1-700-700-655 חודש מתנה

חשבונאות וכלי ניהול לעסק דיגיטלי

משבר הקורונה המתמשך האיץ את תהליכי הדיגיטליזציה ברוב תחומי החיים, כולל תחום העסקים. בשנים האחרונות יזמים ומשקיעים החלו להקים עסקים דיגיטליים כמו אתרי מסחר אלקטרוניים, חנויות וירטואליות ועוד. כמו כן, רבים החלו להשקיע במגוון נכסים דיגיטליים כאפיק השקעה חדשני המאפשר להם להניב תשואה גבוהה ולאורך זמן.

רשת האינטרנט ממשיכה להתפתח במהירות ורוב האנשים מבצעים בה פעולות שונות כמו חיפוש מידע, קניות מקוונות באתרי המכירות, צפייה ישירה בסדרות וסרטים, הזמנת טיסות וחופשות בארץ ובחו”ל, פעולות בחשבון הבנק ועוד. לאחר אישור חוק החתימה האלקטרונית החלו לצוץ מערכות מקוונות המאפשרות לבעלי עסקים להפיק מסמכים חשבונאיים כמו חשבוניות מס וקבלות דיגיטליות בקלות ובנוחות, וכיום יש גם פתרונות לחשבונאות דיגיטלית מקיפה (הנהלת חשבנות באינטרנט), זהו שירות חדשני ומתקדם טכנולוגית המקנה יתרונות רבים ומשמעותיים לבעלי עסקים פיזיים, בעיקר עסקים קטנים ובינוניים, ולבעלי נכסים דיגיטליים. 

 

איך תוכנת הנהלת חשבונות יכולה לסייע לבעלי עסקים ונכסים דיגיטליים?

תוכנה הנהלת חשבונות באינטרנט היא פתרון איכותי ונוח עבור בעלי עסקים קטנים ובינוניים, בעלי חברות ולכל מי שמשקיע בנכס דיגיטלי כמו אתר מסחר אלקטרוני, חנות אינטרנטית וכו’. התוכנה המקוונת חוסכת זמן ועלויות עבור בעלי העסקים, היא נחשבת לדור החדש של שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות לעסקים, ובאמצעות המערכת המתקדמת ניתן להפיק חשבוניות מס, קבלות, חשבוניות עסקה, תעודות משלוח ומסמכים חשובים נוספים. כמו כן, תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט כוללת כלי ניהול המסייעים לבעל העסק  לנהל באופן יעיל את הנכסים הדיגיטליים שלו, ועל פי התקנות והחוקים המחייבים.

חשוב להדגיש כי כל עסק חייב להקפיד על הנהלת חשבונות בהתאם לתקנות המחייבות ועלפי החוק במדינה, יש לדווח על עסקאות המבוצעות בנכס הדיגיטלי, לנהל ספרים בצורה נכונה ועל פי דרישות החוק, להפיק חשבוניות וקבלות בכל עסקה באמצעות מערכת חשבונית דיגיטלית, לעקוב אחר תשלומי הלקוחות ולבצע גבייה כדי לשמור על תזרים מזומנים חיובי ותקין, להגיש דיווחים בזמן לרשויות המס ועוד.

עד לאחרונה, בעלי עסקים רכשו תוכנת הנהלת חשבונות והתקינו אותה במערכת המחשוב בעסק או שהם שילמו לשירות הנהלת חשבונות במיקור חוץ. כיום, רבים מבעלי העסקים, כולל בעלי נכסים דיגיטליים, עוברים להנהלת חשבונות באינטרנט וכך הם מנהלים את העסק כנדרש, רושמים את ההכנסות וההוצאות בהתאם לתקנות המס, וחוסכים לא מעט כסף בגלל ניהול חשבונות עצמי. עם זאת, בעלי העסקים זקוקים לייעוץ מקצועי מידע פעם, לכן חשוב לבחור תוכנה מתקדמת המוכרת ומאושרת על ידי רשויות המס מחברה המציעה ליווי צמוד של רואי חשבון מוסמכים.

 

כלים דיגיטליים נוספים לניהול העסק 

ניהול נכסים דיגיטליים (או עסקים פיזיים) מחייב מעקב צמוד, ניהול ספרים, הגשת דיווחים בזמן לרשויות המס ועוד. לכן, מעבר לתוכנת הנהלת חשבונות מקוונת כדאי להיעזר בכלי ניהול דיגיטליים ומתקדמים כמו מערכת חשבונית ירוקה להפקת חשבוניות, קבלות ומסמכים רלוונטיים נוספים, מערכת טפסים דיגיטליים המאפשרת לשלוח מסמכים לחתימה מרחוק ללקוחות ולספקים, תוכנה מקוונת לניהול העסק המציעה כלים מתקדמים המסייעים לניהול תקין ויעיל של החברה ועוד.

מומלץ לבחור תוכנה מתקדמת להנהלת חשבונות המתממשקת עם מערכות נוספות כמו חשבונית דיגיטלית, טפסים דיגיטליים, תוכנה לניהול ולשימור לקוחות (CRM) וכו’.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי