1-700-700-655 חודש מתנה

טופס שינוי שם חברה

איזה טופס יש עליכם למלא כדי לשנות את שם החברה?

במקרים מסוימים בעלי החברה מעוניינים לשנות את שמה, ויש באפשרותם לכנס אסיפה של בעלי המניות ולקבל החלטה ברוב רגיל או ברוב אחרי לשינוי השם של החברה, בכפוף לרוב הנדרש על פי תקנון החברה. הנושא נשמע מורכב אך בפועל מדובר בהליך סטנדרטי שניתן לבצע תוך זמן קצר, ולרוב אין צורך בעורך דין על מנת לבצע שינוי שם חברה. 

איך משנים את שם החברה? למי צריך להגיש טופס שינוי שם חברה? האם שינוי השם כרוך בתשלום אגרה? כמה זמן זה לוקח? כל המידע בכתבה שהכנו עבורכם.

 

האם מדובר בהליך מורכב?

לעיתים מחליטים על שינוי שם חברה בע”מ מסיבות כלכליות, טכניות, שיווקיות ותדמיתיות, אך יש גם מקרים בהם חייבים לשנות את שם החברה מכוח צו בית המשפט. כאשר מקימים חברה חדשה בערבון מוגבל יש למלא טופס ייעודי לרשם החברות ולציין 3 שמות שונים, אם השם הראשי תפוס או קרוב מידי לשם של חברה קיימת.

אם מעוניינים לשנות את שם החברה, בין אם מסיבה כלכלית ובין אם מסיבה שיווקית או מסיבה אחרת, יש לכנס אסיפה של בעלי המניות וההחלטה לשנות את השם היא כמו שינוי תקנון, לכן יש לבצע הצבעה ולהשיג את הרוב הנדרש לשינוי השם, בהתאם לרוב הדרוש על פי התקנון הקיים. אם ההחלטות לשנות את שם החברה נובעת מכוח צו בית המשפט, יש למלא טופס ייעודי ולהגישו לרשם החברות באופן מקוון או ידני, וחשוב לבדוק מראש כי המסמך המשפטי כולל החלטה מפורשת לשנות את שם החברה.

 

איך משנים את שם החברה?

כדי לשנות את שם החברה יש לכנס אסיפה ולקבל החלטה של בעלי המניות על שינוי השם. יש להשיג את הרוב הנדרש לשינוי השם, בהתאם לתקנון החברה. לאחר ההצבעה וקבלת ההחלטה על שינוי שם חברה יש למלא טופס ייעודי, את הטופס ניתן להוריד באתר המקוון של רשות המיסים, אפשר גם לפנות לעורך דין מסחרי המתמחה בנושא זה.

את הטופס חייב למלא אחד מהדירקטורים או נושא תפקיד המוסמך לכך מטעם החברה. ניתן למלא טופס שינוי שם חברה באופן מקוון באתר תאגידים ברשת (יש להזדהות במערכת המקוונת באמצעות כרטיס חכם או באמצעות הזדהות לאומית), לחלופין אפשר למלא את הטופס ולצרף את המסמכים הדרושים, בהתאם לצורך, ולזמן תור לאחר מלשכות רשות התאגידים. בלשכות המרכזיות של רשות התאגידים יש גם תיבת שירות ואפשר לשלשל בה מעטפה עם הטופס והמסמכים השונים.

 

למי צריכים לפנות כדי לשנות את שם החברה?

כאמור, ניתן לפנות לעורך דין המייצג את החברה על מנת לתת לו לטפל בנושא שינוי השם של החברה, ואם אין עורך דין קבוע אפשר לפנות לכל משרד עורכי דין העוסק בדיני חברות. יחד עם זאת, לא חייבים לפנות אל עורך דין כדי למלא ולהגיש את הטופס והדירקטור יכול לבצע זאת בעצמו, כאשר השירות באתר ובלשכות של רשות התאגידים אינו כרוך בתשלום או באגרה כזו או אחרת.

כדאי לדעת כי מילוי טופס שינוי שם חברה הוא תהליך קל ומהיר, ולאחר כינוס האסיפה וקבלת ההחלטה, שולחים את הטופס יחד עם המסמכים הנלווים, ובהם הצהרה וחתימה של דירקטור מכהן בחברה או הצהרה וחתימה של נושא משרה בחברה.

לאחר קבלת הטופס והמסמכים בלשכת רשם החברות הנושא יטופל בתוך 14 ימים בלבד, אך ברוב המקרים מקבלים עדכון על אישור שינוי השם בתוך כ-5 ימים בלבד. אם החברה הוכרזה כמפירת חוק, אין אפשרות לשנות את שם החברה עד הסדרת ההפרה.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי