1-700-700-655 חודש מתנה

הנהלת חשבונות - מהי העלות הצפויה לעסק?

מאת: יורם שיפר

החוקים והתקנות בישראל מחייבם את כל בעלי העסקים, לרבות עסקים קטנים ובינוניים, להקפיד על הנהלת חשבונות ותיעוד העסקאות. בדרך כלל יש לעסק מנהל חשבונות פרטי המעניק שירות במיקור חוץ, אך יש גם עסקים עם מחלקת הנהלת חשבונות פנים ארגונית. הנהלת חשבונות (הנה”ח) שונה מראיית חשבון, זהו תחום שמטרתו לתעד את הפעילות הפיננסית המתבצעת בעסק, כאשר מנהל חשבונות רושם את התנועות הכספיות והלא כספיות של העסק, בהתאם לתקנות המחייבות, ובין השאר עליו לתעד עסקאות כגון: מכירות, קניית מלאי, הוצאות, קבלות, תשלומים ועוד.

 

תיעוד הפעולות הפיננסיות בעסק

יש שתי שיטות עיקריות לניהול חשבונות של עסקים קטנים ובינוניים, השיטה הראשונה נקראת הנה”ח חד צדית והשיטה השנייה נקראת הנה”ח כפולה. תעריף השירות לניהול חשבונות לעסק קטן או בינוני משתנה בהתאם לשיטת הנהלת החשבונות וסוג ההתאגדות העסקית, יש הבדל משמעותי בין הנה”ח לעסק קטן של עוסק פטור לבין הנה”ח לעסק בינוני עם מחזור עסקאות גבוה.
חשוב לציין כי להנהלת החשבונות עבור עסקים קטנים ובינוניים יש חשיבות עצומה מאחר והעסק חייב לדווח על העסקאות ולפעול בהתאם לתקנות ולהוראות של רשויות המס בישראל. מעבר לחובת הדיווח ותיעוד הפעולות הפיננסיות המתבצעות בעסק, יש להנהלת החשבונות תפקיד קריטי ומרכזי לניהול תקין ומקצועי של הארגון.

ארגונים ועסקים גדולים בדרך כלל מחזיקים מחלקת הנהלת חשבונות הממוקמת במשרדי ההנהלה, אך לחברות קטנות ובינוניות לא משתלם להקים מחלקת הנה”ח פנים ארגונית מאחר וזו הוצאה גבוהה, וניתן לחסוך עלויות רבות אם מקבלים שירות במיקור חוץ. כיום הפתרון המומלץ לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים הוא לעבור לתוכנת ניהול חשבונות באינטרנט, ובתמורה לתשלום חודשי נמוך ואטרקטיבי זוכים לכלים מתקדמים המסייעים לא רק לתיעוד העסקאות והפעולות הפיננסיות אלא גם לצרכי ניהול מקצועי ומתקדם יותר המוביל בין השאר חיסכון בהוצאות השוטפות.

תיעוד הפעולות הפיננסיות באמצעו תוכנה לניהול חשבונות המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים מסייעת לבעלי העסק לקבל החלטות פיננסיות שקולות ומבוססות על נתוני אמת. למעשה, יש להנהלת החשבונות תפקיד חשוב עבור מקבלי ההחלטות בעסק ועבור הבעלים, למשל תכנון לטווח הארוך על סמך צפי הכנסות ותזרים מזומנים עדכני, הגדרת יעדים ברי השגה, תכנון מלאי ורכש, גיוס כספים ומימון לעסק ועוד.

 

מנהל חשבונות אישי ופרטי באינטרנט בעלויות שיפתיעו אתכם

העלויות המשוערות לשירות הנהלת חשבונות הן:

• הנה”ח לעוסק פטור: 120 עד 250 ₪ לחודש.
• הנה”ח חד צדית לעוסק מורשה: 300 עד 700 ₪.
• הנה”ח כפולה לעוסק מורשה: 750 עד 1,800 ₪.
בנוסף, יש לשלם בנפרד עבור הצהרת הון, ייעוץ מס, בניית תוכנית עסקית ושירותים אחרים.

כדי לחסוך בעלות הנהלת חשבונות לעסק קטן ובינוני כדאי גם לכם לעבור לתוכנת 2UCAN – התוכנה הוותיקה והמובילה לניהול חשבונות באינטרנט החל מ-99 ₪ בלבד לחודש, המחיר האטרקטיבי כולל ביקורות, תמיכה טכנית, דו”ח מקדמות, דיווחים, דו”ח רווח הפסד ועוד.

נכתב ע”י:

יורם שיפר –  רו”ח, מבעלי משרד רו”ח זיו, שיפר ושות’,
יזם אינטרנט בלתי נלאה, מפתח המערכת UCAN2
ועוד כמה וכמה מערכות אחרות שנועדו לעזור לבעלי עסקים לעוף אל עבר הזריחה.
הוא גם מנגן על חצוצרה, מופיע עם תזמורת כלי הנשיפה כלים שלובים ובסך הכל ממש שמח בחלקו.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי