1-700-700-655 חודש מתנה

ייעוץ משכנתאות לעסקים

כמה עולה השכירות החודשית לעסק שלכם? האם העסק שלכם מתרחב ואתם מתכננים לרכוש נדל”ן מסחרי כמו משרד, חנות, בית מלאכה, מחסן לוגיסטי או מבנה תעשייתי אחר? אילו הלוואות ומסלולי מימון מוצעים לעסקים ומדוע אין לוותר על ייעוץ בנושאי משכנתא לעסקים?

מאת: יורם שיפר

בשנים האחרונות החלו עסקים רבים להשקיע בנדל”ן מסחרי המתאים לצרכים שלהם כחלופה אטרקטיבית לתשלום השכירות החודשית או כהשקעה. עסקים זקוקים לפתרונות מימון כדי לעמוד בהוצאות השונות ועל מנת להשקיע בעסק, להתרחב, לחדור לשווקים נוספים, לרכוש ציוד חדש, לחדש מלאי, לשלם בזמן לספקים ולעובדים וכדי לנצל הזדמנויות עסקיות שונות. השקעה בנדל”ן מסחרי באמצעות לקיחת משכנתא מאפשרת לבעלי העסקים לחסוך הוצאות, להשקיע בחוכמה בנכס המתאים לצרכים שלהם ולהחזיר את ההלוואה בתשלומים חודשיים נוחים יחסית לאורך תקופה ארוכה.

 

תפקידו של יועץ משכנתאות בנוגע למימון עבור עסקים

למשכנתא לעסקים יש מאפיינים ייחודיים, ויש שני סוגים של רוכשי נדל”ן מסחרי – חברות ועצמאים המעוניינים להשתמש בנכס לצרכי העבודה שלהם ועסקים או אנשים פרטיים המעוניינים לרכוש נדל”ן מסחרי לצורך השקעה ומינוף כספם. כאשר עסק או עצמאי רוכש נכס הוא יכול לקזז הוצאות שוטפות הכרוכות ברכישת הנדל”ן המסחרי, לכן ישנם היבטי מיסוי שאינם קיימים עבור רוכשי דירות למגורים, ויש גם היבטי מיסוי הנוגעים להכנסה מהשכרת הנכס.
מאחר ויש סוגים שונים ומגוונים של נדל”ן מסחרי קיימות אפשרויות השקעה מגוונות, ניתן לרכוש נדל”ן מסחרי באופן פרטי, דרך חברה או באמצעות שותפות, ולכל מסלול יש מאפיינים שונים מבחינת מיסוי ופתרונות מימון. לכן, ייעוץ משכנתאות מסייע לכם לבחור את פתרון המימון הנכון והמתאים ביותר לצרכים וליכולת ההחזר של העסק. ישנם פתרונות מימון המיועדים לעסקים, וכדי לקבל החלטה נכונה נדרש ידע וניסיון בתחום.

 

הלוואות לעסקים – פתרונות מימון אפשריים

ישנם מסלולי מימון שונים לעסקים, כאשר פתרונות המימון משתנים לפי קריטריונים רבים כגון סוג העסק, מחזור הכנסות שנתי, ותק בענף, גודל העסק, תשואה ורווח עסק, יכולת החזר, מצב פיננסי של העסק ועוד.
מסלול המימון העיקריים המתאימים לעסקים, בדגש על עוסק פטור, הם הלוואות לעסקים דרך הבנקים, לרבות הלוואות לרכישת רכב והלוואות לכל מטרה, משכנתא לעסקים דרך הבנק או מחברות למימון חוץ בנקאי, הלוואות בערבות המדינה במסלולי שונים כמו מסלול עסק בהקמה או מסלול הון חוזר, הלוואות מקרנות מימון פילנתרופיות ועוד.

 

 

אילו הלוואות שכיחות קיימות לעסקים?

עסקים רבים מתקשים לקבל אישור להלוואות דרך הבנקים, המדינה מודעת למצוקת האשראי הקשה ממנה סובלים עסקים, בעיקר עסקים קטנים ובינוניים ועסקים חדשים ובהקמה. לעסק חדש או בהקמה אין עדיין היסטוריית אשראי לכן הבנקים חוששים לתת הלוואות לעסקים החדשים, והפתרון יכול להיות הלוואה בערבות המדינה במסלול עסק בהקמה.
ההלוואות השכיחות ביותר לעסקים, בעיקר עסקים חדשים, הן מסלולי ההלוואה דרך הקרן לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה, הלוואות שונות מהבנקים, הלוואות מחברות המימון החוץ בנקאי (חברות אשראי, קרנות הון, בתי השעות וכו’) ועוד.

מהם היתרונות של עוסק פטור הפונה לחברת ייעוץ משכנתאות לעומת הייעוץ הניתן בבנקים?

 

כל עסק המעוניין לקחת משכנתא או הלוואה גדולה חייב לעשות סקר שוק מקיף, להשוות הצעות מחברות מימון ומבנקים, ויש להשקיע לא מעט זמן ומחשבה כדי לקבל החלטה פיננסית שקולה ואחראית, תוך התייחסות להוצאות השוטפות, ליכולת ההחזר של העסק, לריביות ועוד. לכן, מומלץ לפנות אל חברת ייעוץ משכנתאות המציעה שירות גם לעוסקים פטורים ומורשים, השירות מבטיח יתרונות רבים מאחר ויועץ המשכנתא של החברה הפרטית מייצג אתכם ודואג לאינטרסים שלכם, לעומת היועץ בבנק שמייצג את האינטרסים של המעסיק שלו.

יש פתרונות מימון שונים המתאימים לעסקים, גם לעוסק פטור, ורק לחברה מקצועית העוסקת בנושא יש את הידע ממי ניתן לקבל הלוואה או משכנתא בתנאים אטרקטיביים ובהתאמה למאפייני העסק וצרכיו הייחודיים.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי