1-700-700-655 חודש מתנה

הוצאות שכר דירה - כהוצאה מוכרת

כדאי שתדעו מה מוכר ומה לא

בשנים האחרונות החלה מגמה חדשה בקרב העצמאים ורבים מנהלים את העסק שלהם מתוך הבית או הדירה. אם אתם מנהלים עסק מהבית ואתם משלמים שכר דירה, כלומר אתם מנהלים את העסק בדירה שכורה, ניתן להכיר בחלק מההוצאות באופן יחסי. המומחים של UCAN2 – מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט, הכינו עבורנו מדריך בנושא.

 

מה בבית מוכר כהוצאה מוכרת?

עבודה מהבית הפכה למודל נפוץ עוד לפני התפרצות נגיף הקורונה, וכיום קל לנהל עסק מהבית בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות והחיבור לאינטרנט המהיר. כאשר עובדים מהבית יש הוצאות עסקיות שונות שניתן לדווח עליהן ולהכיר בהן כהוצאה מוכרת.

פקודת מס הכנסה קובעת כי הוצאה עסקית מוכרת היא הוצאה הכרחית לייצור ההכנסה של העסק, לכן יש הוצאות הקשורות לבית, כמו שכר דירה, הנחשבות להוצאה מעורבת המשמשת לצורך פרטי ולצורך עסקי, וניתן לדרוש בהוצאות אלה כהוצאות של העסק ולהקטין את חבות המס.

במס הכנסה מכירים בהוצאות שכר דירה באופן יחסי, ובנוסף מכירים בהוצאות קשורות כמו חשמל, טלפון, אינטרנט, מים וגז.

 

 

האם תשלום שכר דירה הוא הוצאה מוכרת?

תשלום שכר דירה מהווה הוצאה מוכרת חלקית לבעל העסק. כדי שהוצאות שכר הדירה יוכרו במס הכנסה דמי השכירות חייבים להיחשב כהכנסה אצל המשכיר ועליו לשלם מס הכנסה בגין הכנסה זו, אך בדרך כלל המשכיר לא מעוניין לשלם מס בגין הכנסתו משכירות. יש לוודא כי בחוזה השכירות מופיע סעיף המתיר לשוכר להשתמש בדירה לא רק למגורים ובעל העסק צריך לדרוש מהמשכיר אישור על ניכוי מס במקור מדמי השכירות.

אם שוכרים דירה בת 4 חדרים והיא משמשת גם למגורים, ניתן להצהיר על חדר המשמש לטובת העסק, ולדרוש 25% מהוצאות הבית כהוצאה מוכרת לעסק, ואפשר גם למדוד שטח ולהכיר ביחס המשמש לפעילות העסקית. יודגש כי במס הכנסה יכירו בתשלום שכר דירה כהוצאה מוכרת לצורכי מס בתנאי שפעילות העסק מתנהלת מדירת מגורים, יש עסק ממשי הפועל ביחידת העבודה שהוקצתה לכך בדירה והחלק היחסי אינו עולה על שליש משטח הדירה.

 

האם תשלום חשמל הוא הוצאה מוכרת?

תשלום חשבון חשמל מהווה הוצאה מוכרת חלקית לצורכי מס מאחר שזו הוצאה מעורבת, לכן ניתן להכיר בהוצאה על חשבון חשמל בשיעור של 20% עד 25%.

 

האם תשלום חשבון מים הוא הוצאה מוכרת?

ניתן להכיר בתשלום חשבון מים כהוצאה מוכרת מעורבת, במס הכנסה מכירים בהוצאה זו עד לשיעור של 25% מהתשלום.

 

האם שימוש באינטרנט מוכר כהוצאה מוכרת?

השימוש באינטרנט מוכר במס הכנסה כהוצאה מוכרת מלאה, כלומר זו הוצאה המוכרת במלואה.

 

האם תשלום גז הוא הוצאה מוכרת?

תשלום גז בדירת מגורים המשמשת גם לפעילות עסקית מהווה הוצאה מעורבת המוכרת עד 25%.

 

האם טלפון (שיחות) מוכר כהוצאה מוכרת?

הוצאות הטלפון בדירת מגורים המשמשת גם לניהול עסק יוכרו באופן חלקי לצורכי מס. הוצאות הטלפון עבור שיחות בישראל יותרו רק אם העסק של הנישום פועל ממקום מגוריו. אם ההוצאה השנתית על שיחות טלפון בישראל נמוכה מ-2,400 ₪ ההוצאה אינה מוכרת בניכוי. אם ההוצאה על שיחות עולה על 2,400 ₪ בשנה ואינה גבוהה מסך 12,000 ₪ לשנה, ניתן להכיר בהוצאה זו בניכוי 2,400 ₪.

הוצאות טלפון עבור שיחות לחו”ל שבוצעו כחלק מהפעילות העסקית יותרו במלואן. יש לבצע רישום ולתעד את השיחות לחו”ל.

בשורה התחתונה, עצמאים רבים מנהלים את העסק מהבית אך הם אינם מודעים להוצאות הקשורות בדירה שניתן להכיר בהם לצורכי מס, לכן מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון ולדווח על ההוצאות כדי להפחית את חבות המס.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי