1-700-700-655 חודש מתנה

הטבות מס לעולה חדש

הכירו את הטבות המס לעולים החדשים

תיקון 168 לפקודת מס הכנסה מרחיב את ההקלות והטבות המס הניתנות לעולים חדשים, וכן לתושבים חוזרים ותיקים או רגילים. המדינה מעוניינת לעודד יהודים לעלות לישראל, וכדי להקל על העולים החדשים הוחלט על שורת הטבות מס לעולה חדש, וכדאי לנצל את ההטבות שהמדינה מעניקה מאחר ומדובר בהרבה מאוד כסף. אילו הטבות מס מוצעות לעולים חדשים? למה כדאי לעולה חדש לפתוח עוסק מורשה או חברה בישראל? איך אנחנו ב-UCAN2 יכולים לעזור לכם? כל התשובות בכתבה שהכנו עבורכם.

 

הכירו את הטבות המס המוצעות לעולים חדשים

בינואר 2003 נכנסה לתוקפה הרפורמה המקיפה לפיה תושבי מדינת ישראל חייבים במס על בסיס פרסונלי. שיטת המיסוי הפרסונלי מחייבת את תושבי ישראל לדווח ולשלם על כלל ההכנסות שלהם בין אם הן הופקו בארץ ובין אם בחו”ל. מתוך כוונה לעודד עלייה לישראל הכנסת אישרה את תיקון 392 לפקודת המס והוחלט על אישור של הטבות מס לעולה חדש.

עיקרי חבילת הטבות המס לעולים חדשים ולתושבים חוזרים (מינואר 2007 ואילך) הם:

  • פטור מתשלום מס למשך 10 שנים עבור הכנסות שמקורן בחו”ל. יש לציין כי הפטור ניתן גם לגבי הכנסות פסיביות כמו דיבידנדים, שכר דירה, רווח הון ממכירת נכסים, תמלוגים וגם לגבי הכנסות אקטיביות.
  • פטור מדיווח על הכנסות אלה לרשויות המס לתקופה של 10 שנים.
  • השליטה והניהול של חברות זרות מישראל תיחשב לעולים החדשים כשליטה וניהול מחוץ למדינה לתקופה של 10 שנים, לכן ההכנסות מהחברות בחו”ל נחשבות כחברות תושבות חוץ, לכן הן פטורות מתשלום מס בישראל בגין ההכנסות שיוצרו בחו”ל.
  • עולים חדשים זכאים לשנת הסתגלות.
  • תקופה של 3.5 עד 4.5 שנות זכאות בהם העולה החדש מקבל זיכוי ממס, ניתן להאריך את תקופת הזכאות.

 

ראוי לציין כי כל תושבי ישראל זכאים ל-2.5 נקודות זיכוי, כאשר נשים זכאיות לחצי נקודה נוספת. עולים חדשים שעלו לאחר ינואר 2022 זכאים לנקודות זיכוי נוספות לתקופה של 4.5 שנים מיום עלייתם לישראל. כדי לממש את ההטבה העולה החדשה נדרש לדווח באמצעות טופס 101. הזיכוי במס משתנה עם הזמן:

  • שנה ראשונה – נקודת זיכוי אחת נוספת, כלומר הטבת מס של 223 ₪ לכל חודש.
  • ב-18 החודשים הבאים העולה החדש זכאי ל-3 נקודות זיכוי נוספות, כלומר הטב מס של 669 ₪ לכל חודש.
  • ב-12 החודשים הבאים העולה החדש זכאי ל-2 נקודות זיכוי נוספות.
  • ב-12 החודשים לאחר מכן העולה החדש זכאי לנקודת זיכוי אחת נוספת.

 

האם כדאי לעולה חדש לפתוח עסק בישראל?

עולים חדשים מתמודדים עם לא מעט אתגרים, בדרך כלל הם מתקשים למצוא עבודה בגלל אי ידיעת השפה, לכן רבים מהם מחליטים להקים עסקים, בצורות התאגדות שונות כמו עוסק מורשה, עוסק פטור, חברה בע”מ וכו’.

סעיף 14(א) לפקודה מעניק פטור ממס למשך 10 שנים, על כל ההכנסות שהופקו או צמחו מחוץ לישראל, לכן כדאי לעולים החדשים ולכל שאר הזכאים, כלומר תושבים חוזרים, להקים עסקים בישראל ולנצל את הטבות המס לעולה חדש.

 

אילו פתרונות מוצעים לעולים חדשים בתחום העסקי?

עולים חדשים זכאים לשלל הטבות ופתרונות המסייעים להם בתחום העסקי. לעולים החדשים יש פטור ממס ומדיווח לתקופה של 10 שנים על הכנסות ונכסים שנוצרו בחו”ל, ובנוסף הם זכאים לנקודות זיכוי במס הכנסה, לפטור ממס על ריבית מט”ח ל-20 שנים, לתמיכה וסיוע בהקמת עסק, לתמיכה מאגף יזמות עסקית ולהלוואות נוחות בערבות המדינה להקמת עסק ולהשקעות בעסק קיים.

 

איך Ucan2 יכולים לעזור?

המומחים של UCAN2 מכירים את כל פתרונות הסיוע והטבות המס המגיעות לעולים חדשים. הם יכולים לסייע לעולה החדש להקים עסק חדש, להגיש דיווחים, לנצל את הטבות המס בצורה אופטימלית וללוות את העולה החדש בניהול העסקים שלו בארץ.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי