1-700-700-655 חודש מתנה

טיפים לניהול נכון של העסק

מאת: יורם שיפר

כדי שעסק יצליח, ואין זה משנה אם מדובר בעסק גדול או קטן, חשוב מאוד לנהל אותו בצורה נכונה. ישנם בעלי עסקים, חדשים וותיקים כאחד, שנופלים לעיתים בתחום זה. חלקם אינם אנשים מסודרים מטבעם ועליהם ללמוד להתנהל בצורה מאורגנת יותר ואחרים פשוט אינם מבינים מה נדרש מהם. עבורם, ועבור כל מי שמתעתד לפתוח עסק, ריכזנו מספר טיפים לניהול נכון של העסק. מי שיפעל על פי הטיפים הללו מובטח לו כי העסק שלו יתנהל בצורה יעילה ומסודרת וכידוע, לעסק כזה יש פוטנציאל גדול יותר להצליח.

 

ליצור תוכנית עסקית

כל עסק חייב שתהיה לו תוכנית עסקית. תוכנית עסקית כוללת את החזון והמטרות של העסק, את הפעולות האופרטיביות שצריך לבצע כדי לממש את יעדים אלו, את התכנון הכלכלי לשם כך וכיוצא בזה. בעל עסק שעובד עם תוכנית עסקית מפורטת ומסודרת הוא למעשה מנהל שיודע איפה הוא נמצא ולאן הוא רוצה להגיע. כשיש מפה ברורה של הדרך הרבה יותר קל לנוע בה, לתכנן מראש את הצעדים ולהתכונן אליהם מבעוד מועד, לחזות מכשולים אפשריים ולהתמודד איתם ביעילות ואף לצרף אליה עובדים ושותפים נוספים. תוכנית עסקית היא מתכון בטוח להתקדמות והתפתחות.

 

הנהלת חשבונות

אחד התחומים הבסיסיים בהם כל עסק נדרש לעבוד בצורה מאורגנת הוא התחום של הנהלת החשבונות. מה זה אומר? משמעות הדבר היא שכל בעל עסק צריך לאסוף ולתייק את כל הניירת הקשורה לכספים בעסק שלו, לעקוב אחר התזרים של העסק הכולל הכנסות והוצאות, להעביר לרשויות המס בישראל את כל הטפסים והדוחות בזמן, להוציא בזמן תלושי שכר לעובדים ועוד.

 

ישנן הרבה מאוד משימות שנכנסות תחת המטריה הגדולה של הנהלת חשבונות. לעיתים, כשמדובר בעסק קטן או בעסק שנמצא בחיתוליו אפשר לנהל ולבצע את כל המשימות הללו באופן עצמאי. כאשר העסק גדל ומתפתח המורכבות עולה. במקרה זה, וגם פשוט כדי לייעל את העבודה, מומלץ להיעזר בתוכנה אינטרנטית לניהול חשבונות. כך יוכל בעל העסק להתפנות ולהקדיש את תשומת ליבו לשיווק, למכירות, לשירות הלקוחות ולשאר הזירות הקיימות בעסק שלו.

 

ניהול חשבונות באינטרנט

בעבר היינו צריכים לרוץ אל רואה החשבון שלנו בכל פעם שהיה צריך להפיק איזשהו דו”ח או להוציא משכורות. היינו מתרוצצים עם הניירת הלוך וחזור ובדרך עוברים גם בדואר כדי לשלוח ללקוח ההוא את הקבלה ולספק ההוא את חשבונית העסקה. כיום החיים הם הרבה יותר קלים. את כל הפעולות האלו ועוד ניתן לבצע דרך תוכנת הנהלת חשבונות אונליין ובכך לחסוך הרבה מאוד זמן, אנרגיה וכסף.

 

מימון ואשראי

ניהול נכון של העסק כולל בין היתר קבלת החלטות נכונות בנושאי מימון ואשראי. בעל העסק חייב לשים לב לעלויות המימון, להשוות פתרונות מימון ואשראי שונים, למהל מו”מ אפקטיבי עם הבנק כדי להגדיל מסגרת אשראי ולהימנע מצ’קים חוזרים וכדומה.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על טובה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי