1-700-700-655 חודש מתנה

התנהלות פיננסית נכונה בעסק

פרטים חשובים על התנהלות פיננסית נכונה בעסק

מאת: יורם שיפר

מדי שנה נסגרים בישראל עשרות אלפי עסקים, בעיקר עסקים קטנים ובינוניים, חלקם אינם מצליחים לשרוד אפילו שנה אחת. יש סיבות רבות מדוע עסקים בארץ מתקשים לשרוד ולהתקיים, כאשר הסיבה המרכזית היא התנהלות פיננסית לא אחראית וקבלת החלטות פזיזה בלי להסתמך על נתונים פיננסיים וללא ייעוץ מקצועי.

כל עסק מתמודד עם מכשולים ואתגרים רבים, הבעיה העיקרית של בעלי העסקים הקטנים והבינוניים היא חוסר ידע וכלים מקצועיים לניהול נכון של העסק. בעסק גדול יש מחלקות מקצועיות ואנשי מקצוע מנוסים מאיישים את המשרות השונות, למשל מנהל חשבונות, רואה חשבון, מנהל שיווק, מנהל כספים וכדומה. מאחר ולעסקים קטנים ובינוניים אין יכולת להעסיק אנשי מקצוע במשרה מלאה בתחומי הניהול והפיננסים, כדאי לדעת איזה פתרונות אפשר לקבל מגורמים מקצועיים.

 

הנהלת חשבונות במיקור חוץ

כל עסק חייב להקפיד על חוקים ותקנות, להגיש דוחות בזמן לרשויות המס, ולנהל תזרים מזומנים. הבסיס להצלחה עסקית טמון בניהול פיננסי נכון ובקבלת החלטות שקולה ואחראית. לכן, מומלץ לעסקים קטנים ובינוניים להיעזר בגורמים מקצועיים בתחום. כיום, ניתן לקבל שירותי הנהלת חשבונות באינטרנט בעלות סמלית ושווה לכל כיס.

שירות הנהלת חשבונות באינטרנט נחשב לחדשני ולמתקדם, זהו שירות מקצועי ברמה גבוהה הכולל מגוון פתרונות, לרבות ייעוץ וליווי עסקי. השירות כולל בין השאר הפקת חשבוניות וקבלות באמצעות תוכנה מתקדמת, תלושי שכר לעובדים, דוחות בהתאם לצורך ופיקוח של מנהלי חשבונות, וכן ייעוץ פיננסי. כמו כן, ניתן לקבל שירות מקצועי לתיאום ולתכנון מס ועוד.

כדאי לדעת כי ניתן לקבל שירות הנהלת חשבונות חד צידית או כפולה, כאשר בעל העסק יכול לבצע בעצמו הנהלת חשבונות חד צידית, אך רק מנהל חשבונות מוסמך מורשה לבצע הנהלת חשבונות כפולה.

 

מימון והשקעות

התנהלות פיננסית נכונה בעסק כרוכה גם בקבלת החלטות נכונות לצורך בחירת פתרונות מימון ואשראי לעסק, ולצורך השקעות בחברה. יש מגוון פתרונות מימון כמו הלוואות מבנקים מסחריים, מחברות אשראי או דרך קרנות מימון ייעודיות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה. כל החלטה פיננסית משפיעה על העסק וביצועיו, לכן מומלץ להיעזר בגורמים מקצועיים ומנוסים.

אם העסק לקח משכנתא כדי לרכוש את הנכס בו ממוקם העסק, מומלץ להיעזר ביועץ פיננסי כדי לבחון את כדאיות תמהיל ההלוואה, ובהתאם לצורך אפשר להחליט על מיחזור משכנתא בעזרת יועץ משכנתאות כדי למזער עלויות ולחסוך הרבה מאוד כסף. באמצעות המיחזור של המשכנתא ניתן במקרים מסוימים לחסוך עשרות אלפי שקלים, במקום לקחת הלוואה יקרה.

בנוסף, כיום יש לא מעט עסקים המתקשים לקבל הלוואות בריבית אטרקטיבית, יש מצוקת אשראי קשה, לכן כדאי לדעת כי ניתן לגייס משכנתא בתנאים מועדפים לצורך מימון המטרות העסקיות, אך יש לשעבד את הנכס כדי לקבל אישור להלוואה, וחשוב להבין את הסיכונים הקיימים. בעזרת יועץ חיצוני, בעל העסק יכול לקבל החלטות פיננסיות שקולות ונכונות, להימנע מטעויות העלולות להסב הפסדים כספיים, ולהשקיע בזמן הנכון באמצעות מימון אטרקטיבי ומותאם אישית לצורכי העסק וליכולת ההחזר.

 

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי