1-700-700-655 חודש מתנה

הוצאות הנהלת חשבונות כהוצאה מוכרת

הכללים לעניין ההכרה בהוצאות הנהלת חשבונות כהוצאות מוכרות

מערכת הנהלת חשבונות מסבירה על הוצאות בגין ניהול ספרי החשבונות

נוצאות בגין ניהול ספרי החשבונות של העסק הנן הוצאות הכרחיות בייצור הכנסה, הן בשל העובדה שניהול פנקסי חשבונות דרוש לצורך ניהול העסקים וייצור ההכנסה והן משום שהן מחויבות על פי הוראות פקודת מס הכנסה ודינים נוספים לפי העניין.

 

מכאן נובע, כי הוצאות ניהול חשבונות הנן הוצאות מוכרות.

 

המידע לקוח מתוך ספר “הוצאות מוכרות למס” מאת עו”ד רו”ח רמי אריה בהוצאת מיסים
ועסקים בע”מ – www.ralc.co.il

סעיף 17 לפקודת מס הכנסה קובע כי רשות המיסים תכיר בהוצאה מסוימת כל עוד ההוצאה היא לצורך ייצור הכנסה. לכן, לכל סוג של עסק יש הוצאות המוכרות עבורו, אך יתכן והוצאה המוכרת בעסק אחד לא תהיה מוכרת במלואה או אפילו בחלקה בבית עסק אחר. לכן, נשאלת השאלה האם הוצאות הנהלת חשבונות הן הוצאה המוכרת לפי פקודת המס, והאם ניתן לדווח ולקזז הוצאות בגין מנוי עבור מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט.

האם הנהלת חשבונות מהווה הוצאה מוכרת לעסקים?

התשובה היא כן. הוצאות הנהלת חשבונות נחשבות להוצאה מוכרת מאחר והן הכרחיות לייצור הכנסה. חשוב לזכור כי מערכת לניהול חשבונות מהווה חלק מרכזי וחשוב בניהול העסק ובייצור ההכנסות, באמצעות המערכת ניתן להפיק חשבוניות מס, קבלות, חשבוניות עסקה ודוחות שונים.

יש לציין כי בהתאם להוראות שנקבעו בפקודת מס הכנסה ובחוקים רלוונטיים נוספים, כל עסק חייב על פי החוק לבצע ניהול ספרים, ולמעשה כאשר העסק מבצע ניהול פנקסי חשבונות לצורך ניהול העסק ולגביית תשלום, הרי מערכת לניהול חשבונות מהווה חלק בייצור ההכנסה.

האם יש הבדל בין רואה חשבון למערכת עצמאית?

שירותים מקצועיים הניתנים לעסק כגון: הנהלת חשבונות, רואה חשבון, עורך דין והוצאות משפטיות, כל אלו ועוד הן הוצאות המוכרות לצורכי מס. בפקודת מס הכנסה נקבע כי שירותים מקצועיים הניתנים לעסק, ובהם שירות של רואה חשבון, הנהלת חשבונות ועוד, הם הוצאה מוכרת לצורכי מס, לכן כדאי לדווח על הוצאות אלה.

יחד עם זאת, כיום רבים מהעצמאים ומבעלי העסקים עוברים למערכת הנהלת חשבונות באינטרנט, ויש עסקים, בדרך כלל עסקים בינוניים וגדולים, שרוכשים תוכנה ייעודית לניהול ספרים ולהנהלת חשבונות, לכן חשוב להבין האם מדובר בהוצאה מוכרת לצורכי מס או שההתייחסות היא שונה.

למעשה, עסק הרוכש תוכנות מחשב ייעודיות יכול להצהיר על ההוצאה לצורכי מס, אך חשוב לדעת כי זו הוצאה הונית שאינה מוכרת כהוצאה המוכרת בשנת המס שבה התוכנה נרכשה, ולמעשה מכירים בה כהוצאת פחת לתקופה של 3 שנים. בתקופת הפחת התוכנות הייעודיות משמשות לצורכי העסק והן מסייעות בייצור הכנסה, מאחר ותוכנת המחשב מיועדת להפקת הכנסות בבית העסק לתקופה של כמה שנים.

אם העסק רוכש מנוי ושירות חודשי או שנתי על מנת להשתמש בתוכנת מחשב כמו מערכת הנהלת חשבונות ללא נייר באינטרנט, ניתן להכיר בהוצאה זו כהוצאה מוכרת לצורכי מס. אם העסק רכש תוכנת הנהלת חשבונות המותקנת במערכת המחשוב של העסק, ועליו לרכוש שדרוגים לתוכנה, גם זו הוצאה מוכרת לצורכי מס.

פקיד השומה הבוחן את ההוצאות שהעסק מעוניין לקבל הכרה בגינן בודק האם הוצאה עבור מערכת לניהול חשבונות משמשת לשמירה על הקיים ולצורך מיצוב העסק או שמדובר בהוצאה הונית שנועדה להשביח את נכסי העסק, ובמקרה זה ניתן להכיר בחלקים שנתיים כהוצאת פחת.

מה היתרונות המרכזיים של מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט?

מערכת ניהול חשבונות באינטרנט כמו UCAN2 נוחה, ידידותית למשתמש ומאפשרת לבעלי עסקים לעקוב אחר התזרים וביצועי העסק, לקבל פרטים בצורה נוחה וברורה על ההוצאות השונות של העסק ולהבין אלו הוצאות מוכרות לצורכי מס, וניתן באמצעותה לחסוך עלויות והוצאות.

מערכת הנהלת חשבונות ללא נייר זמינה מסביב לשעון, ניתן להיכנס למערכת המקוונת של הנהלת חשבונות באינטרנט מכל מכשיר ובכל זמן, גם במהלך החופשה בחו”ל. בנוסף, זוכים לתמיכה זמינה מצוות מקצועי הכולל רואי חשבון ויועצי מס, מקבלים הסברים מפורטים כיצד לנצל את המערכת ולהשתמש בה נכון, וכל אחד יכול לבצע הנהלת חשבונות באופן עצמי ולחסוך בהוצאות העסק.

מערכת הנהלת חשבונות באינטרנט UCAN2 היא הפתרון המשתלם, היעיל והנוח ביותר לעוסקים ולחברות, ומעבר ליתרונות המערכת זוכים גם לליווי מקצועי ומעטפת שירותים רחבה ממשרד רואי חשבון מוביל וגדול.

 

חזרה לרשימת מאמרים

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי