1-700-700-655 חודש מתנה

דברים שכדאי לדעת על הנהלת חשבונות לעצמאים

עצמאים - חשוב שתדעו את זה

מאת: יורם שיפר

בעלי מקצוע בתחומים שונים אשר עובדים כעצמאים, יכולים לבחור בין שתי אופציות כיצד לנהל את הספרים והחשבונות שלהם. אופציה אחת היא לעשות את זה בעצמם, לנהל את כל התהליך באופן עצמאי, אופציה אחרת היא להשתמש בשירותים של משרד הנהלת חשבונות חיצוני או תוכנה להנהלת חשבונות.

על פניו, אפשר להניח שזה הרבה יותר זול לעשות את באופן עצמאי, אז לא צריך לשלם לגורם חיצוני עלות חודשית על כל העבודה שהוא מבצע עבורנו. אך אם מסתכלים על התמונה המלאה, אין ספק שזה לא רק יותר זול אלא גם הרבה יותר פרקטי ונכון להשאיר את התחום הזה בידיי גורם שמתמחה בתחום, גורם חיצוני שזו העבודה שלו ולשם כך, גם נכון לשלם לו תשלום חודשי.

הנהלת חשבונות לעצמאים היא לא עסק פשוט וכשעצמאים מחליטים לבצע את עבודת הנהלת החשבונות בעצמם, אומנם ייתכן וייחסכו בכך עלויות מסוימות, ויש גם לא מעט עצמאים שמעדיפים לא להוציא דברים החוצה, על מנת שהם יוכלו לשלוט בכל ולא יהיה שום גורם חיצוני אשר יתערב כך או אחרת בניהול הספרים שלהם.

אך כאמור, עדיף לעצמאים כן להעסיק או להתייעץ  עם יועצי מס שמתמחים בנושא וכן לעבוד עם משרד הנהלת חשבונות שמתעסק בעצמאים ויכול לספק להם שירות מלא. לפני שנסביר מדוע, חשוב לציין, כשאנחנו בוחרים לעבוד עם יועץ מס או משרד הנהלת חשבונות, אזי שאנחנו צריכים להקפיד על מספר נקודות, אותן נציין כעת.

 

השלבים העיקריים

 

ראשית

אנחנו צריכים להקפיד שמדובר במשרד עם ניסיון וידע מקצועי נרחב, שיכול לעזור לנו לא רק בנקודות ספציפיות אלא מעבר לכך, דברים שיכולים לחסוך לנו הוצאות ולקדם אותנו.

 

שנית

אנחנו צריכים למצוא צוות שיהיה זמין לצרכים שלנו בכל עת, בין אם זה בפגישות פנים אל פנים, דרך הטלפון, באינטרנט. צוות שישמח לענות על כל שאלה, להדריך, ובעיקר לבצע את עבודתו בצורה מהירה ויסודית.

 

שלישית

מן הסתם אנחנו צריכים למצוא משרד אמין שאנחנו יכולים לסמוך עליו במאה אחוז, משרד שאנחנו יכולים להיות בטוחים שהוא יבצע את עבודתו כנדרש.

 

מדוע משתלם לנו לעבוד עם משרד הנהלת חשבונות

אפשר לחלק את התשובה לשאלה זו, לשני חלקים. החלק הראשון מתייחס לעניין, מה אנחנו יכולים כבעלי מקצוע לעשות, והחלק השני, מה אנחנו מקבלים מאנשים שמתמחים בתחום.

בתור בעלי מקצוע בתחומים שונים, אנחנו לא בהכרח מומחים בכל הנושא של הנהלת חשבונות, עבודה מול רשויות המס והמע”מ וכדומה. אין לנו את הידע ואת היכולות לבצע את כל מה שנדרש מאיתנו על פי חוק. מעבר לכך, זה גם דורש מאיתנו לא זמן והתעסקות, אשר באים על חשבון דברים אחרים, חשובים יותר.

משרד הנהלת חשבונות, לא רק שידע לספק לנו את הדברים הבסיסיים שלשמם אנחנו שוכרים אותו, אלא שהוא ידע גם לעזור לנו להתגבר על מכשולים וקשיים שונים שעלולים לצוץ בדרך.

 

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים
ובסך הכל ממש שמח בחל

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי