1-700-700-655 חודש מתנה

האם כדאי לקבל שירותים אצל משרד רואי חשבון אחד או לפזר את השירותים בין מספר משרדי רואי חשבון?

האם כדאי לפצל את שירותי ראיית חשבון בין משרדי רואי חשבון או לרכז את כל הטיפול בעסק תחת משרד רואי חשבון אחד? זוהי שאלה שהרבה עסקים מתלבטים בה הואיל ויש לשאלה כזו מספר זוויות ונקודות מבט אפשריות.

שירותי ראיית חשבון יכולים לכלל שירותי הנהלת חשבונות כמו שניתנים על ידי משרדי רואי חשבון רבים. רבים מבין משרדי רואי חשבון מעדיפים שלא לתת שירותי הנהלת חשבונות לאותם עסקים בהם מטפל משרד רואי חשבון.

 

למה כדאי לפצל את השירות בין משרדי רואי חשבון?

כאשר העסק מקבל שירות מאת משרד רואי חשבון אשר יודע שמנגד יש עוד משרדי רואי חשבון – הוא מרגיש איום על מעמדו ותמיד ינסה להוכיח את עצמו ולתת שירות שיוערך יותר על ידי הלקוח שמכיר כבר משרדי רואי חשבון אחרים. הלקוחות עורכים השוואה בין השירות שהוא מקבל מאת משרד רואי חשבון זה או אחר ואין ספק שזה מהווה גורם מדרבן בענף ראיית החשבון לשים את הדגש על השירות ולא רק על המקצוענות.

משרדי רואי חשבון שנמצאים עם היד על הדופק, ירגישו שהם במרוץ על ליבו של הלקוח וינסו לשפר את איכות השירות הכוללת פרמטרים של: זמני תגובה מהירים, תמיכה והדרכה.

 

למה לא כדאי לפצל את השירות בין משרדי רואי חשבון?

כאשר העסק מקבל שירות אצל משרד רואי חשבון אחד – ברור הוא שמשרד רואה חשבון זה, מכיר את העסק על בוריו מכל ההיבטים שלו ויכול תמיד לתת שירות מיטבי כי הוא רואה תמיד את התמונה הרחבה, את המכלול.

כאשר משרד רואי חשבון אשר מכיר את העסק מכל היבטיו הולך לדיון במס הכנסה, הוא יכול לסגור מהר שומות ולקבל החלטות וזאת על סמך היכרותו עם הלקוח מבלי להתחיל לשאולאת הצד השני שאלות שיקשו על קבלת ההחלטה.

כאשר באים לדיון במס הכנסה כמה משרדי רואי חשבון, יתכנו מצבים בהם המפקח הדן בתיק הלקוח ירצה להוכיח את עצמו ויוביל לעימות ממנו יצא הלקוח נפסד.

 

סיכום

הוצגו כאן מספר היבטים בעניין חלוקת השירות בין משרד רואי חשבון אחד לבין כמה משרדי רואי חשבון. ההחלטה, בסופו של דבר, היא של בעל העסק. כמו כל החלטה ניהולית, מעבר לפרמטרים ולשיקולים ה”יבשים” יש גם מרכיב אנושי והיכולת לתקשר בין אנשים.

לקבלת הסבר ופרטים מיועץ מקצועי