1-700-700-655 חודש מתנה

מתי כדאי לפתוח חשבון בנק עסקי?

איך יודעים מתי להפריד חשבונות?

באיזה שלב כדאי לפתוח חשבון חדש?

רוב היזמים ובעלי העסקים החדשים לא יודעים האם עליהם לפתוח חשבון בנק עסקי מעבר לחשבון הבנק הפרטי הקיים. זו שאלה נפוצה מאוד בקרב יזמים בתחילת דרכם, לכן כדאי לדעת כי רק חברה בע”מ חייבת על פי התקנות לפתוח חשבון בנק ייעודי לעסק, בעוד עוסק פטור או עוסק מורשה לא חייב לפתוח חשבון עסקי והוא יכול להשתמש בחשבון הפרטי הקיים. המומחים של UCAN2, החברה המובילה לשירות הנהלת חשבונות באינטרנט, עושים סדר בנושא.

 

לפתוח חשבון בבנק הקיים או בבנק אחר?

אם מחליטים לפתוח חשבון עסקי יש להחליט האם לפתוח את החשבון הנוסף בבנק בו מתנהל החשבון הפרטי, או האם לפתוח חשבון חדש בבנק אחר. רבים מבעלי העסקים החדשים מעדיפים לפתוח את החשבון לעסק בבנק שבו יש להם חשבון פרטי, הסיבות לכך הן הכרות עם צוות הבנק וההתנהלות בסניף הקיים, ומשיקולי נוחות.

יחד עם זאת, מומלץ לערוך מכרז ולהשוות תנאים והצעות מבנקים נוספים ולא למהר ולפתוח את החשבון לעסק בבנק בו מתנהל החשבון הפרטי. כדי לקבל החלטה נכונה היכן לפתוח חשבון בנק עסקי יש להתייחס לגורמים הבאים:

  • מה גובה העמלות שהבנק מציע בחשבון העסקי. חשוב לזכור כי בחשבון העסקי יש פעילות רבה לכן העמלות עשויות להיות גבוהות ומשמעותיות עבור העסק.
  • שירות מקצועי ואישי. הבנקים עוברים מהפכה דיגיטלית, אך בעלי עסקים זקוקים גם למענה מקצועי ואישי, לכן חשוב לברר מראש מהי זמינות המחלקה העסקית בבנק והאם קל לתאם פגישות ולקבל ייעוץ בהתאם לצורך.
  • התאמה לצורכי העסק. חשוב לבדוק מה הבנק מציע לבעלי עסקים, למשל הלוואות בתנאים אטרקטיביים, ייעוץ בנושאי מימון, אשראי והשקעות, ליווי צמוד ועוד.

 

למה כדאי להפריד בין החשבונות?

פתיחת חשבון בנק עסקי מאפשרת לבעל העסק להפריד בין חשבונות הבנק, לעקוב בנוחות ובקלות אחר הפעילות הכספית המתבצעת בעסק כמו ניטור הכנסות והוצאות, וקל יותר להפריד בין ההוצאות הקשורות לעסק לבין ההוצאות הפרטיות.

כאמור, רק חברה בע”מ חייבת לפתוח חשבון עסקי, לכן עוסק פטור או מורשה רשאי להחליט האם לפתוח חשבון בנק נוסף לעסק בהתאם לצרכיו. באופן כללי, עדיף להפריד בין החשבון הפרטי לעסקי כדי לנטר בקלות את הפעילות העסקית, ליהנות מכלים מתקדמים שהבנק מציע ללקוחות עסקיים, להפחית עמלות בעיקר בהשקעות וכדי לנהל את העסק בצורה מקצועית ונוחה יותר.

חשוב לזכור כי בחשבון העסקי מפקידים צ’קים, תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי, מזומן ומקבלים תשלום גם מאפליקציות תשלומים ייעודיות. ריבוי הפעולות בחשבון מקשה על בעל העסק לעקוב אחר הפעילות ולהפריד בין הכנסות והוצאות הקשורות לעסק לבין ההוצאות וההכנסות הפרטיות.

 

באיזה שלב פותחים חשבון בנק עסקי?

אם מקימים חברה יש לפתוח חשבון בנק עסקי כבר בשלבי ההקמה, ולאחר הרישום אצל רשם החברות וקבלת תעודת התאגדות ותקנון החתומים על ידי הרשם. עוסק מורשה או פטור יכול לפתוח את חשבון הבנק בשלב פתיחת התיקים ברשויות המס או בשלב מאוחר יותר.

התייחסות נכונה לאמצעי התשלום בעסק – צ’קים, מזומן, כרטיס אשראי וכו’

לפני פתיחת חשבון עסקי כדאי לשאול את השאלות הבאות:

  • מהו מחזור העסקאות השנתי הצפוי?
  • איך לקוחות העסק משלמים?
  • אילו אמצעי תשלום מוכרים ואפשריים בעסק החדש?
  • האם צפויה פעילות גבוהה בחשבון העסקי?
  • האם צפויה פעילות השקעה באמצעות החשבון העסקי?

אם העסק מקבל אמצעי תשלום מגוונים ומחזור העסקאות משמעותי, כדאי לפתוח חשבון בנק חדש לצורכי העסק. יש להשוות תנאים ולבדוק מהן העמלות שהבנק גובה מלקוח עסקי, וחשוב לבדוק אילו כלים הבנק מציע לבעלי חשבון עסקי.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי