1-700-700-655 חודש מתנה

דרישת תשלום עוסק פטור

כל מה שחשוב לדעת על דרישת תשלום עוסק פטור

מה זה בדיוק דרישת תשלום עוסק פטור? איך מפיקים טופס דרישת תשלום עוסק פטור? למי זה מתאים? צוות המומחים של UCAN2 הכין עבורכם מדריך בנושא. UCAN2 היא מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט המאפשרת להפיק חשבוניות וקבלות דיגיטליות ולנהל את ספרי החשבונות בהתאם לתקנות.

 

דרישת תשלום עוסק פטור – הגדרה

דרישת תשלום מוצאים ללקוח מבלי לשלם מס לפני קבלת התמורה בגין העסקה. כדי לתעד את העסקה ללא דיווח עליה וללא צורך לשלם מס לפני קבלת התשלום, ניתן להפיק חשבונית עסקה. חשבונית זו מהווה דרישת תשלום ומטרתה לתיעוד בלבד. מסמך דרישת תשלום משמש את הלקוח כהוכחה לכך שהעסקה שרירה וקיימת בינו לבין בית העסק, ומבחינת העסק זהו מסמך לתיעוד העסקה ולדרישת תשלום מפורטת מהלקוח.

ניתן להפיק חשבונית עסקה (דרישת תשלום) באמצעות תוכנה מקוונת להפקת חשבוניות וקבלות דיגיטליות, אפשר גם להכין דרישת תשלום באמצעות ניסוח חופשי בתוכנה כמו וורד (Word). אין צורך לדווח לרשויות המס על מסמך חשבונית עסקה, לכן לא משלמים מע”מ בגין מסמך דרישת תשלום, ולאחר קבלת התשלום מהלקוח יש להפיק קבלה ולדווח עליה לרשויות המס.

 

את מי משמשת דרישת תשלום עוסק פטור?

עוסק פטור מוגדר כצורת התאגדות עסקית המוכרת על ידי רשויות המס בישראל, על פי ההגדרה עסק פטור הוא עצמאי שמחזור העסקאות השנתי שלו נמוך מ-102,292 נכון לשנת 2022. עוסק פטור רשאי להפיק רק קבלות, ללא רכיב מע”מ, לכן הוא פטור מכל ההתעסקות עם מס ערך מוסף, ועל פי התקנות הוא לא יכול לגבות מע”מ מהלקוחות, לכן הוא גם לא רשאי לקזז מע”מ תשומות.

ראוי לציין כי עוסק פטור לא יכול להפיק חשבונית מס, אלא רק קבלות. עם זאת, הוא יכול להפיק חשבונית עסקה, כלומר דרישת תשלום, על מנת לצעד את העסקה ולדרוש תשלום מהלקוח.

 

סוגים שונים של דרישת תשלום

רוב העצמאים שפותחים עוסק פטור שואלים כיצד הם יכולים לקבל תשלום מהלקוחות שלהם. לכן, בשונה מעוסק מורשה הרשאי להפיק חשבונית מס לצורך תיעוד העסקה ועל מנת לדרוש תשלום מהלקוח, עוסק פטור יכול להפיק חשבונית עסקה ממערכת מקוונת או באמצעות מסמך וורד. לאחר קבלת התשלום עליו להפיק קבלה כנדרש בתקנות המס.

חשוב להדגיש כי חשבונית עסקה עוסק פטור לא נחשבת למסמך חשבונאי הדורש דיווח לרשויות המס, יחד עם זאת זו חשבונית חוקית המוכרת על ידי רשויות המס ומטרתה כפי שציינו היא לצורכי תיעוד וכדי לשלוח דרישת תשלום ללקוח. אם מפיקים חשבונית עסקה באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות מקוונת, ניתן לאחר קבלת התשלום מהלקוח להפיק בקליק מהיר את הקבלה, כמתחייב בחוק. כך שומרים על סדר וארגון בעסק, קל יותר לבדוק מי מהלקוחות עדיין לא שילם על מנת לבצע גבייה, ויש למערכת יתרונות רבים נוספים כמו אוטומציה, תדמית של עסק ירוק, חיסכון בזמן ומשאבים ועוד.

 

מה עושים עם ספק או שירות מחו”ל?

עוסק פטור הרוכש שירות מסוים (כולל זכויות) מספק בחו”ל חייב לפי תקנות המס להפיק מסמך הנקרא חשבונית עצמית. יש לדווח על חשבונית עצמית לרשויות המס במסגרת הדיווח התקופתי למס ערך מוסף. למעשה, העסק מפיק לעצמו את החשבונית העצמית מאחר והוא מדווח על העסקה, ובעסקה מסוג זה יש מע”מ אפס.

 

איך UCAN2 נכנסת לתמונה?

מערכת UCAN2 היא תוכנה אינטרנטית (מקוונת) לניהול חשבונות עצמי,  התוכנה מאפשר לכל עסק להקפיד על ניהול ספרי החשבונות כנדרש בפקודת המס. התוכנה נוחה וידידותית למשתמש, וצוות של רואי חשבון, יועצי מס ומנהלי חשבונות מלווה את העצמאי ומסייע לו, ומעבר לכך ניתן לקבל מגוון שירותים מקצועיים ממשרד רואי חשבון מהמובילים בארץ.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי