1-700-700-655 חודש מתנה

טופס 6111 – נספח לדו"ח השנתי

מידע חשוב על טופס 6111

כל העצמאים חייבים להגיש דו”ח שנתי לרשות המיסים, הדו”ח השנתי כולל נספחים שונים ובהם טופס 6111 המפרט את סעיפי הדוחות הכספיים. עצמאים רבים חייבים למלא את הטופס במסגרת הגשת הדו”ח השנתי למס הכנסה, אך יש המשוכנעים כי הטופס בא במקום הדוחות הכספיים המבוקרים והערוכים, למרות שהטופס מהווה תוספת בלבד ואינו מיועד להחליף דוחות וטפסים אחרים שהעצמאי נדרש להגיש. בכתבה זו המומחים של UCAN2 מסבירים מהו טופס 6111, מי חייב להגיש את הדיווח, מה המבנה שלו ואיך מבצעים שידור דו”ח 6111 כנדרש בתקנות.

 

טופס 6111 מה זה?

כל עצמאי חייב על פי חוק להגיש דוחות שונים לרשות המיסים. על פי סעיף 131 לפקודת מס הכנסה חלה חובה להגיש דו”ח שנתי לרשות המיסים, כולל נספחים של הדו”ח. כאשר שואלים לגבי טופס 6111 מה זה, חשוב לדעת כי הטופס הייעודי לדו”ח השנתי מהווה נספח לדיווח השנתי, והטופס מורכב מ-3 חלקים עיקריים:

  • מאזן
  • דו”ח רווח והפסד
  • דו”ח התאמה לצורכי מס

כדאי לדעת כי החובה להגשת ושידור טופס 6111 חלה על כל בעלי העסקים, אך יש בעלי עסקים חריגים שאינם צריכים למלא ולהגיש את הטופס. החל משנת המס 2010 ואילך חלה חובה לבצע שידור טופס 6111 באופן מקוון בלבד, בהתאם לדרישות שנקבעו בסעיף 240 (ב) לפקודה.

 

מי חייב בהגשת טופס 6111?

כאמור, שידור דוח 6111 חל על כלל בעלי העסקים במדינת ישראל, למעט מקרים חריגים המפורטים בפקודה. באופן כללי, חובת שידור טופס 6111 חלה על כל הנישומים למעט מי שסעיף (3ז) לפקודה חל עליו, בנקים, חברות ביטוח וחקלאים. ברשות המיסים החליטו להעניק פטור מחובת שידור דוח 6111 לחברות ולבעלי עסקים קטנים כל עוד מחזור המכירות השנתי שלהם נמוך מ-300,000 ₪ (כולל מע”מ).

הנישום חייב להגיש טופס 6111 באופן מקוון, עדיף בעזרת מייצג. את הטופס ניתן למלא ולשגר באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים או על ידי מייצג מוסמך שהמחשב שלו מחובר למערכת המחשוב של רשויות המס בישראל. הדרישה לשידור הדו”ח נועדה להקל על הנישומים ולקלוט את הטופס האחיד והנתונים המופיעים בו בצורה יעילה ומהירה יותר במערכת המחשוב.

 

מבנה טופס 6111

טופס 6111 מפרט את סעיפי הנתונים והדוחות הכספיים של בית העסק. הטופס מורכב משלושה חלקים עיקריים: מאזן, דו”ח רווח והפסד ודו”ח התאמה למס. בעלי עסקים חייבים להגיש את הטופס בנוסף לדוחות אחרים שעליהם להגיש לרשות המיסים מידי שנה. מבנה הטופס:

 

דו”ח רווח והפסד

הדו”ח מפרט את הסעיפים הנוגעים לתוצאות העסקית של בית העסק לשנת המס הרלוונטית.

 

מאזן

הדו”ח מפרט את הנכסים וכלל ההתחייבויות של בית העסק בתום שנת המס.

 

דו”ח התאמה לצורכי מס

הדו”ח כולל פירוט של ההתאמות הנדרשות לצורכי מס, על פי פקודת מס הכנסה. הדו”ח מפרט את סך ההכנסה החייבת או ההפסד, את ההתאמות מעבירים לשדות הרלוונטיים בדוח שנתי באמצעות טופס 1301 או טופס 1214.

 

איך ממלאים את הטופס?

מומלץ למלא ולשדר טופס 6111 בעזרת מייצג מנוסה כמו רואה חשבון או יועץ מס. באתר של רשות המיסים ניתן למצוא מדריך למילוי ולשידור הטופס.

 

איך להגיש טופס 6111?

נישום החייב להגיד טופס 6111 נדרש למלא את הפרטים והנתונים באמצעות הטופס המקוון באתר של רשות המיסים, אפשר למלא ולהגיש את הטופס בעזרת מייצגים. בעת מילוי הטופס המקוון יש למלא את כל השדות הרלוונטיים, להדפיס את עמוד ריכוז הנתונים עליו מופיע ברקוד, לחתום על הדו”ח ולהגישו במסגרת הגשת הדו”ח השנתי.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי