1-700-700-655 חודש מתנה

אתר אינטרנט כהוצאה מוכרת

הקמת אתר אינטרנט כרוכה בסוגים שונים של הוצאות אשר בחלקן הנן הוצאות הוניות, וחלקן יוכרו כהוצאות מוכרות שוטפות

איך מגדירים הוצאות מוכרות על אתר אינטרנט?

רוב העסקים בישראל מחזיקים אתר תדמית או אתר סחר אלקטרוני (מכירות), זו הוצאה מוכרת לצורכי מס וכדאי לדווח עליה כדי להקטין את הרווח ולשלם פחות מיסים. כיום, אתר אינטרנט משמש ככלי שיווקי יעיל, ועסקים רבים הקימו בשנים האחרונות חנויות וירטואליות על מנת למכור מוצרים ושירותים ללקוחות שונים, בפריסה רחבה. המומחים של UCAN2 נשאלים לא פעם מה מדיניות רשות המיסים בנוגע לאתר אינטרנט כהוצאה מוכרת, לכן הם הכינו עבורנו מדריך בנושא.

בתהליך הקמת אתר אינטרנט יש סוגים שונים של הוצאות, חלקן מוגדרות כהוצאות הוניות וחלקן הן הוצאות מוכרות בגין אחזקה שוטפת של האתר. יש לדווח על כל הוצאה מוכרת במערכת הנהלת חשבונות, אך בגלל מורכבות הנושא של הוצאות מוכרות לצורכי מס כדאי להתייעץ עם רואה חשבון מנוסה כדי לדווח נכון ולהפחית את חבות המס.

 

אתר אינטרנט כהוצאה מוכרת – פירוט

סעיף 17 לפקודת מס הכנסה מגדיר הוצאה מוכרת כהוצאה אשר משמשת את העסק בייצור הכנסה. עם זאת, חשוב לדעת כי יש הוצאות שלמרות שהן משמשות בייצור ההכנסה הן אינן מוכרות באופן מלא אלא רק באופן חלקי. לאחר רישום הוצאות מוכרות במערכת הנהלת חשבונות, רואה החשבון של העסק (עצמאי, חברה או תאגיד) מחשב את ההכנסה החייבת בגינה משלמים מס, הוא מפחית מההכנסות את ההוצאות המוכרות לעסק שלכם, וההפרש יחויב בתשלום מס.

ככל שמדווחים על יותר הוצאות מוכרות כך מקטינים את חבות המס. לכן, אם אתם מקימים אתר אינטרנט לעסק חשוב לדווח על ההוצאה, ובהמשך יש לדווח על ההוצאות השוטפת לאחזקת האתר מאחר וזו הוצאה מוכרת שיכולה להקטין את חבות המס שלכם.

 

סוגי הוצאות מוכרות לאתר אינטרנט:

הוצאה לרכישת שם מתחם (Doman)

רכישת דומיין היא הוצאה הונית, אף שאינה מזכה באפשרות להכרה בהוצאת פחת עליה, שכן, שם מתחם אינו מתבלה.

עלויות הקמת אתר אינטרנט

הוצאה עבור בניית אתר לעסק שלכם היא הוצאה הונית המזכה בפחת שנתי. בהיעדר הוראות לגבי הפחתת הוצאות אלו, המקובל לתבוע לגביהם הוצאות פחת, לפי שיעור הפחת החל על מחשבים. דהיינו, 25% או 33% לפי אורך החיים הצפוי של האתר. ייתכן, כי בענפים מסוימים שבהם אתר אינטרנט הינו כלי הכרחי לשמירת המצב הקיים של העסק, יוכרו מלוא ההוצאות להקמת האתר בשנת הקמתו כהוצאות מוכרות.

עלויות פרסום אתר אינטרנט

עלויות הפרסום של האתר יוכרו לפי הקריטריונים להכרה בהוצאות פרסום. דהיינו, ככל שמדובר בפרסום לעסק או תחום פעילות חדש לא יוכרו הוצאות אלו בניכוי, ככל שמדובר בפרסום לתחומי פעילות קיימים יוכרו ההוצאות לפרסום כהוצאות מוכרות שוטפות. אם אתם מנהלים קמפיינים לפרסום האתר, בגוגל, בפייסבוק או בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת, אל תשכחו לדווח על ההוצאה.

עלויות תפעול שוטף של אתר אינטרנט

כל אתר אינטרנט חייב באחזקה שוטפת, כלומר תחזוקת אתר אינטרנט. לכן, אלו הוצאות מוכרות לצורכי מס מאחר וההוצאה השוטפת משמשת בייצור הכנסה. חשוב לדווח על ההוצאות המוכרות לצורכי מס, לרבות: עלויות להחזקת האתר, תשלומים לספקי האינטרנט, לתקשורת, לאחסון האתר, לשירות שנתי וכיוצא בזה.

עלויות שדרוג האתר

יוכרו כהוצאות מוכרות שוטפות או כהוצאות הוניות, לפי המבחנים המקובלים להכרה בהחזקת מכונות וציוד אחר.

 

עמדת רשות המיסים בנוגע להקמת ותחזוקה של אתר אינטרנט

כדאי לדעת כי רשות המיסים פרסמה כבר בשנת 2002 חוזר העוסק בעמדתה בנוגע להכרה בהוצאות הקמה ותחזוקה שוטפת של אתר אינטרנט. רשויות המס מבחינות בין סוגי ההוצאות השונות, הן מאפשרות לנכות הוצאות מוכרות בהתאם ליעד ההוצאה, תוך הבחנה ברורה בין הוצאה הונית לבין הוצאה פירותית. יש לציין כי הוצאה פירותית היא הוצאה שמטרתה לשמר את הקיים לעומת הוצאה הונית המוכרת כהוצאה המייצרת יתרון מתמיד.

כדאי לדעת כי במהלך השנים השתנו ההנחיות הנוגעות לאתר אינטרנט כהוצאה מוכרת, לכן מעבר לדיווח במערכת הנהלת חשבונות יש להתייעץ עם רואה חשבון מנוסה כדי לדווח נכון על ההוצאה. הנושא מעט מורכב מאחר ויש הבדל בין הוצאה בגין תחזוקת אתר אינטרנט לבין הוצאה עבור הקמת האתר, פרסום או שדרוג שלו.

המידע לקוח מתוך ספר “הוצאות מוכרות למס” מאת עו”ד רו”ח רמי אריה בהוצאת מיסים
ועסקים בע”מ – www.ralc.co.il

חזרה לרשימת מאמרים

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי