1-700-700-655 חודש מתנה

ביטוח אחריות מקצועית

הדברים שכדאי שתדעו

כל עצמאי חייב לבטח את עצמו כנגד תביעות וחבויות שונות, בין אם הוא עוסק מורשה או עוסק פטור ובין אם הוא בעלים של חברה בע”מ. עצמאי חייב לרכוש לעצמו ביטוח נגד תביעות פיצויים בגין רשלנות מקצועית, נזיקין ועוד. לכן, מומלץ לכל עצמאי לרכוש ביטוח אחריות מקצועית, הפוליסה מכסה את האחריות החוקית של העצמאי המבוטח כלפי צד שלישי בעקבות הפרת חובה המוטלת עליו בהקשר של השירות המקצועי או המוצר שניתן על ידו, ובנוסף הביטוח מכסה רשלנות מקצועית שנגרמה על יד מי מעובדיו של העצמאי המבוטח. כמו כן, הביטוח מכסה גם הוצאות להגנה משפטית בגין חבותו של העצמאי, והפוליסה מכסה הוצאות סבירות להגנה המשפטית. 

מה זה בדיוק ביטוח מקצועי? למה חשוב לכל עצמאי לבטח את עצמו עם ביטוח אחריות מקצועית? למי מתאים הביטוח? מה מכסה הפוליסה לביטוח אחריות מקצועיות? ממי שניתן להזמין את הפוליסה? המומחים שלנו הכינו עבורכם מדריך בנושא הפוליסה החשובה שמיועדת לבעלי מקצועות חופשיים.

 

מהי אחריות מקצועית?

באופן כללי, בעל עסק חייב לכסות את עצמו מפני נזקים העלולים לקרות לצד שלישי, בין אם כתוצאה ממעשים שנגרמו על ידו ובין אם הנזקים נגרמו על ידי עובדיו, גם אם הנזק נגרם בתום לב. חשוב לציין כי כל בעלי המקצועות החופשיים, ובהם עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, מהנדסים, סוכני ביטוח, מטפלים בתחום הרפואה האלטרנטיבית ועוד, חשופים בפני תביעות בגלל נזקים שנגרמו לצד שלישי, וזאת בצורה ישירה ומכל סיבה שהיא.

רכישת ביטוח אחריות מקצועית נועדה לכסות את העצמאי ולהגן עליו בפני תביעות מלקוחותיו. החוק בישראל מאפשר ללקוחות העסק לתבוע את בעל העסק בגין הפרת חובה מקצועית, מחדל או רשלנות, בין אם העצמאי גרם לנזק בצורה ישירה ובין אם הנזק נגרם ללקוח בגלל טעות בתום לב. הפוליסה מעניקה שכבת הגנה חשובה לכל עצמאי, בדגש על בעלי מקצועות חופשיים, ולמעשה הביטוח מאפשר לעצמאי לעבוד במקצוע שלו בראש שקט.

 

מדוע יש צורך בביטוח אחריות מקצועית?

לכל בעל מקצוע ולכל סוג של עיסוק יש סיכונים האופייניים למקצוע הספציפי, ולכל סוג של עיסוק יש חבויות ייחודיות לכן חשוב להתאים את הביטוח לסיכונים הקיימים ולתרחישים האפשריים. כאשר עצמאי מעוניין לרכוש את הפוליסה שתעניק לו הגנה מיטבית בפני תביעות ותשלום פיצויים עליו לבחור את הפוליסה העונה על צרכיו הייחודיים. יש להתאים את הביטוח לאחריות מקצועית לחבויות האופייניות לתחום העיסוק על מנת שלא לשלם על כיסויים שאינם רלוונטיים לעצמאי וכדי למנוע ממנו להוציא כספים מיותרים על חבויות שאינו רלוונטיות עבורו.

כדאי לדעת כי חברות הביטוח משווקות פוליסות ייעודיות לבעלי מקצועות חופשיים, וכך קל יותר להשוות הצעות ולהבין את כל סעיפי הפוליסה על מנת לקבל החלטה נכונה ולרכוש את הביטוח המתאים ביותר.

חשוב להדגיש כי כל עצמאי המעניק שירות או מוכר מוצרים ללקוחותיו חייב באחריות כנותן שירות או מוצר על נזקים או עוגמת נפש שנגרמו ללקוח. אם הלקוח אינו מרוצה או שנגרם לו נזק בעקבות קבלת השירות או המוצר מבית העסק של העצמאי, באפשרותו לתבוע את העצמאי והסכומים עשויים להיות גבוהים מאוד ולהביא להתמוטטות כלכלית ולפשיטת רגל של העסק.

הלקוחות מודעים לזכויות המגיעות להם על פי חוק, לכן אם יש לקוח הרואה עצמו כנפגע בגלל קבלת שירות או מוצר כזה או אחר, הוא לא יהסס לתבוע את בית העסק. במציאות של היום, חובה על כל העצמאים ובעלי העסקים לדאוג לכיסוי ביטוחי המעניק להם הגנה מפגיעה כלכלית העשויה להשפיע על העצמאי ובני משפחתו.

 

למי מיועד ביטוח אחריות מקצועית?

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מיועדת לבעלי מקצועות חופשיים כגון: עורכי דין, רואי חשבון, מהנדסים, אדריכלים, רופאים, יועצי מס, טכנאים, מתווכים, חשמלאים, אינסטלטורים, מנהלי תיקי השקעות, מטפלים אלטרנטיביים וכיוצא בזה.

כדאי לדעת כי בשנים האחרונות החלה מגמה חדשה שבה לקוחות רבים מגישים תביעות כנגד בעלי מקצועות חופשיים בכל תחומי העיסוק. גם עורכי הדין החלו להתמקצע בנישה זו הדורשת מיומנויות והתמחויות ספציפיות, ובעשור האחרון ניתן לראות גידול משמעותי בכמות התביעות המוגשות נגד רופאים בגין רשלנות רפואית, ובמקביל יש עלייה משמעותית בכמות התביעות המוגשות נגד בעלי מקצועות חופשיים בטענות של רשלנות מקצועית וטעויות שונות.

כאמור, תביעת נזיקין עקב רשלנות מקצועית או חבות מקצועית אחריות עשויה להגיע לסכומים גבוהים מאוד, לכן אין להקל ראש בסיכונים האופייניים לתחום העיסוק ומומלץ לכל עוסק מורשה, עוסק פטור או בעלים של חברה בע”מ לפנות ליועץ ביטוח על מנת להתאים את הפוליסה ולקבל הגנה בפני התביעות.

 

מה בדרך כלל מכסה ביטוח אחריות מקצועית?

  • החזר הוצאות בגין תביעות שהוגשו בנושא חבות מקצועית.
  • כיסוי עבור הוצאות משפטיות לניהול תהליכי התביעה שהוגשה בגין אחריות מקצועית.

 

חברות המציעות ביטוח אחריות עסקית

כלל חברה לביטוח

כלל ביטוח ופיננסים משווקת פוליסה ייעודית לבעלי מקצועות חופשיים המומחים בתחומם. “ביטוח אחריות מקצועית מבית כלל ביטוח מכסה את אחריותו החוקית של המבוטח כלפי צד שלישי בשל הפרת חובה המוטלת על המבוטח בקשר עם השירות המקצועית שניתן על ידו, ובמסגרת עיסוקו המקצועי של המבוטח כמפורט ברשימה. בנוסף, מכסה הביטוח גם הוצאות סבירות להגנה משפטית בגין חבות המבוטח.”

 

הראל

הראל חברה לביטוח משווקת ביטוח אחריות מקצועית לבעלי מקצוע חופשי, כגון עורכי דין, מהנדסים, אדריכלים, רואי חשבון וכדומה, החשופים לתביעות נזיקין בגין נזקים הנגרמים לצד שלישי מטעות או מרשלנות מקצועית. הביטוח מעניק כיסוי במקרים של תביעות נזיקין של צד שלישי, כתוצאה מטעות או רשלנות מקצועית, ובנוסף הפוליסה כוללת כיסוי עבור הוצאות הגנה משפטית בגין תביעות אלו.

 

איילון

חברת הביטוח איילון מציעה ביטוח חבויות ואחריות לבעלי עסקים המכסה את העצמאים מפני נזקים שעלולים לקרות לצד שלישי, בצורה ישירה מכל סיבה שהיא, כתוצאה ממעשים שנגרמו על ידי בעל העסק או על ידי עובדיו, גם אם נעשו בתום לב.

 

מגדל

חברת הביטוח מגדל משווקת ביטוח אחריות מקצועית מותאם לעו”ד, עצמאים ושכירים עם כיסוי בפרמיה אטרקטיבית ובליווי אישי מקצועי. הפוליסה כוללת גבול אחריות רגיל לבעלי מקצועות חופשיים וניתן להרחיב את הכיסוי עם גבול אחריות מורחב.

 

פניקס

ביטוח אחריות מקצועית מבית חברת הביטוח הפניקס מכסה הוצאות הגנה משפטית לתביעות שהוגשו נגדכם עקב נזק שנגרם לצד שלישי כתוצאה מרשלנות מקצועית שלכם או של עובד מטעמכם, הפוליסה מספקת הגנה מפני תביעות המוגשות נגד המבוטח במשך תקופת הביטוח, וקיים כיסוי רטרואקטיבי.

* הערה: המידע נלקח מהאתרים של חברות הביטוח השונות מילה במילה, והמידע באתר חברת הביטוח הוא העדכני ביותר ויש להתייחס אליו בהתאם.

בשורה התחתונה, כל עצמאי, בדגש על בעלי מקצועות חופשיים, חייב לבטח את עצמו בביטוח אחריות מקצועית ובכיסויים נוספים. מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי על מנת לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר לסוג העיסוק ולסיכונים הקיימים. ישנם הבדלים משמעותיים בכיסויים הניתנים על ידי חברות הביטוח לכן חשוב לערוך סקר שוק מקיף ולקבל החלטה נכונה רק לאחר השוואות וייעוץ. חשוב לציין כי ביטוח אחריות מקצועית הוא אחד מהכיסויים החשובים ביותר לכל עצמאי, לכן מומלץ לרכוש את הביטוח ולדאוג לעתיק שלכם ולעתיד של הילדים שלכם, הפוליסה תעניק לכם כיסוי חשוב ושקט נפשי בעבודה.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי