1-700-700-655 חודש מתנה

עד איזה סכום יש פטור ממס הכנסה?

איך יודעים מתי להתחיל לשלם?

רבים שואלים ורוצים לדעת עד איזה סכום יש פטור ממס הכנסה. צוות המומחים של UCAN2 הכין עבורכם כתבה בנושא פטור ממס הכנסה הכוללת מידע על הקריטריונים לפטור ומקרים בהם קיימים החזרי מס. UCAN2 מציעה מערכת אונליין לניהול חשבונות העסק עם ליווי צמוד של רואי חשבון, יועצי מס ומנהלי חשבונות.

 

מי אמור לשלם מס הכנסה?

במדינת ישראל הוחלט להנהיג שיטת מיסוי פרוגרסיבית על הכנסות, כפי שמקובל ברוב מדינות העולם המערבי. לכן, ככל שההכנסה שלכם גבוהה יותר כך יוטל עליה שיעור מס גבוה יותר. ההכנסה החייבת במס היא ההכנסה שלכם לאחר ניכויים, קיזוזים שונים ופטורים המגיעים לכם על פי חוק. בשיטת המיסוי הנהוגה בישראל יש חלוקה למדרגות מס, ועל כל מדרגה מוטל שיעור מס שונה, כאשר מדרגות המס מתעדכנות ומשתנות משנה לשנה.

החובה לשלם מס הכנסה תלויה למעשה בגובה ההכנסה שלכם, אם אתם מרוויחים מעם סכום מסוים, כפי שנקבע בתקנות המס, אתם חייבים לשלם מס הכנסה. לכן, שכירים ועצמאים חייבים לשלם מס הכנסה בהתאם להכנסות שלהם, אך חשוב לציין כי בפקודת המס מפרידים בין שני סוגים עיקריים של הכנסה אפשרית:

  • הכנסה מיגיעה אישית כמו שכר עבודה, הכנסה מהעסק שלכם, קצבת פנסיה וכו’.
  • הכנסה שאינה מיגיעה אישית כמו דמי שכירות מדירה בבעלותכם שאתם משכירים.

על הכנסה מיגיעה אישית עד 77,400 ₪ בשנה, כלומר הכנסה חודשית של עד 6,450 ₪ שיעור המס עומד על 10%. יחד עם זאת, כאשר מחשבים את נקודות הזיכוי והפטורים, יתכן מצב שבו סכום נקודות הזיכוי יהיה גבוה מסכום המס שחושב על ההכנסה שלכם, ובמקרה זה לא ינוכה מס הכנסה מהשכר שלכם.

 

מה הקריטריונים לפטור ממס הכנסה?

במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, בתקנות המס ובתקנות הביטוח הלאומי נקבעו קריטריונים שונים לקבלת הפטור מתשלום המס, בהתאם למקרה. כך לדוגמה, אם נקבעו לכם לפחות 90% נכות משוקללת לצמיתות או באופן זמני לתקופה של מינימום 185 ימים, תוכלו לקבל פטור ממס הכנסה. אם בביטוח לאומי קבעו לכם 75% נכות ומעלה, תוכלו לקבל הקלות מס בקופות גמל.

בנוסף, ניתן לקבל פטור ממס הכנסה על כספים המשולמים לכם בסיום העסקתכם, פטור ממס על פיצויי פיטורים, פטור ממס על מענק פרישה, פטור ממס הכנסה לנפגעי עבודה המוכרים כנכים, פטור ממס לעיוורים ולבעלי לקויות ראייה ועוד.

 

באילו מקרים קיימים החזרי מס?

במקרים מסוימים מגיעים לכם החזרי מס עקב תשלום מס הכנסה ביתר במהלך השנה. בסוף שנת המס מבצעים בדיקה לבירור סכום המס ששולם בפועל לעומת המס שהייתם צריכים לשלם. בדרך כלל זכאים להחזרי מס בגלל שהמעסיק לא ביצע תיאום מס עבורכם או בגלל טעויות בסעיפי הזיכוי ובפטורים המגיעים לכם על פי חוק.

במקרים הבאים, בין היתר, אתם זכאים להחזר מס:

  • עבודה חלקית במהלך שנת המס בגלל אבטלה, חל”ת, שינוי מקום עבודה ועוד.
  • החלפת מקום עבודה או מעסיק בשנת המס, ללא ביצוע תיאום מס.
  • בעיות רפואיות.
  • שינוי בסטטוס האישי.
  • מעבר למגורים באזור עדיפות לאומי כמו ערי פיתוח, גליל, עוטף עזה וכו’.
  • עולה חדש (3 שנים ראשונות).
  • חייל משוחרר (שנתיים).

כדי לבדוק זכאות להחזרי מס מומלץ להיוועץ עם יועץ מס מנוסה או עם רואה חשבון מוסמך.

 

מה Ucan2 מציעים?

UCAN2 היא מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט המיועדת לעסקים בכל גודל, המערכת מאפשרת לכם לנהל את ספרי החשבונות בקלות, לעבוד כחוק ולשמור על סדר וארגון. מעבר לניהול החשבונות העצמי צוות UCAN2 מציע ייעוץ מקצועי, שירותי ראיית חשבון וייעוץ מס, תכנון מס, מילוי והגשת דוחות לרשויות המס ועוד.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי