב מס הכנסה לעצמאיים, בהתאם לחובת הדיווח והתשלום, ולמעשה משפרים את השליטה בביצועי העסק ונהנים מכלי ניהול איכותי ומתקדם טכנולוגית.

 

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי