1-700-700-655 חודש מתנה

עוסק מורשה – כל השאלות, כל התשובות

כל השאלות והתשובות שעולות אצל העוסק המורשה, לפי ואחרי פתיחת תיקים ברשויות המס

שינוי מהותי באורח החיים

אם תמיד חלמת להתנהל בכוחות עצמך ומבלי שיהיה לך בוס על הראש, אם אתה מתקשה לצאת מהמיטה בשבע בבוקר עוד מכיתה ג’ ועדיין לא התגברת על הטראומה, אם אתה טיפוס עצמאי ששואף להתנהל בצורה עצמאית לחלוטין או חושב שיש לך יכולת לבטא את עצמך טוב יותר כעצמאי – היכון לשינוי מהותי באורח החיים שלך.

 

עצמאות כלכלית של עוסק מורשה – תפיסת עולם

עצמאות כלכלית היא הרבה יותר מסטטוס עסקי או מקצועי. עצמאות כלכלית היא תפיסת עולם, היא דרך חיים. אמנם, דרך חיים עצמאית מבחינה כלכלית ותעסוקתית מתחילה בפתיחת תיק עוסק מורשה ברשויות המדינה, אולם היא מתחילה הרבה לפני כן ואינה מסתיימת לעולם. רבים מהשכירים בישראל מסתפקים בידיעה כי עליהם להגיע בשעה מסוימת לעבודה, לעבוד כמיטב יכולתם וללכת בשעה מסוימת הביתה, זו היא השעה בה הם נפרדים מהעבודה פיזית, שכלית ומנטלית.

 

לא כאלה הם חיי העצמאי

אדם שהוגדר כעוסק מורשה מחויב בתשלום המסים באופן עצמאי: תשלומים אלו כוללים את הביטוח הלאומי, מס הכנסה ומס ערך מוסף. כמו כן, העוסק המורשה אינו נדרש לתשלום המע”מ על מוצרים שונים ושירותים הנרכשים לצורך תפקודו השוטף של העסק .

 

שיקולים מהותיים טרם פתיחת תיק עוסק מורשה

אדם העומד לפני ההחלטה על פתיחת תיק עוסק מורשה במס הכנסה מתמודד עם לא מעט שאלות, היסוסים וחששות. האם כדאי לפתוח עוסק מורשה או עוסק פטור ? מה יקרה לי אם אפסיד כסף? איך אני מנהל את החשבונות שלי? איך מדווחים למע”מ?

 

אין ספק כי ניהול עסק עצמאי הוא הרבה יותר מרק קריירה. ניהול העסק באופן עצמאי הוא דרך חיים ותפיסה המתאימה לחלק מאיתנו, בעוד אחרים יעדיפו להגיע לעבודה בראש שקט ובידיעה כי המשכורת מובטחת להם בסוף החודש.

 

עוסק מורשה – האתגרים

דיווח למע”מ שלא כמו העוסק הפטור, הדיווח למע”מ על ידי העוסק המורשה מתבצע אחת לחודשיים ומסכם את כל ההוצאות וההכנסות של האדם. את הדיווח למע”מ ניתן לבצע באחת משלוש דרכים:

  • דיווח באמצעות רואה חשבון
  • דיווח באמצעות ספחים
  • דיווח מקוון

התנהלות

יסודותיו של כל עסק וכל גוף מצליח מושתתים על ניהול נכון ומסודר. שלא כמו השכיר, איש אינו מנהל לעצמאי את הזמן, את הכסף, את המחשבות ואיש אינו מכתיב לו את אופן העבודה הנכון. דרך תהליך של ניסוי וטעייה רוכש כל עצמאי את אופן העבודה הנכון והראוי לו.

 

שיווק עצמי

על מנת להתקיים, העצמאי בשונה מהשכיר, נדרש “לצאת ולהשיג את לחמו”. מוניטין, שם, יוקרה ופרסום אינם נבנים בין לילה ושלא כמו בעבודה בחברה מוסדרת, הכנסתו של העצמאי אינה קבועה מדי חודש ואינה נכנסת לחשבון הבנק ביום מסוים בקביעות. יתרה מכך, שכרו של העצמאי מחושב לפי רמת העבודה שביצע ולא לפי כמות שעות העבודה שעבד.

 

תמחור

רבים מהפותחים תיק עוסק מורשה מגלים כי למעשה הם מתקשים בקביעת ערכו המדויק של המוצר או השירות אותו הם מתכוונים לספק. סוגיות אלו מפגישות כל עוסק מורשה עם נושאים כגון היצע וביקוש, ערך והערכה עצמית, ניהול נכון

 

גבייה

גבייה הינה חלק הנוטה להיות מוזנח בעסקים עצמאיים רבים, בעיה המעודדת מוסר תשלומים לקוי ופערים בין תשלומי המסים לבין ההכנסות.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי