1-700-700-655 חודש מתנה

גיוס מימון לפתיחת עסק חדש – כך תעשה זאת נכון

גיוס מימון לפתיחת עסק חדש

מאת: יורם שיפר

מעוניין להקים עסק חדש אך זקוק למימון בתנאים נוחים כדי להגשים את החלום? הידעת כי יזמים רבים מקבלים סירוב לבקשתם לקבל הלוואה מהבנק כדי להקים עסק חדש? ובכן, מצוקת האשראי והקושי לקבל הלוואות בבנקים מסחריים – כל אלו ועוד גורמים ליזמים רבים לוותר על חלומם להקים עסק חדש או להתחייב להלוואות יקרות העלולות לגרום להם לקשיים רבים ולהפסדים כספיים. לכן, כדי להקים עסק חדש חשוב לפנות לגורם מקצועי המציע ייעוץ וליווי עסקי ופיננסי ליזמים, כך אפשר לבחור הלוואה נוחה להקמת העסק החדש, לאחר בדיקת כדאיות ובניית תכנית עסקית מסודרת.

 

שלבים הכרחיים לצורך גיוס מימון להקמת העסק

מדי שנה מוקמים עשרות אלפי עסקים חדשים בישראל, אך מרביתם לא מצליחים לשרוד אפילו שנה אחת. יש סיבות רבות ומגוונות מדוע עסקים רבים נסגרים, ובדרך כלל הסיבות העיקריות לכך הן גיוס הלוואות יקרות המקשות על תזרים המזומנים וניהול העסק, חוסר מקצועיות, ניהול לא יעיל וקבלת החלטות לקויה.

השלבים הנכונים לפתיחת עסק חדש הם:

תכנון

לפני בחירת שם ומיקום לעסק החדש חשוב לתכנן אותו נכון ולהתייחס לגורמים רבים כמו מימון, הון עצמי, תחרות בענף, בידול ממתחרים ופוטנציאל עסקי.

בדיקת כדאיות

חשוב לפנות ליועץ עסקי מנוסה על מנת לבדוק את כדאיות הקמת העסק. לעתים היזם משוכנע בכדאיות הקמת העסק, ותפקידו של היועץ להציג בפניו את כל השיקולים בהם יש להתחשב כאשר פותחים עסק חדש, לכן מומלץ לבצע בדיקת כדאיות כדי לקבל החלטה נכונה ולהימנע מטעויות העלולות לגרום למפחי נפש ולהפסדים כספיים גבוהים.

תכנית עסקית

תכנית עסקית מפורטת ומאורגנת מהווה בסיס לקבלת החלטות עסקיות ופיננסיות, התכנית כוללת סקירת שוק, בדיקת מתחרים, תזרים מזומנים, מימון, שיווק, ציוד מקצועי ועוד. כדאי לדעת כי כאשר מגייסים הלוואה להקמת עסק חדש, גופי המימון כמו בנקים, חברות אשראי וקרנות מימון, דורשים תכנית עסקית כדי לבחון את פוטנציאל הצמיחה של העסק, כדאיות כלכלית, יכולת הלווה לעמוד בתשלומי ההחזר החודשיים וכיוצא בזה.

גיוס מימון להקמת העסק

יש מגוון אפשרויות ופתרונות מימון להקמת עסקים חדשים, בעזרת יועץ מנוסה ניתן לבחור בפתרון המימון הנוח והמתאים ביותר לצורכי העסק ולמאפייניו. פתרונות מימון משתלמים ליזם המקים עסק חדש הם הלוואות דרך הבנקים המסחריים, אך כדאי לבדוק גם הלוואות מקרנות מימון המציעות תנאים נוחים ובדרך כלל גם ערבות גבוהה, למשל הקרן לעסקים קטנים ובינוניים, קרן מט”י, קרן נתן, קרן הגליל וכדומה.

כמו כן, לאחר בחירת הלוואה לעסק חדש וקבלת אישור לבקשת המימון הנדרש להקמת העסקה, יש לפתוח חשבון בנק עסקי, להקים את החברה בעזרת רואה חשבון מקצועי, לעדכן את ביטוח לאומי ולרשום את העסק ברשויות המס (מע”מ + מס הכנסה). יש להחליט מראש איזה עסק פותחים, כלומר האם מקימים חברה בע”מ, עוסק מורשה או עוסק פטור.

כעת, יש לבחור מנהל חשבונות, כיום אפשר לקבל שירותי הנה”ח באינטרנט כדי לחסוך עלויות וליהנות מפתרון נוח, מתקדם טכנולוגית וידידותי לסביבה.

 

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי