1-700-700-655 חודש מתנה

מה זה מענק עבודה?

מענק עבודה - מי זכאי ואיך עושים זאת?

מענק עבודה הוא מנגנון של רשות המיסים שנועד לתמרץ את אזרחיה לצאת לעבודה, גם אם מסוגלותם מתמצה בהכנסת משכורת נמוכה. כך, הם יזכו לרווחה מצד אחד ויהיו גורם יצרני במשק מצד שני. קבלת מענק כרוכה בעמידה בקריטריונים מסוימים, ועשויה לזכות את המבקשים אותו בסכום של כ- 4000 ₪ בשנה. ההחלטה בנדון נתונה לרשות המיסים, אולם קיים בחוק מנגנון ערעור על כך.

 

מה אנחנו יודעים על מענקי עבודה

השאלה מה זה מענק עבודה עידוד תעסוקה עבודה נוגעת לתוכנית אשר ידועה גם בשם מס הכנסה שלילי. מדובר במענק אשר ניתן לאנשים המשתכרים בשכר נמוך בכל חודש, וזאת על פי חישוב שנתי. החישוב הנוגע לשאלת הזכאות לקבלת מה זה מענק עבודה עידוד תעסוקה, נעשה ביחס למשק הבית, קרי ביחס למשכורתם של שני בני הזוג בקרה של חיים במשותף באותו משק בית.

בחינת הכנסתו של הגורם המבקש לקבל מענק עבודה מה זה, נעשה ביחס לשכר ברוטו שאותו הוא מקבל במידה שהוא שכיר, וכאשר מדובר בעצמאי המתמודד עם ניהול עסק, אזי נבחן דיווח ההכנסות על פי מנגנון הדיווח המסוים על פיו הוא פועל – עוסק מורשה או עוסק פטור.

 

מי זכאי למענק עבודה

הזכאות של אדם לקבלת מה זה מענק עבודה עידוד תעסוקה נבחנת ביחס לקריטריונים שונים. כאשר מדובר בעובדים בעלי מאפיינים ייחודיים כגון הורים יחידניים, דהיינו הורה בודד שגדל את ילדיו ללא בן זוג. הקריטריון הראשון הוא גיל, השני הוא הכנסה שנתית ממוצעת והקריטריון השלישי הוא המצב המשפחתי. מענק עבודה מה זה בוחן את הקריטריונים הללו.

בין המצבים השונים ניתן למנות את זכאותם של בני 23 ומעלה שהם הורים לבין ילד אחד לשניים ומשכורתם הממוצעת בחודש מעסק או עבודה כשכירים עולה על 2,130 ₪ וקטנה מ- 6,420 ₪. במידה שהם הורים ל- 3 ילדים או יותר, זכאותם תקפה גם ביחס למשכורת ממוצעת של עד 7,030 ₪. במידה שמדובר בהורה יחידני, השכר המקסימלי לקבלת מענק עבודה מה זה הוא עד 9,170 ₪.

 

איך וממי מבקשים מענק עבודה

בשונה מבקשות רבות מול רשויות המס, בחינת הזכאות והמענה לשאלה מה זה קבלת מענק עבודה עידוד תעסוקה, אינה מצריכה הצגת אסמכתאות ותעודות למיניהן. די במילוי הבקשה, צירוף צילום של תעודת הזהות ושליחת המחאה מבוטל המכילה את פרטי בעל ההמחאה. מדובר בבקשה המוגשת על ידי בסיס שנתי ביחס לשנת עבודה מסוימת ודורשת הגשה מחודשת עבור כל שנה.

לצד זאת יש לזכור כי ניתנת תשובה לשאלה  מה זה ניהול עסק ומה האפשרות להגיש בקשה לקבלת מענק עבודה מה זה, וכמובן מה זה מענק עבודה עידוד תעסוקה. הבקשה  תחומה לפרק זמן מסוים שבמקרה של חלוף מועד זה, עשויה התביעה להידחות על הסף מחמת כך. בעת הגשה, שהיא חלק מניהול בית או ניהול עסק, יש לוודא כי ההגשה צריכה להיות עבור שנת המס הרלוונטית.

 

האם ניתן לערער על ההחלטה

התשובה לשאלה זו היא חיובית, ומי שרוצה להגיש ערעור על החלטת אי הזכאות לקבלת מה זה מענק עבודה יכול לפנות בתוך פרק זמן של עד 30 מיום מסירת הקביעה בדבר הזכאות לקבלת מענק עבודה מה זה,  אל פקיד השומה באזור מגוריו. ההחלטה נדרשת להימסר לתובע בתוך 90 יום. זאת בין אם מדובר במי שהינו עצמאי ומבצע ניהול עסק בעצמו ובין עם מדובר בשכיר.

 

קבלת מענק דורשת ליווי מקצועי

כאשר באין לבחון את מידת הזכאות למענק עבודה, רצוי לבצע את הבדיקה על ידי מערך הנהלת חשבונות מקצועי. Ucan2 הוא גוף מקצועי אשר יודע לשקלל את כל הנתונים הנוגעים לשאלת הזכאות במסגרת ניהול עסק או עבודה כשכיר, וזאת על מנת למנוע הגשת בקשה שהינה בעלת סבירות להידחות.

 

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים
ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי