1-700-700-655 חודש מתנה

ניהול תזרים מזומנים לעסקים

מאת: יורם שיפר

תזרים המזומנים בעסק הוא אחד מאבני היסוד של ניהול עסק באופן תקין ומקצועי. תזרים המוזמנים כולל את כל הסכומים המופיעים בחשבון הבנק של העסק, סכומי כסף שהתקבלו בעסק עצמו (תקבולים) וסכומים ששולמו על ידי העסק, כלומר תשלומים, כולל מע”מ. ניהול נכון של תזרים המוזמנים מסייע לבעלי העסק להתנהל נכון מבחינה פיננסית, לקבל החלטות שקולות, לנצל הזדמנויות כלכליות ולתכנן את הפעילות העסקית העתידית.

למרות חשיבות תזרים המוזמנים, בעלי עסקים רבים אינם מנהלים נכון את התזרים, לכן הם נמצאים בסיכון גבוה, עלולים להתקשות לשלם בזמן לספקים, לעובדים ולרשויות המס, והעסק עשוי להיקלע לקשיים תזרימיים מהם קשה להיחלץ. זו גם הסיבה מדוע עסקים רבים עוברים מהלוואה להלוואה, ולמרות שהעסק שלהם מרוויח היטב, הם בעצם מפסידים כסף.
ראוי לציין כי תזרים המזומנים בעסק משקף את מצב החשבון וההתחייבויות של העסק, התזרים מאפשר לכם לבדוק את הנכסים הנזילים העומדים לרשותכם ועל סמך נתוני האמת אתם יכולים לתכנן קדימה פעילויות עסקיות שונות כמו תכנון מלאי, תשלומי מס, תשלום לספקים וכדומה, ובנוסף תוכלו להימנע מהלוואות יקרות ולהקטין את חבות המס.

תוכנות כדאיות לניהול תזרים המוזמנים בעסק, לא רק אקסל

בעלי עסקים רבים רגילים לנהל ולעקוב אחר תזרים המוזמנים שלהם באמצעות גליון אקסל. קל לבנות דו”ח תזרים מזומנים באקסל, יש גם מסמכי אקסל מוכנים להורדה באינטרנט, וניתן למלא את נתוני ההוצאות וההכנסות ברמה יומית ולעקוב אחרי ביצועי העסק, התחייבויות וניהול המוזמנים.
יחד עם זאת, יש תוכנות מקצועיות ומתקדמות לניהול תזרים מזומנים, ולמעשה בתוכנה מתקדמת להנהלת חשבונות באינטרנט תוכלו לעקוב ולנהל את תזרים המזומנים בקלות, המערכת כוללת כלי אוטומציה המסייעים לכם לרשום הוצאות והכנסות, להפיק דוחות ולעקוב אחר תזרים המזומנים בעסק.

מינוי אחראי ופיקוח עליו

בגלל החשיבות הרבה של ניהול תזרים מזומנים עדכני בעסק, חשוב להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן וכך בזמן אמת אפשר לדעת כמה מזומנים יש בקופה ובחשבון העובר ושב, אילו הכנסות צפויות להיכנס בקרוב לעו”ש ועוד. בגלל חשיבות הנושא מומלץ לבעלי העסקים למנות אחראי על מילוי הנתונים במערכת או באקסל, וחשוב לפקח עליו על מנת לוודא שהוא מבצע את עבודתו נכונה ולא משמיט נתונים או שוכח להוסיף הכנסות

והוצאות.אחד הסעיפים החשובים ביותר בתזרים המזומנים הוא יתרת הבנק, יש לעדכן את היתרה מידי יום, וכמובן לעדכן הוצאות והכנסות בעסק. מאחר והפעולה מחייבת זמן עדיף למנות אחראי לעדכון התזרים ויש לפקח על עבודתו כדי לאתר טעויות בזמן.

מה עושים אם העסק נקלע לבור כלכלי?

עסקים מתמודדים עם אתגרים וקשיים רבים – חשוב לזכור כי ניהול העסק הוא הרבה מעבר למכירות של מוצרים ו/או שירותים ברווח. לא מעט עסקים נקלעים לבור כלכלי ולקשיים פיננסיים, לרוב בגלל ניהול לא נכון. אם העסק שלכם נקלע לבור כלכלי מומלץ לפנות ליועץ עסקי או לרואה חשבון מוסמך המציע ליווי עסקי וייעוץ מקצועי.
אין למהר ולקחת הלוואה מהבנק או מגוף פיננסי אחר, יש פתרונות שונים המתאימים לעסק שנקלע לבור כלכלי, ובעזרת יועץ או רואה חשבון תוכלו לבחור את הדרך הנכונה ביותר כדי להיחלץ מהקושי הכלכלי, לבנות תוכנית עסקית ריאלית ולשפר ביצועים.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים
ובסך הכל ממש שמח בחל

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי