1-700-700-655 חודש מתנה

רואה חשבון לעוסק פטור באינטרנט

מאת: יורם שיפר

התנהלות במתכונת של עוסק פטור מתאימה לבעלי עסקים שמחזור הרווח השנתי שלהם אינו עולה על 100,000 שקלים. כעוסק פטור תהיו פטורים מהתנהלות חודשית מול משרדי מע”מ בעוד תשלומים לביטוח הלאומי יש לבצע באופן חודשי. רואה חשבון לעוסק פטור נדרש בעיקר לטובת הגשת הדוח השנתי. כתיבת הדוח אינה מסובכת אך רוב בעלי העסקים מעדיפים לחסוך לעצמכם טעויות ונעזרים ברואה חשבון. ייצוג של רואה חשבון מול הרשויות חוסך לכם לא מעט זמן וכסף.

 

איך בוחרים נכון רואה חשבון לעוסק פטור?

בחירה חכמה היא כזו שמספקת לכם מענה מלא. אם עבדתם כבר בעבר עם רואה חשבון קחו לעצמכם מספר דקות והגדירו מה בדיוק אתם צריכים מרואה החשבון ומה אתם מצפים לקבל. ישנם בעלי עסקים שלא יוצרים כל קשר עם רואה החשבון פרט להתנהלות הדרושה להגשת הדוח אחת לשנה. אחרים פונים אל רואה החשבון שלהם באופן חודשי עם שאלות או בקשות. על השירות שרואה החשבון מספק להתאים לצרכים שלכם.
אל תשכחו לבסס את הבחירה על המלצות, ניסיון, יידע מקצועי, זמינות, רישום לשכת רואי חשבון ומחירים הוגנים. עלות של רואה חשבון לעוסק פטור שזקוק רק להגשת דוח אחת לשנה לא צריכה להיות גבוהה. שימו לב, שקיימת אופציה של תשלום חודשי קבוע ואופציה של תשלום שנתי חד פעמי בעבור הגשת הדוח. אם אתם משלמים לרואה החשבון שלכם אחת לחודש חשוב לוודא שהתשלום החודשי כולל גם את הדוח השנתי. הכנת דוח הצהרת הון כרוכה בתשלום נוסף.

 

רואה חשבון לעוסק פטור שהוא גם שכיר

כשכירים יש לכם זכות מלאה להקים עסק ולבצע תיאום מס בין שתי ההכנסות. רואה חשבון לעוסק פטור שמקבל גם משכורת כשכיר נדרש לבצע חישובים ולייצג אתכם מול רשויות המס. חישוב נכון של תשלומי המס חיוני למניעת מצב בו אתם משלמים מס מיותר בעבור אחת ההכנסות. יש לבחון היטב את הנתונים ולקבוע בהתאם את הסכומים לתשלום בעבור מס הכנסה וביטוח לאומי. אחת לשנה יוגש דוח ובהתאם לנתונים ייתכן ותתבקשו להשלים את תשלום המס בעבור אותה השנה או לחילופין לקבל החזר.

 

אלו הוצאות נחשבות כמוכרות?

כמו כל בעל עסק אחר, גם עוסק פטור רשאי לנכות את ההוצאות של העסק מהרווחים. עליכם לנהל רישום מדויק של כל ההוצאות שלכם במהלך השנה ולתייק את הקבלות. הוצאות נחשבות למוכרות כאשר הן משמשות לעבודת העסק ומוגדרות כנחוצות לטובת הפקת רווחים. כך למשל, ציוד למשרד רואי חשבון מוגדר כהוצאה מוכרת. אם אתם מנהלים עסק מהבית במתכונת של עוסק פטור תוכלו להגדיר באופן חלקי הוצאות חשמל, ארנונה ושכר דירה כהוצאות מוכרות. כדאי להתייעץ עם רואה החשבון ולקבל הדרכה למיצוי מלא של הזכויות שלכם. ניכוי נכון של הוצאות מהרווחים עתיד לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי