1-700-700-655 חודש מתנה

קופה רושמת לעסק

קופה רושמת לעסק – כל החלופות בשוק

קופה רושמת לעסק מזמן אינה רק מכונת חישוב ושמירת מזומנים, וכיום קופה יכולה לבצע מגוון פעולות שונות. אז אילו סוגים של קופה רושמת קיימים היום, ואיזו הכי טובה בשבילכם?

 

מהי קופה רושמת

קופה רושמת לעסק היא הרבה יותר מקופה המתעדת את שיעור הכספים הנכנסים מלקוחות – חשבו שוב. תפקידה של הקופה הרושמת עבר מהפכה במהלך השנים האחרונות, ולצד היותה מתעדת את כלל הכנסות העסק ממכירות, היא מבצעת ניטור קבוע של המלאי, מונעת טעויות חישוב, מנפיקה חשבוניות ומייצרת מגוון דוחות חישוביים ואף ניתוחי מכירות. כל זאת לצד הנפקת חשבוניות והיותה מעין גורם מתכלל של הנהלת חשבונות לעסק.

 

אילו עסקים צריכים קופה כזו

כיום, אין עסק שלא מתפקד בעזרת קופה רושמת. בין אם מדובר על עסקי מזון, כולבו, אביזרים לבית ואף נותני שירות, כיום כל בעל עסק זקוק לשירותי גורם שתיכלל את כלל התקבולים המגיעים אליו בצורה פשוטה ונוחה, תוך שמירת תיעוד וביצוע ניתוחים שונים על מועדי התקבולים, סוגיהם וכו’.

 

הכירו את הסוגים הנפוצים

אם כן, בניגוד לעולם העבר, בו קופה רושמת לעסק הייתה אביזר גדול ומגושם, הכולל מקלדת בעלת מקשים גדולים, כיום קיים מגוון רחב של קופות רושמות. עם זאת, נהוג להכיר ב – 3 סוגים עיקריים של קופות רושמות המנפיקות חשבוניות לעסק. אז מהם סוגי קופות לעסקים כיום?

 

קופה רושמת ממוחשבת

הסוג הראשון של קופה רושמת לעסק היא קופה ממוחשבת. מדובר על קופה המחוברת לחשמל ולאינטרנט, ולצד יכולתה להנפיק חשבוניות וביצוע הנהלת חשבונות לעסק, היא מבצעת ניטורי מלאי, הנפקת דוחות, קידום מכירות וניהול קשרי לקוחות.

בנוסף, לאחר לימוד פשוט עבור המשתמשים בה, קופה זו תוכל לייעל משמעותית את אופן העבודה של העובדים, שכן תקל עליהם בביצוע פעולות שונות בעסק, בהתאם לאפשרויות אותן מציעה, דוגמת סידורי הושבה, הנפקת הזמנות וכו’.

 

קופה רושמת בענן

ייתכן שמדובר על הקופה המתקדמת ביותר מבין סוגי קופות לעסקים, שאף מכונה קופה רושמת חכמה. קופה בענן מאפשרת חיוב מכל מקום בעולם, אך מבית הלקוח, תוך הנפקת חשבונית לעסק וללקוח במעמד המכירה.

ככלל, קופה רושמת בענן מהווה אפליקציה ולא מגיעה עם חומרה פיזית, מה שמאפשר התקנתה על כל מחשב שמצוי בבעלותו של בעל העסק. מדובר על אופציה בעלת כדאיות כלכלית לטווח רחוק ושאינה דורשת מקום פיזי רב, אם כי מחייבת חיבור לרשת האינטרנט, שבלעדיו לא תוכל לתפקד.

 

קופה רושמת פשוטה

כיום, גם קופה רושמת לעסק פשוטה מהווה גוף להנהלת חשבונות לעסק, ויכולה לבצע מגוון פעולות אשר עונות על הצרכים השונים של העסקים. לצד הנפקת חשבוניות, זו מאפשרת חישוב תשלומים, סליקת אשראי, ניהול מערכות מידע, התחברות למשקל ולאביזרים נוספים משלימים ופרמטרים רבים נוספים.

מעבר לכך, לאור היותה הקופה הוותיקה ביותר מבין סוגי קופות לעסקים, מדובר על הקופה האינטואיטיבית ביותר לשימוש, כך שכל אדם שיגיע להשתמש בה יוכל להתרגל בזמן מהיר וללא עלויות למידה ארוכות.

 

איך תדעו לבחור קופה לעסק

אז לאחר שעמדנו על שלוש סוגי הקופות העיקריים המצויים כיום בשוק, הגענו לשאלה העיקרית והיא איזה קופה מתאימה לעסק שלכם.

ככלל, עליכם לבחון אילו פעולות העסק שלכם דורש. ככל שאתם דורשים ניהול מלאי ברמה גבוהה, ייתכן שהקופה הממוחשבת יכולה לסייע לכם רבות. ככל שאתם צריכים חיבור מרחוק וממקומות שונים, סביר שקופה בענן תעשה עבורכם את העבודה. עם זאת, ככל שהעובדים שלכם הם לרוב אנשים שלא מגיעים מרקע טכנולוגי, ויהיה קשה ללמד אותם להשתמש בקופות מהדור החודש – מאוד ייתכן שהחלופה העדיפה עבורכם היא הקופה הרושמת הפשוטה.

 

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי