1-700-700-655 חודש מתנה

איתור עוסק מורשה

איך, למה ומתי צריכים לאתר עוסק מורשה

באתר של רשות המסים ניתן לקבל פרטי עוסק מורשה לפי שני פרמטרים מרכזיים: מספר עוסק מורשה או מספר תיק ניכויים. חשוב לדעת כי בשונה מאיתור חברה בע”מ המחייב חיפוש במאגר של רשם החברות, לצורך איתור עוסק מורשה יש לבקר באתר של רשות המסים, ואפשרות נוספת היא לפנות לחברות המציעות שירות הכולל חיפוש עוסק מורשה, וניתן לאתר את פרטי העוסק גם בעזרת רואה חשבון מייצג.

המומחים של UCAN2 הכינו עבורנו מדריך בנושא איתור פרטי עוסק מורשה, המדריך כולל מידע עדכני על הדרך הנכונה והיעילה ביותר לצורך איתור עוסק מורשה במאגרי המידע הרלוונטיים, סיבות לחיפוש פרטי עוסק מורשה, ומידע כללי על מי יכול להיות עוסק מורשה במדינה ולמי זה מתאים.

 

איך מבררים מידע על עוסק מורשה?

כדי לברר מידע על עוסק מורשה יש שלוש דרכים עיקריות:

איתור עוסק מורשה באתר רשות המסים

הדרך המהירה והיעילה ביותר לקבל פרטי עוסק מורשה או לצורך הפקת אישור עוסק מורשה הינה באמצעות השירות החינמי באתר של רשות המסים. השירות מיועד לכלל הציבור ואינו כרוך בעלות.

 

חיפוש עוסק מורשה בעזרת חברה המתמחה בשירות זה

יש הרבה חברות המספקות שירות חינמי או בתשלום לצורך איתור פרטי עוסק מורשה, זהו שירות מקוון ולרוב האתרים מפנים את הגולש לאתר של רשות המסים.

 

איתור של עוסק מורשה על ידי רואה חשבון מייצג

אם יש לכם רואה חשבון המטפל בענייני העסק שלכם או בעניינים פיננסים אחרים שלכם, באפשרותכם לבקש ממנו לחפש פרטי עוסק מורשה באמצעות המחשב שלו. המחשב של רואה חשבון מחובר למערכת המחשוב של רשות המסים, ובתור מייצג מוסמך הוא יכול למצוא את הפרטים שאתם צריכים על עוסק כזה או אחר, בדרך כלל ללא כל עלות.

 

בשביל מה בדרך כלל מאתרים עוסק מורשה?

יש סיבות שונות ומגוונות לפעולה כמו איתור עוסק מורשה, וברוב המקרים אנשים או חברות מחפשים פרטי עוסק מורשה כדי למצוא כתובת של בית העסק, פרטים ליצירת קשר, מידע כללי על העוסק, סוג הפעילות ועוד. בנוסף על זאת, חיפוש עוסק מורשה במאגרי המידע נועד לבדוק האם העצמאי מתנהל כחוק ומגיש דיווחים בזמן לרשויות המס, לכן אם מתכננים להזמין שירות או מוצר מעוסק מורשה כדאי לברר מידע עליו לפני שחותמים על עסקה כזו או אחרת, וחשוב לוודא כי העוסק מוכר ברשות המסים ופועל על פי החוק.

סיבות נוספות לצורך איתור עוסק מורשה הן:

  • הפקת אישור עוסק מורשה לפני התקשרות עסקית או התחלת שירות לחברה או לארגון.
  • בדיקת רקע על העוסק המורשה, כולל בדיקה האם העוסק רשום ברשויות המס.
  • חיפוש מידע על העצמאי, לרבות כתובת העסק, טלפון ליצירת קשר וכיוצא בזה.
  • בדיקת סוג התיק של העוסק (בעיקר בדיקה האם העוסק רשאי להוציא חשבוניות מס ולגבות מע”מ).
  • סיבות משפטיות כמו פרטי עוסק מורשה לצורך הגשת כתב תביעה נגד העוסק.

 

מי יכול להיות עוסק מורשה?

החוק בישראל מאפשר לכל אדם מעל גיל 18 לפתוח תיק עוסק מורשה ברשויות המס ולהפוך לעצמאי. יש לבצע רישום ברשויות המס כמו מס ערך מוסף, מס הכנסה וביטוח לאומי, ובעת פתיחת התיק במשרד מע”מ יש להצהיר על צפי מחזור העסקאות בעסק החדש, לציין את מטרת וסוג הפעילות העסקית ולמלא טפסים נדרשים.

באופן כללי, עוסק מורשה יכול להיות כל אדם המעוניין להיות עצמאי, ולאחר פתיחת תיקים ברשויות המס עליו להפיק חשבוניות מס בכל עסקה, לנהל על פי חוק את ספרי החשבונות של בית העסק, לגבות מע”מ מהלקוחות, לשלם מע”מ לאחר קיזוז מס תשומות ולהגיש דיווחים בזמן.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי