1-700-700-655 חודש מתנה

מילון מונחים חשובים בהנהלת חשבונות

מאת: יורם שיפר

צוות 2UCAN מלווה אתכם בהצלחה כבירה וברציפות משנת 2005. רבים מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים בוחרים בתוכנה המתקדמת של החברה, וזוכים לשירותים ולפתרונות מתקדמים, חסכוניים ונוחים בתחום הנהלת חשבונות והפקת חשבוניות מס וקבלות באינטרנט.

כדי לסייע לכם בתחום החשוב של הנה”ח הכנו עבורכם מילון עם 10 המושגים החשובים ביותר:

עוסק פטור – עסק בעל רמת הכנסות יחסית נמוכה, עד כ-100,000 ₪ בשנה. עוסק פטור חייב לנהל ספרים בהתאם לתקנות, אך אינו רשאי לגבות ולקזז מע”מ בגין העסקאות, לכן עליו להפיק רק קבלות ולא חשבוניות מס.

עוסק מורשה – עסק בעל הכנסה בינונית עד גבוהה, לעוסק מורשה יש חובות כמו ניהול ספרים ודיווח על העסקאות למע”מ ולמס הכנסה, עוסק מורשה מדווח על העסקאות אחת לחודש או חודשיים, בהתאם למחזור העסקאות השנתי שלו.

חברה בע”מ – התאגדות עסקית לצורך ביצוע פעילות עסקית, בדרך כלל על ידי מספר אנשים המקימים את החברה בע”מ. לחברה בע”מ יש מעמד משפטי נפרד מבעליה מאחר והחברה נחשבת לישות משפטית.

הנהלת חשבונות (Book Keeping) – שיטת רישום המבוססת על כללים מחייבים ונהלים שונים, להנהלת חשבונות יש תפקיד מרכזי בניהול עסקים מאחר והיא משמשת לתיעוד העסקאות הכספיות הקורות בעסק ומאפשרת לבעלי העסק לבחון את המצב הפיננסי על סמך נתוני אמת ולקבל החלטות טובות יותר.

חשבונית מס – רישום חשבונאי לתיעוד מכירת מוצר או שירות שהעסק מציע, מעבר לסכום התשלום יש להוסיף מע”מ כנדרש בחוק, המסמך משמש מעין אסמכתא לתיעוד הכנסות העסק ורישום נכון בספרי הנהלת החשבונות.

קבלה – רישום חשבונאי לתיעוד קבלת הכסף מהלקוח, בין אם הלקוח שילם במזומן או בהמחאה ובין אם בכרטיס אשראי. החוק בישראל מחייב את בעלי העסקים להפיק קבלה מיד לאחר קבלת התשלום.

חשבונית עסקה – רישום לצורך תיעוד עסקה (מכירה של מוצר או שירות מסוים), הרישום לא משמש לצורך רישום פעולה חשבונאית. חשבונית עסקה מאפשרת לתעד את העסקה ומשמשת כדרישת תשלום.

חשבונית מס קבלה – רישום חשבונאי מוכר לצורך תיעוד מכירה של מוצר או שירות מסוים שהעסק מציע, חשבונית מס קבלה חוסכת את הצורך להפיק שני מסמכים נפרדים – חשבונית מס וקבלה, ומפיקים את המסמך כאשר מקבלים תגמול מיד לאחר המכירה.

דוח שנתי – הדו”ח כולל ריכוז של כלל ההכנסות וההוצאות לשנת המס, יש להגיש את הדו”ח השנתי עד ה-30 באפריל בשנת המס הבאה, הדוח כולל את כל ההכנסות וההוצאות במהלך השנה ומשמש בין היתר לחישוב מקדמות המס עבור העסק.

תוכנת הנהלת חשבונות – תוכנת מחשב ייעודית העומדת בקריטריונים שנקבעו בתקנות המס, התוכנה מיועדת להפקת חשבוניות, קבלות, דוחות חשבונאיים וניהוליים, מלאי, מאזנים ועוד. את התוכנה אפשר לרכוש מספק חיצוני ולהתקין אותה במערכת המחשוב של העסק, כיום כולם עוברים להנהלת חשבונות באינטרנט בגלל היתרונות הרבים של התוכנה המקוונת.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי